Foto: Publicitātes foto

Ceturtdien, 25. janvārī, "Porsche" laida klajā savu pirmo pilnībā elektrisko apvidnieku – "Macan", kas vienlaikus ir otrais vācu luksusa sporta auto ražotāja elektriskais automobilis. Pirmais "Porsche Macan" kā iekšdedzes dzinēja automobilis debiju piedzīvoja pirms desmit gadiem.

Jaunais "Macan" ir ar jaudu līdz pat 470 kW (639 ZS). Sporta automobilim līdzīgos rādītājus papildina augstas veiktspējas ātrā uzlāde ar jaudu līdz 270 kW, attālums, ko var nobraukt ar vienu uzlādi, ir līdz 613 kilometriem (WLTP).

"Macan" produktu līnijas viceprezidents Jergs Kerners uzsvēra, ka viņu mērķis ir panākt, lai pilnībā elektriskais "Macan" būtu sportiskākais modelis sava segmenta piedāvājumā.

Izmantojot starta kontroles funkciju "Launch Control", "Macan 4" sasniedz līdz 300 kW (408 ZS) jaudu "overboost" režīmā, "Macan Turbo" – līdz 470 kW (639 ZS) jaudu. Maksimālais griezes moments ir attiecīgi 650 un 1130 Nm. "Macan 4" no 0 līdz 100 km/h paātrinās 5,1 sekundē, bet "Macan Turbo" – 3,3 sekundēs. Abu modeļu maksimālais ātrums ir attiecīgi 220 km/h un 260 km/h.

Jauna PPE platforma ar 800 voltu spriegumu

Elektromotori enerģiju iegūst no litija jonu akumulatora ar kopējo ietilpību 100 kWh, no kuriem iespējams aktīvi izmantot līdz 95 kWh. Augstsprieguma akumulators ir galvenais komponents jaunizstrādātajā PPE ("Premium Platform Electric") platformā ar 800 voltu spriegumu, ko "Porsche" izmanto jaunajā "Macan" pirmo reizi.

Līdzstrāvas uzlādes jauda ir līdz 270 kW. Akumulatora uzlādes līmeni no 10 līdz 80% iespējams palielināt apmēram 21 minūtē piemērotā ātrās uzlādes stacijā. Veicot uzlādi 400 voltu uzlādes stacijās, augstsprieguma slēdzis akumulatorā nodrošina iespēju sadalīt 800 voltu akumulatoru divos atsevišķos akumulatoros, no kuriem katram ir 400 voltu nominālais spriegums. Tas ļauj veikt īpaši efektīvu uzlādi ar jaudu līdz 135 kW bez papildu HV pastiprinātāja. Maiņstrāvas uzlāde, izmantojot mājās izvietotos lādētājus, ir iespējama ar jaudu līdz 11 kW.

Braukšanas laikā ar elektromotoru var atgūt līdz 240 kW enerģijas. Integrētā jaudas pakete (IPB) arī veicina jauno "Macan" modeļu efektivitāti, vienlaikus ietaupot svaru un vietu. Inovatīvā un kompaktā IPB apvieno trīs komponentus – iebūvēto maiņstrāvas lādētāju, augstsprieguma sildītāju un līdzstrāvas pārveidotāju.

"Macan 4" modeļa kombinētais attālums, ko var nobraukt ar vienu uzlādes reizi, ir līdz 613 kilometriem, "Macan Turbo" – līdz 591 kilometram (WLTP).

Sportiskas proporcijas un kupejai līdzīgas virsbūves līnijas

Jaunais "Macan" pieejams ar diskiem līdz pat 22 collu izmērā ar atšķirīga izmēra riepām uz priekšējās un aizmugurējās ass. Riteņu garenbāzi, kas ir par 86 milimetriem garāka nekā iepriekšējam modelim (2893 mm), kompensē īsas pārkares priekšpusē un aizmugurē.

Priekšējie lukturi ir sadalīti divās daļās: plakanais augšējo lukturu bloks ar četrpunktu dienas gaitas lukturiem ir iestrādāts spārnos un izceļ automobiļa platumu, galvenais lukturu modulis ar papildu komplektācijā pieejamo "Matrix LED" tehnoloģiju ir novietots nedaudz zemāk priekšpusē.

"Porsche" raksturīgās "Flyline" virsbūves līnijas veido vienu veselumu ar plakano aizmugurējo stiklu. Apvienojumā ar durvīm bez logu rāmjiem un ar raksturīgajām durvju uzlikām tiek iegūts elegants un sportisks dizains. Spēcīgi izteiktā virsbūves plecu līnija piešķir aizmugurējai daļai sevišķi dinamisku izskatu. "Porsche" logotips tagad atrodas skulpturālās 3D gaismas joslas centrā.

Divi bagāžas nodalījumi un ietilpīgāks salons

Līdz ar elektrifikāciju "Macan" ir palielinājies bagāžas nodalījums. Atkarībā no modeļa un uzstādītā aprīkojuma ietilpība aiz aizmugurējiem sēdekļiem ir līdz 540 litriem (kravas pārvadāšanas režīmā). Zem priekšējā pārsega atrodas otrs bagāžas nodalījums ar 84 litru ietilpību. Tas ir par 127 litriem vairāk nekā iepriekšējam modelim. Ja aizmugurējā sēdekļa atzveltne ir pilnībā nolocīta, aizmugurējā bagāžas nodalījuma ietilpība palielinās līdz 1348 litriem.

Jaunā "Macan" ļoti praktiskās īpašības papildina arī maksimālais vilkšanas spēks, kas ir 2000 kilogramu.

Atkarībā no modeļa un aprīkojuma vadītāja un priekšējā pasažiera sēdpozīcija tagad ir pat par 28 milimetriem zemāka nekā iepriekš, aizmugurējo pasažieru sēdpozīcija – pat par 15 milimetriem, un viņiem ir vairāk vietas kājām.

"Driver Experience": augsta skaitļošanas jauda un savienojamība

"Macan" ir aprīkots ar jaunākās paaudzes displeju un vadības koncepciju ar vairākiem – līdz pat trim – ekrāniem, tostarp brīvi stāvošu 12,6 collu izliektu instrumentu paneli un 10,9 collu centrālo displeju. Pirmo reizi automobiļa braukšanas laikā arī pasažieris var apskatīt informāciju, pielāgot informācijas un izklaides sistēmas iestatījumus vai straumēt video saturu, izmantojot savu papildu komplektācijā iekļauto 10,9 collu ekrānu.

Pirmo reizi "Porsche Driver Experience" ietver arī acs līmeņa displeju ar paplašinātās realitātes tehnoloģiju. Virtuālie elementi, piemēram, navigācijas bultas, ir vizuāli integrēti reālajā pasaulē. Attēls autovadītājam parādās desmit metru attālumā un atbilst 87 collu displeja izmēram.

Jaunās paaudzes informācijas un izklaides sistēmas pamatā ir operētājsistēma "Android Automotive OS". Jaunā "Macan" standarta "Porsche" komunikāciju sistēma (PCM) paceļ skaitļošanas veiktspēju jaunā līmenī. Piemēram, balss asistents "Hey Porsche" zibenīgā ātrumā iesaka maršrutus, tostarp uzlādes stacijas. Jaunajā "Porsche" lietotņu centrā pasažieri var tieši piekļūt populārām trešo pušu piegādātāju lietotnēm un instalēt tās tieši jaunajā "Macan".

Pirmais "Macan" ar aizmugurējās ass stūrēšanu

Gan "Macan 4", gan "Macan Turbo" ir visu riteņu piedziņa. Abi elektromotori tiek vadīti ar jaudas elektroniku gandrīz reālā laikā. Elektroniski vadāmā "Porsche" vilkmes kontroles sistēma (ePTM) darbojas apmēram piecas reizes ātrāk nekā parastā pilnpiedziņas sistēma un spēj reaģēt uz izslīdēšanu desmit milisekunžu laikā. Turklāt visu riteņu piedziņas sadalījumu regulē izvēlētā braukšanas programma. "Porsche" griezes momenta vektorizācijas sistēma "Plus" ("PTV Plus") – elektroniski vadāma aizmugurējās ass diferenciāļa bloķēšana – arī uzlabo "Macan Turbo" saķeri, braukšanas stabilitāti un sānu dinamiku.

"Macan" modeļi ar pneimatisko balstiekārtu, kas iekļauta arī "Turbo" modeļa standarta komplektācijā, ir aprīkoti ar "Porsche" aktīvo piekares vadības sistēmas (PASM) elektronisko amortizācijas kontroli. To iespējams kombinēt arī ar tērauda atsperu balstiekārtu. PASM tagad ir arī amortizatori ar divu vārstu tehnoloģiju. Pateicoties plašākam amortizācijas diapazonam, tā nodrošina plašāku sadalījumu starp komfortu un veiktspēju. Tādējādi atšķirības starp braukšanas programmām kļūst vēl jūtamākas.

Pirmo reizi "Macan" ir pieejama papildu komplektācijā iekļauta aizmugurējās ass stūrēšana ar maksimālo piecu grādu stūrēšanas leņķi. Tā nodrošina kompaktu 11,1 metra pagrieziena rādiusu pilsētas satiksmē un manevru laikā, vienlaikus sniedzot izcilu braukšanas stabilitāti, braucot ar lielāku ātrumu. To prasmīgi veicina konsekventa un precīza priekšējās ass stūrēšana, ar ko zīmols ir pazīstams.

Kopš 2014. gada "Porsche" pasaulē ir piegādājis vairāk nekā 800 000 "Macan" automobiļu. Jaunais modelis tiek ražots "Porsche" Leipcigas rūpnīcā, neradot oglekļa emisiju izmaiņas.

Jaunie modeļi pirmajiem klientiem tiks piegādāti šā gada otrajā pusē. Cena – no 87 300 eiro par "Macan 4" un 118 300 eiro par "Macan Turbo", ieskaitot PVN.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!