Sestdien notikusī Tērbatas ielas atvēršana gājējiem ir viena no lielākajām pēdējā laika pilsētvides intervencēm. Tā piesaistīja plašu sabiedrības uzmanību ar slavas vārdiem no gājēju puses un dažām iebildēm no šoferu puses. Patiesi grūti atcerēties, kad kādu citu reizi pašā Rīgas centrā kāds līdzīgs pilsētvides publiskās ārtelpas izmēģinājuma projekts būtu noticis vienlaikus tik plašā teritorijā un piesaistījis tādu sabiedrības interesi. Taču pilsētas vadībai, plānotājiem un mums, sabiedrībai, ir jāzina ne tikai subjektīvi un estētiski viedokļi.

Ir svarīgi, ka redzam arī šādas tiešas intervences pilsētplānošanas stratēģijas praktiskos ieguvumus un zaudējumus. Jans Gēls, kas vairākkārt konsultējis Rīgas domi, savā darbā "Pilsētas cilvēkiem" raksta: "Ja pilsētā aicina cilvēkus, nevis automašīnas, uzplaukst gājēju satiksme un pilsētas dzīve." (Gēls, 2018, 25. lpp.) Šāda aktīva pilsētas dzīve vedina ne tikai uz kopīgu komunikāciju, bet arī kopīgu naudas tērēšanu. Tāpēc ir būtiski uzzināt Tērbatas ielas tirgotāju noskaņojumu pēc pagājušās sestdienas. Tādēļ dienas noslēgumā, sestdienas vakarā, tika veikta aptauja, intervējot Tērbatas ielas veikalu pārdevējus. Pēc 50 veikalu un kafejnīcu aptaujāšanas var secināt, ka galvenā tendence ir – pārdevēji pārsvarā tiecas atbalstīt iniciatīvu ielu reizi nedēļā atvēlēt gājējiem.

Apmeklētāju skaits

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!