Par jēdzienu "e‑komercija" šogad runā daudz un plaši, taču galvenais ir jautājums – vai tā atmaksājas? Mēs sakām – jā, un, ja vēl nepiedāvā savas preces vai pakalpojumus e-vidē, tad tieši šobrīd ir īstais brīdis, kad uzsākt savu e-biznesu.
1. Internetu Latvijā lieto arvien vairāk
Mūsdienās internets vairs nav pieejams tikai daļai cilvēku, un to jau sen vairs neizmanto tikai izklaidei un informācijas iegūšanai. Internets kļuvis par pirmo nepieciešamību – pēdējo gadu laikā tā lietošanas biežums strauji audzis visās vecuma grupās.
Turklāt likumsakarīgi, ka šobrīd vērojams īpaši straujš interneta lietošanas pieaugums – Covid-19 dēļ cilvēki strādā un mācās attālināti, arī vakaros un brīvdienās arvien vairāk laika pavadām mājās.
2. Pieaug arī e‑komercijas apjomi Latvijā
Šī gada laikā ir novērojams straujš e‑komercijas pieaugums Latvijā. Piesardzības nolūkos arvien vairāk cilvēku izvēlas iepirkties internetā, jo tas sniedz dažādas priekšrocības:
- Iespēju ērtāk salīdzināt piedāvājumus.
- Izdarīt izvēli bez steigas, neizejot no mājām.
- Turklāt nereti e‑veikalu piedāvājumi ir lētāki nekā fiziskajos veikalos.
Tiesa, dažādās pirkumu grupās šī izaugsme atšķiras, tāpēc – pirms veido e‑veikalu, izvērtē, kādas ir tieši tavu produktu vai pakalpojumu kategorijas tendences pirkumiem tiešsaistē.
3. E‑komercijas apjomi pieaug arī visā pasaulē
E‑komercijas izaugsme vērojama arī visā pasaulē. Attīstoties ne tikai individuāliem e‑veikaliem, bet tādiem milžiem kā "Amazon", "Ebay" u.c., cilvēki arvien biežāk izvēlas iepirkties tiešsaistē. Kā jau ierasts – dažādas tendences pasaulē tiek pārņemtas arī Latvijā, un arī šī nav izņēmums.
4. Kad jāievēro sociālā distancēšanās
Izmantosim izdevību un atgādināsim – lūdzu, esiet uzmanīgi, rūpējieties par sevi un apkārtējiem, ievērojot ne tikai higiēnas prasības, bet arī aicinājumu palikt mājās!
Sociālā distancēšanās un prasība turēties vismaz divu metru attālumā no apkārtējiem cilvēkus mudina veikt pasūtījumus internetā. Daļēji arī tāpēc, ka daudzi fiziskie veikali pavisam vienkārši ir slēgti. Uzņēmēji, kas jau pavasarī ieviesa e-komercijas risinājumus, atzīst, ka daļa no klientiem turpināja iepirkties e-vidē arī vasaras laikā, ka saslimstība bija mazinājusies.
5. Ātrākais veids, kā īstenot "go‑to‑market"
Lai uzsāktu preču vai pakalpojumu pārdošanu, fizisku veikala telpu vai izplatītāju atrašana bieži vien prasa daudz laika un resursu. Turpretī, izveidojot e‑veikalu, uzņēmējdarbību varēs uzsākt krietni ātrāk.
6. Zemākas izmaksas
Tāpat vairumā gadījumu e‑veikala izveide būs daudz lētāka nekā fiziska veikala atvēršana un uzturēšana. Protams, lēmums vienmēr ir paša tirgotāja rokās, taču e‑veikalu mūsdienas atvērt ir viegli, un tas prasīs salīdzinoši zemas izmaksas.
7. Ērtāk sasniegt jaunus klientus
E‑veikals var sniegt iespēju sasniegt arvien jaunu auditoriju. Ja līdz šim produkti vai pakalpojumi tika pārdoti tikai tirdziņos kāda reģiona ietvaros, tad ar e‑veikala palīdzību mērķauditorija var būt visa valsts vai pat pasaule.
8. Auditorija ir atvērtāka jauniem risinājumiem
Šobrīd auditorija ir atvērtāka nekā jebkad agrāk jauniem risinājumiem, tāpēc e‑veikals noteikti var būt izcila investīcija kā šobrīd, tā nākotnē – protams, izsverot, vai tas atbilst biznesa specifikai.
9. Bet – vienmēr jāapsver tirgus apstākļi
Realitātē cilvēki nepirks to, ko nevar izmantot. E‑veikals šobrīd var būt noderīgs rīks tiem tirgotājiem, kuru fiziskie pārdošanas punkti ir ierobežoti, taču ir nozares, kurās pašreizējo ierobežojumu dēļ no e‑veikala nebūs lielas jēgas.
Piemēram, mājražotājs šobrīd var sasniegt jaunu auditoriju, jo gardumus cilvēki grib tāpat. Savukārt, piemēram, ceļojumu aģentūrai nebūs pieprasījuma arī tad, ja pārnesīs ceļojumu iegādi uz e‑veikalu.
10. Bet – visam pamatā ir standarta biznesa nosacījumi
Tāpat jāņem vērā, ka e‑veikals nav "burvju nūjiņa" biznesam. Gluži vienkārši – jābūt labam produktam vai pakalpojumam un jābūt auditorijai, kas to grib pirkt. Ja pārdotais pēc būtības cilvēkiem nav interesants, tad arī e‑veikals nemainīs to pievilcību.
Ieskaties mūsu ekspertu ieteikumus kā soli pa solim izveidot e-veikalu šeit.
Piesakies mūsu e-komercijas konsultācijai un uzzini kāds būtu tev ērtākais risinājums maksājumu saņemšanai no klientiem internetā.
Vēlam veiksmi biznesā, iespēju vienmēr mācīties ko jaunu un nebaidīties eksperimentēt – tagad ir īstais laiks!