Foto: Sotheby's

"RM Sotheby's" izsoļu namam Kalifornijā izdevies pārdot sadegušu "Ferrari" par 1,9 miljoniem ASV dolāru jeb 1,7 miljoniem eiro. Tik augsta praktiski iznīcinātam automobilim skaidrojama ar tā retumu – šis 1954. gada izlaiduma spēkrats ir viens no 13 izgatavotajiem šī modeļa sacīkšu automobiļiem, turklāt ar bagātīgu sacīkšu vēsturi.

"Ferrari 500 Mondial Spider Series I" tika aprīkots ar 170 zirgpsēku jaudīgu divu litru četrcilindru dzinēju, jo Enco Ferrari uzskatīja, ka tas sacīkstēs Eiropā būs izveicīgāks nekā tobrīd "Ferrari" spēkratos izmantotais V12 motors – mazāks spēka agregāts ir ne tikai vieglāks, bet arī uzticamāks.

Izsolē bija nonācis otrais šī modeļa izgatavotais spaidera eksemplārs, kas tika pabeigts 1954. gada martā. Ar šo sacīkšu auto sportisti piedalījās dažādās sacīkstēs Eiropā, tostarp "Mille Miglia", "Targa Florio" un "Imola Grand Prix". Ar šo konkrēto auto braucis arī Franko Korteze, kurš 1947. gada sacīkstēs Romā izcīnīja pirmo "Ferrari" uzvaru markas vēsturē.

Savukārt 50. gadu beigās šis "Ferrari" tika pārvests uz ASV, kur tas piedalījās dažādos vietējos čempionātos. Turklāt tā brīža īpašnieks oriģinālo četrcilindru dzinēju aizstāja ar amerikāņu V8 agregātu.

Tomēr 60. gadu sākumā unikālais "Ferrari" sacīkšu auto iekļuva nopietnā avārijā, kā rezultātā praktiski nodega. Turpmākajās desmitgadēs šis sadauzītais un nodegušais "Ferrari" ceļoja no rokas rokā, bet neviens no jaunajiem īpašniekiem nepieķērās automobiļa restaurācijai.

No "Ferrari 500 Mondial" oriģinālajām detaļām saglabājusies ir tikai balstiekārta un pārnesumkārba. Neskatoties uz automobiļa bēdīgo stāvokli, izsolē par to izdevies iegūt 1,9 miljonus ASV dolāru, kas arī atbilda "RM Sotheby's" sākotnējām prognozēm.

2019. gadā "RM Sotheby's" pārdeva perfektā stāvoklī esošu 1954. gada "Ferrari Mondial Spider" par 3,7 miljoniem eiro, turklāt tas bija vēl pirms pandēmijas un tam sekojošā vēsturisko spēkratu cenu straujā pieauguma.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!