Lai gan 1990. gada filmā "Viens pats mājās" (Home Alone) tika attēlota kā ikdienišķa amerikāņu ģimene, izdevums "The New York Times" un ASV monētārās politikas uzraugi secinājuši, ka patiesībā šada dzīvestila un šādas mājas īpašnieki ierindotos starp 1% bagātāko amerikāņu.
Pasaulē un arī Latvijā labi zināmā filma "Viens pats mājās" stāsta par Kevinu Makalisteru, kurš kļūdas pēc paliek mājās, kamēr ģimene dodas brīvdienās uz Eiropu. Ģimenē ir pieci bērni un, kā redzams filmā, viņi nebūt nedzīvo saspiestībā.
Tad nu lūk, ASV medijs devās pie Federālās rezerves Čikāgas pilsētas, jo filma norisinās Čikāgas apkārtnē, atzara ekonomistiem, lai saprastu, cik tad turīga bija piecu bērnu ģimene, kas Ziemassvētkus grasījās pavadīt Eiropā.
Ekonomiski skaidroja, ka 1990. gadā māja bija pieejama tikai turīgākajām no Čikāgas mājsaimniecībām. Ņemot vērā, ka īpašumu vērtība kopš 90. gadiem ASV ir augusi, tā tas būtu arī šodien. "1990. gadā šādas mājas ir bijušas pieejamas mājsaimniecībām ar ikgadējiem ienākumiem ap 305 tūkstošiem ASV dolāru," norāda Federālās rezerves eksperti. Pielāgojot minēto summu inflācijai, šobrīd tas būtu apmēram 665 tūkstoši ASV dolāri.
Ekonomisti pieņēma, ka ģimene par hipotēku maksā ne vairāk kā 30% ienākumus.
Ekonomisti turpināja skaidrot, ka šī sarkano ķieģeļu savrupmāja, kas ir īsta māja Čikāgas priekšpilsētā, 1990. gadā būtu bijusi pieejama tikai vienam procentam no Čikāgas mājsaimniecību.
Proti, šobrīd mājsaimniecībai vajadzētu gadā vismaz 730 tūkstošus dolāru.
Nekustāmā īpašuma firma "Zillow" lēš, ka šī pati māja šobrīd ir gandrīz 2,4 miljoni ASV dolāru vērta.
Tādēļ, iespējams, nav pārsteigums, kāpēc zagļi, kuru uzbrukumu Kevins cenšas atvairīt, ir tik apmāti ar mājas aplaupīšanu.
Filmā gan nav paskaidrots ar ko Kevina vecāki pelna naudu un tas, kā jau ierasts, ir devis augsni spekulācijām. Piemēram, kāds interneta lietotājs izklāstījis virkni "pierādījumu", kāpēc Kevina tēvs varētu būt organizētās noziedzības pārstāvis. Kamēr grāmatās, kas sarakstītas pēc filmas motīviem minēts, ka mamma ir modes dizainere.
Taisnības labad, kā atgādina mediji, filmā ir viena aina, kur ģimenes mamma saka, ka ceļojumu viņiem un radiem uz Parīzi apmaksā kāds cits.
Filmas dekoratore Ieva Kolija laikrakstam "The New York Times" stāstīja, ka mājoklis nebija mēbelēts ar dārgiem izstrādājumiem, bet gan veidots tā, lai tas izskatītos gaumīgs un iederīgs jebkurā laika periodā.
Pirms pāris gadiem mājā ielūkoties izdevās arī ASV medijam CNBC.