Rakstu atbalsta
Sponsor Logo
Ērti un droši.
Kvalificēts e-paraksts – neatsverams atspaids sadzīvē un darbā
Elektroniska dokumentu parakstīšana mūsdienās vairs nav tikai lielu starptautisku uzņēmumu vadītāju darba instruments, bet gan ikviena savu laiku un arīdzan finanšu resursus cienoša indivīda un uzņēmuma ikdiena – vēl jo vairāk tagad, kad arvien lielākā daļa cilvēku strādā no mājām. Tieši tādēļ ar mērķi atvieglot ikdienu un taupīt resursus "Dokobit" piedāvā ātri un ērti parakstīt dokumentus elektroniski (un ne tikai).
"Dokobit" ir multifunkcionāls risinājums gan fiziskām, gan juridiskām personām, kas dažu minūšu laikā piedāvā elektroniski parakstīt dokumentus un savākt parakstus no citām pusēm. Jo īpaši būtiski tas ir situācijās, kad klātienes kontakti ir ierobežoti, bet jāreaģē ir pēc iespējas operatīvāk. Kā to pierādījuši pēdējie pāris gadi ar attālināto strādāšanu un izglītošanos – neatsverams atspaids šādās situācijās ir dažādi digitālie risinājumi.
Parakstīšanās "Dokobit" portālā ir gaužām vienkārša – jāreģistrējas, pierādot savu identitāti ar eID karti, "eParaksts mobile" vai "Smart-ID", jāaugšupielādē dokuments, jāparaksta tas ar drošu elektronisko parakstu, turpat portālā jānosūta saņēmējam, kas dokumentu parakstīs no savas puses. Papildu priekšrocība – izmantojot vienu elektronisko dokumentu parakstīšanas un glabāšanas vietni, visi dokumenti būs pieejami vienuviet, sadalīti kategorijās un viegli atrodami. Turklāt – reģistrējoties "Dokobit" portālā, ik mēnesi var veikt piecus parakstus bez maksas.
Savukārt uzņēmumiem "Dokobit" piedāvā organizētu dokumentu parakstīšanas procesu ar kategorizēšanu, pārvaldību, izsekošanu, dažādas lietotāju lomas, drošu kopīgošanu, uzņēmuma datu pārvaldību, centralizētus norēķinus u.c., kas turklāt pielāgojami katra uzņēmuma individuālajām vajadzībām. "Dokobit" nodrošina arīdzan iespēju integrēt API ("Application Programming Interface"), lai automātiski iekļautu darbības no dokumenta parakstīšanas portāla jūsu uzņēmuma informācijas sistēmā.
Ērti un droši
1
Ar "Dokobit" parakstītajiem dokumentiem ir tāds pats juridiskais spēks kā parakstiem ar roku, tie tiek pieņemti visā Eiropas Savienībā (ES), jo atbilst visstingrākajām ES eIDAS regulas prasībām, kā arī ir aizsargāti pret viltojumiem un parakstiem ar atpakaļejošu datumu.
2
Lai kļūtu par kvalificētu uzticamības pakalpojumu sniedzēju Eiropā, uzņēmumam ir jāiztur nopietnas neatkarīgu auditoru pārbaudes, tāpēc šādu pakalpojumu sniedzēju nav daudz – "Dokobit" ir Baltijā vienīgais kvalificētais validācijas pakalpojumu sniedzējs.
3
Dokumentu parakstīšana "Dokobit" ir droša, jo to var izdarīt tikai ar kvalificētu elektronisko parakstu vai uzlabotu elektronisko parakstu ar kvalificētu sertifikātu, kas Latvijā ir "eID karte", "Smart-ID" vai "eParaksts mobile". Turklāt sistēma ir droša pret viltošanu un iespēju mainīt paraksta datumu, jo paraksts darbojas kopā ar kvalificētu laika zīmogu.
"Lai nodrošinātu standartu ievērošanu, "Dokobit" katru gadu auditē divi pasaulē atzīti auditoruzņēmumi: "Bureau Veritas" (ISO sertifikācijai) un CSQA (ETSI sertifikācijai).
Kā papildu drošības spilvens, kuru ceram nekad neizmantot, ir apdrošināšana līdz 1 miljonam eiro. "Dokobit" ir apdrošinājis profesionālo atbildību, kā arī atbildību privātuma pārkāpumu un kiberuzbrukumu gadījumos," atklāj "Dokobit" vadītājs Latvijā Ilmārs Arsenovičs.

""Dokobit" ir iekļauts ES uzticamo pakalpojumu sarakstā un "Dokobit" pakalpojumus uzrauga ES dalībvalsts uzraudzības iestāde ("Communications Regulatory Authority of the Republic of Lithuania"). "Dokobit" arī ir sertificējis savu informācijas drošības pārvaldības sistēmu (ISMS) atbilstoši ISO/IEC 27001 standartam. "Dokobit" informācijas drošības pārvaldības sistēma atbilst Eiropas standartam ETSI EN 319 401, kas ir obligāts kvalificētiem uzticamības pakalpojumu sniedzējiem," papildina Arsenovičs.
Videi draudzīgi
Līdz ar to "Dokobit" ir ne tikai ērts un vienkāršs, bet arī pilnībā uzticams instruments uzņēmumiem, kas nodrošina dokumentu parakstīšanu uzņēmuma iekšienē un parakstu vākšanu no trešajām pusēm (klientiem, partneriem utt.), pilda komandas darba funkcijas (apstiprinājumi, koplietojamo dokumentu kategorijas, koplietojami kontakti, piekļuves pārvaldības, uzraudzība) u.c. To apliecina arīdzan uzņēmumi un to pieredze.
VIEDOKLIS
"Citadele Leasing" "Dokobit" pakalpojumus aktīvi izmanto pēdējos četrus gadus, un patlaban visās Baltijas valstīs līdz pat 85% uzņēmuma dokumentu tiek parakstīti elektroniski.
Mūsu sākotnējā sadarbība ar "Dokobit" paredzēja API pakalpojumu "E-identifikācija" un "E-parakstīšana" integrēšanu mūsu klientiem paredzētajā digitālajā pašapkalpošanās risinājumā. "Dokobit" bija viens no retajiem partneriem tirgū, kurš varēja šo integrāciju piedāvāt atbilstoši mūsu prasībām un kvalitātes standartiem. Rezultāts bija iepriecinošs– ieviešanas process bija ļoti profesionāli organizēts, kā arī ātri un kvalitatīvi īstenots. Palielinoties digitāli parakstīto līgumu un dokumentu skaitam ar klientiem, partneriem un uzņēmuma iekšienē, sadarbību ar "Dokobit" turpinājām attīstīt un uzņēmuma procesos ieviesām "Dokobit" portāla izmantošanu, tāpēc, iestājoties Covid-19 ierobežojumiem un attālinātajam darbam, mēs bijām labi sagatavoti "jaunajai realitātei", alternatīvi risinājumi šajā digitālo risinājumu nozarē, protams, ir un arvien attīstās, taču lietotāja pieredzes ziņā "Dokobit" portāls tomēr ir viens no ērtākajiem un vienkāršākajiem risinājumiem. Mūsu uzņēmuma darbībai tas šobrīd ir viens no pamata risinājumiem, jo elektronisko dokumentu parakstīšana noteikti paliks kā ērta iespēja, bet pilnībā atteikties no klātienes kontakta ar klientiem un sadarbības partneriem mēs neplānojam. Mūsu uzņēmuma pieredze liecina, ka digitālā transformācija elektronisko dokumentu parakstīšanā un pārvaldībā jau ir notikusi.
Vladislavs Keziks, "Citadele Leasing" Biznesa atbalsta pakalpojumu departamenta vadītājs
VIEDOKLIS
Savukārt uzņēmumam "LPP Latvia ltd." (apģērba veikalu ķēdes "Reserved", "Cropp", "House", "Mohito" un "Sinsay") "Dokobit" pakalpojumu izmantošana ir ietaupījusi gan laika, gan finanšu resursus, turklāt ir dabai draudzīgs risinājums.
2019. gadā LPP mātes uzņēmums pieņēma stratēģiju "Cilvēkiem un planētai", nosakot virzību uz ilgstpējīgu attieksmi pret vidi. Stratēģija ietver ne tikai ekoloģiskāku preču ražošanas procesu un virzību uz dabai draudzīgu iepakojumu, bet uzsver arī katra darbinieka individuālu rīcību ar mērķi samazināt saimnieciskās darbības ietekmi uz vidi. Tā kā globāli uzņēmumā ir 22 tūkstoši darbinieku, mēs apzināmies, ka katrs uzņēmuma solis tuvāk zaļajai domāšanai ietekmē ekoloģiskos procesus arī globālā līmenī. Drukātu papīru kaudžu aizstāšana ar elektroniskajiem dokumentiem un piegādes procesa aiztaupīšana neapšaubāmi ir viens no pirmajiem soļiem, kas ir pa spēkam ikvienam uzņēmumam. Kā patīkams bonuss darba devējam ir arī laika resursu ietaupījums. Turklāt atšķirībā no citām e-paraksta lietotnēm "Dokobit" ir ērts lietošanā un uzņēmumiem piedāvā izmantot savu korporatīvo dizainu.
Inese Ļebedeva, "LPP Latvia ltd." valdes locekle
Detalizētāku informāciju par kritērijiem, kā izvēlēties e-parakstīšanās risinājumu nodrošinātāju, un apliecinājumus "Dokobit" pakalpojumu kvalitātei varat atrast šeit.
Projekta veidotāji: saturs – DELFI Brand Studio , dizains – Ralfs Eglītis, izstrāde – Karina Sabecka, redaktore – Kristīne Melne, projekta vadītājs – Ēriks Radželis, mediju komunikācijas eksperte - Klinta Rasmane
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.