Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI

Vieglo auto tirgus jūlijā audzis par 14% pret 2020. gada augustu (1516 vienības pret 1330), taču joprojām būtiski atpaliek no 2019. gada pārdošanas apjomiem (1821 vienības), informē biedrība "Auto asociācija".

Joprojām turpinās ražotāju problēmas ar komplektējošo detaļu piegādēm, kā rezultāta jaunu auto tirgus faktiski atrodas deficīta apstākļos, ar ierobežotu noliktavā esošu automašīnu klāstu un neskaidrību par iespējām izpildīt klientu pasūtījumus.

Tirgus līderis arvien ir "Toyota" ar 17,4% lielu tirgus daļu, kam seko VW ar 12,7% un "Skoda" ar 11,8%. Gaidot valdības solīto atbalstu no 2021. gada, turpina sarukt arī jaunu elektroauto pārdošanas apjomi. Augustā pārdoti vien 27 elektroauto. Līderis ar 6 vienībām ir "VW ID3", kam seko "Skoda Enyaq" ar 4 un "Porsche Taycan", un "KIA Niro"- katrs ar 3 vienībām.

Pieauguma temps ir mazinājies arī vieglā komerctransporta segmentā. Salīdzinot ar 2020. gada augustu, pieaugums ir vien 12% (244 vienību pret 217). Nedaudz samazinājies arī smagā komrectransporta segmenta pieaugums 147% pret 2020. gada augustu un 167% pret 2020. gada šo pašu periodu kopumā. Lai arī pieaugums joprojām ir būtisks, taču tā tempi sāk sarukt, jo arī kravas auto segmentu skar piegāžu problēmas. Joprojām turpinās arī autobusu piegādes Latvijas reģionālajiem pārvadātājiem, augustā piegādāti 8 autobusi, šādus datus apkopojusi asociācija.

Deficīts jauno auto segmentā nodrošina pieaugumu lietoto auto segmentā, augustā ievedot 5756 vienības, kas ir par 20% vairāk kā 2020. gada augustā. Kārtējo rekordu uzrāda lietotu elektroauto tirgus, pārsniedzot līdzšinējo jūlija rekordu ar 68 (63 jūlijā) vienībām. Šajā segmentā nemainīgi dominē "BMWi3" elektroauto. Augustā to skaits bija 31 no 68 auto.

"Tirgū ir jūtama reakcija uz valdības izsludināto atbalstu elektroauto iegādei. Ir jūtams, ka privātpersonas atliek elektroauto iegādi uz nākamo gadu, cerībā šo atbalstu saņemt. Tai pat laikā priecē kārtējais rekords lietotu elektroauto segmentā. Tas nozīmē, ka pieprasījums aug un sabiedrība arvien vairāk nobriest šim transporta veidam," vērtē "Auto asociācijas" prezidents Andris Kulbergs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!