Fоtо: Shutterstock
2024. gadā mēs vairs nevaram iedomāties dzīvi bez sociālajiem tīkliem, un šodien milzīgu daļu no aptvērumiem internetā aizņem īsu vertikālo video formāts.

Šobrīd ir spilgti redzama konkurence starp uzņēmuma "Meta" produktu ("Facebook", "Instagram") un "TikTok" saturu. Daudzās valstīs satura veidotāji liek milzīgu akcentu tieši uz "YouTube" platformu, jo viņu reģionos tā monetizējas un sniedz lielu iespēju attīstīties kvalitātē, kā arī mērogā.

Latvijā video saturs ar katru dienu kļūst populārāks. "TikTok" platformā paradās jauni lietotāji. Ja agrāk mēs kā PR aģentūra sadarbojāmies ar profesionāliem sportistiem, populāriem mūziķiem, slaveniem blogeriem un publiskām personām, kam ir liels aptvērums sociālajos tīklos, tad šodien vietējie sabiedrisko attiecību un mārketinga uzņēmumi ir absolūti citā situācijā.

Pēkšņi par populāru kļūst trolejbusa vadītājs, pārdevēja tirgū, informātikas skolotājs, mašīnu pārpircējs, valodu pasniedzēja, bet par domu līderiem kļūst parastie pilsoņi, kuri atspoguļo savu ikdienu un apspriež daudzus interesantus jautājumus.

Ja agrāk visvairāk skatījumu, "like" un aptvērumu bija tikai saturam ar mazbērniem, kaķiem un skaistu cilvēku ķermeņiem, tad šodien topā ir tādu cilvēku sašutums, kas izsmej valdību. Sastrēgumi, bedres, valsts iepirkumi, pakalpojumu cenas, sabiedriskais transports, algas un daudz kas cits katru dienu tiek atspoguļots no vairākām pusēm un ar absolūti dažādiem komentāriem.

Kādreiz sociālo tīklu lietotāji sūdzējās tieši par to, kā "Facebook" ir pārāk daudz politikas, bet tagad "TikTok" profilos mēs redzam krietni vairāk tādu gadījumu, un tas viss ir pasniegts kvalitatīvu video formātā. Tieši tāpēc tāda stila video kļūst par ļoti populāriem un izraisa rezonansi sabiedrībā.

Mūsdienās parādījusies tendence krievvalodīgajiem influenceriem pāriet uz valsts valodu. Galvenais iemesls ir dusmīgie komentāri sociālajos tīklos, kā arī draudi personīgās vēstulēs. Maz cilvēku var tikti galā ar tāda veida emocionālo spriedzi, tāpēc daudzi domu līderi vienkārši sāka komunicēt ar saviem sekotājiem un izvēlējās veidot saturu tikai latviski.

Bet diemžēl nekad nevar apmierināt visu vēlmes, un sekotāji veido vairākas grupas:

1) tie, kas nosoda par valodas maiņu;
2) tie, kas nosoda, ka agrāk nerunāji valsts valodā;
3) tie, kas nosoda par to, kā runā un ar kādu akcentu;
4) tie, kas atbalsta;
5) tie, kuriem jau sen izstrādājies negatīvisms pret šo personību un kas jebkurā gadījumā jebko nosodīs.

Iebiedēšana komentāros un vēstulēs, tava transportlīdzekļa fotogrāfijas, tavas dzīvesvietas bildes, citu influenceru video viedokļi par tavu saturu sociālajos tīklos un vēl daudz dažādu instrumentu ļoti ietekmē blogera situāciju. Kāpēc tagad tik populāra kļuvusi vietējo blogeru "iebiedēšana" valodas jautājumā, diemžēl neviens nezina.

Kā minēja "TikTok" biznesa attīstības speciāliste Baltijas valstīs Jekaterina Nazarova vienā no semināriem Rīgā: "Pieteikums Latvijas video satura monetizēšanai jau ir iesniegts." Tas nozīmē, ka jau pavisam drīz jebkurš aktīvais lietotājs varēs pelnīt naudu ar sava satura veidošanu.

Neviens nezina, kāda būs Latvijas lietotāja attieksme un uz kādiem scenārijiem savu uzmanību koncentrēs pašmāju domu līderi nākotnē. Cerams, ka influenceri veidos vairāk draudzīga, labsirdīga un pamācoša satura, kas apvienos iedzīvotājus un neraisīs agresiju.

Читайте нас там, где удобно: Facebook Telegram Instagram !