Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto

Oktobrī aprit 10 gadi kopš savu darbību uzsāka tehnoloģiju uzņēmums "Wolt". Uzņēmums, kas savas darbības pirmsākumos 2014.gadā Helsinkos nodrošināja ēdienu piegādi, tagad kļuvusi par globālu platformu, kas darbojas gandrīz 1000 pilsētās 28 valstīs, tostarp gandrīz 15 pilsētās Latvijā. Aizvadītajā desmitgadē "Wolt" bijusi būtiska loma vietējo uzņēmumu attīstībā - tirgotāju pārdošanas apjomi caur "Wolt" pārsniedz 15 miljardus eiro un kopējais klientu pasūtījumu skaits sasniedzis aptuveni 700 miljonus.

Kā stāsta Miki Kūsi (Miki Kuusi) "Wolt" līdzdibinātājs, izpilddirektors un "DoorDash International" vadītājs: "Pēdējie 10 gadi ir bijis aizraujošs piedzīvojums, par ko, pirmkārt, paldies jāsaka mūsu klientiem, partneriem un "Wolt" un "DoorDash" komandām. Mēs esam pateicīgi par katru pasūtījumu, katru tirgotāju un katru piegādi, kas veikta mūsu platformā. Ir neticami, ka mums kopīgi ir izdevies izveidot "Wolt" par globālu tirdzniecības platformu, kas piegādā ne tikai ēdienu, bet arī Ziemassvētku eglītes vai televizorus, tā palīdzot attīstīties vietējiem uzņēmumiem dažādās pasaules valstīs. Taču domāju, ka tas joprojām ir tikai ceļa sākums gan "Wolt", gan nozarei kopumā, tāpēc ar nepacietību gaidu, ko mums nesīs nākamā desmitgade."

Sadarbībā ar vienu no vadošajiem ekonomikas analīzes uzņēmumiem Eiropā "Copenhagen Economics", "Wolt" ir izveidojis pārskatu par uzņēmuma pievienoto vērtību visos tā darbības tirgos.

Būtiskākie fakti:

  • Kopš darbības uzsākšanas "Wolt" visos tā darbības tirgos veicinājis 19 miljardu eiro lielu ekonomisko aktivitāti.

  • Vairāk nekā 150 000 tirgotāju pārdošanas apjomi caur "Wolt" platformu pārsniedz 15 miljardus eiro.

  • Nodrošinot elastīgas ienākumu iespējas, vairāk nekā 450 000 kurjeru kopumā nopelnījuši virs 3 miljardiem eiro.

  • "Wolt" ir izpildījis vairāk nekā 700 miljonus klientu pasūtījumu.

  • "Wolt+" programmai ir jau 1 miljons abonentu, kas klientiem ļāvis ietaupīt vairāk nekā 200 miljonus eiro kopš tās darbības uzsākšanas 2021. gadā.

  • "Wolt" platformā pārdoti vairāk nekā 130 miljoni burgeru, ierindojot tos populārāko ēdienu augšgalā.

  • Dārgākais pasūtījums "Wolt" platformā" – 8559 eiro vērtībā, kad kāds uzņēmums "Wolt for Work" pasūtījuma iPhone viedtālruņus, portatīvos datorus un rūterus.

"Wolt" Latvijā – piegādes no vairāk nekā 2000 vietām

Kopš savas darbības uzsākšanas Latvijā 2017.gadā, "Wolt" ir kļuvis par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu kā iedzīvotājiem, tā uzņēmumiem ne tikai Rīgā, bet arī reģionu centros – Liepājā, Daugavpilī, Valmierā, Jelgavā un citās pilsētās. Kopumā "Wolt" Latvijā sadarbojas ar vairāk nekā 2000 restorāniem un veikaliem visā valstī.

Mantas Lomsarģis, "Wolt" vadītājs Baltijas valstīs atzīmē: "Vairāk nekā 35% mūsu aptaujāto tirgotāju (gandrīz 45 000 uzņēmumu) atzīst, ka bez piegādes platformām viņiem nebūtu iespēju attīstīt savu klātbūtni tiešsaistē. Turklāt četri no pieciem tirgotājiem norāda, ka "Wolt" ir bijis nozīmīgs atbalsts ekonomiskās nenoteiktības laikā, piemēram, pandēmijas periodā. Arī šobrīd ik dienu aktīvi strādajam pie tā, lai klientiem un partneriem nodrošinātu vēl plašāku pakalpojumu klāstu, kas ļautu augt mums kopā un veidot vēl ērtāku ikdienu."

Foto: Publicitātes foto

Kopumā "Wolt" piegādes nodrošina vairāk nekā 4000 kurjeri dažādās vecuma grupās, kuriem tiek piedāvātas elastīgas peļņas iespējas atbilstoši viņu dzīvesveidam.

Savukārt vidējais kurjeru partneris strādā astoņas stundas nedēļā, un trīs no četriem kurjeriem strādā mazāk par 20 stundām nedēļā. Zīmīgi, ka no visiem kurjeriem 42% kurjeru partneru strādā pilnu vai nepilnu darba laiku ārpus "Wolt".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!