Kopš vasaras sākuma arvien biežāk mūs sasniedz ziņas par haosu, kas valda lidostās. Pasažieru rindas pat ārpus lidostas telpām, nozaudēti koferi un neapkalpoti klienti lidostu kafejnīcās. Kādēļ pirmā vasara bez ierobežojumiem, kas mazina Covid-19 izplatību, ir pārvērtusies nevis par ceļotāju paradīzi, bet gan lielāko murgu? Ar savu vasaras lidojumu pieredzi dalās regulāra ceļotāja Alīna Andrušaite, bloga "Sapņu medniece" autore, kura ne vien atklāj kāda ir šī brīža situācija, bet arī dod vērtīgus padomus ceļotājiem.

Lidojumu kavēšanās vairs nav pārsteigums

Andrušaite aptuveni pirms mēneša bija Madridē, bet pirms tam jūnija sākumā Hamburgā. Ņemot vērā, ka šajā laika periodā jau visi zināja, kādas problēmas piedzīvo lidostas, ceļotāja gatavojās, ka būs kaut kas pavisam traks. "Mani brīdināja, ka atpakaļceļā varētu būt problēmas ar drošības pārbaudi. Es arī esmu redzējusi fotogrāfijas, kur cilvēki stāv rindās trīs stundas uz drošības kontroli. Biju sagatavojusies – man viss bija kārtīgi sapakots, bet kolēģe uzdāvināja vīna pudeli un tad man nācās iečekot somu. Gaidīju rindu uz reģistrāciju un pēc tam uz drošības kontroli. Pūlis tiešām bija liels, domāju, ka te iestrēgšu. Bet līdz lidojumam vēl bija daudz laika, un man ļoti paveicās, jo tika atvērta jauna rinda, kur es veiksmīgi tiku rindas sākumā. Tur mūs ļoti ātri izlaida cauri. Bet, jā, tur bija potenciāls ļoti "ieberzties"."

Bet kas īsti notiek? Šausmu stāsti piepilda ceļotāju grupu forumus, bet aviokompānijas tikai turpina atcelt lidojumus. "The New York Times" uzsver, ka vasaras ceļojumu sezonu Eiropā un populāros tūrisma galamērķos ir sabojājis haoss lidostās. Aviokompānijas, tūrisma aģentūras un tūroperatori cenšas apmierināt ceļojumu kapacitāti, kura dažviet jau pārsniedz pat pirmspandēmijas līmeni. Tiesa ne visās Eiropas lidostās ir milzīga pārslodze, kuras dēļ cieš tūristi, vai vismaz ir dienas, kad veiksmīgas sakritības dēļ nav katastrofāli garu rindu.

Piemēram, Andrušaite stāsta, ka pat savienotajos reisos nesaskārās ar nopietnām problēmām. "Spānijas braucienā man bija savienotie reisi. Tas vispār bija pēdējā brīža komandējums, kur biļetes pirku burtiski nedēļu pirms lidojuma. Un man nebija variantu, nācās ņemt reisu, kas turpceļā ir caur Amsterdamu un atpakaļceļā caur Frankfurti. Divas no tām lidostām par kurām raksta, ka tur ir pilnīgs ārprāts. Vienīgais, ko es piefiksēju – mūsu reiss kavējās, un tikai tad, kad jau 40 minūtes bija jābūt gaisā, mums atveda bagāžu. Pēc tā es sapratu, ka problēmas nenozīmē tikai pūli, bet arī, piemēram, problēmas ar bagāžu. Iespējams, tieši tāpēc mēs nokavējām, jo somas nebija pievestas laikus. Personāls ļoti ietekmē to, ka reisi kavē."

Darbinieku trūkums un augstā saslimstība ar Covid-19

Pandēmijas sākumā, kad noteikto ierobežojumu dēļ krasi samazinājās tūristu skaits, aviokompānijas un lidostas veica dramatisku štata samazināšanu. Šobrīd sekas ir sasniegušas tādu līmeni, ka cieš teju visi ceļotgribētāji un, protams, paši lidostu darbinieki, kuri cīnās ar milzīgo tūristu pieplūdumu. Aviokompānijas atklāti atzinušas nespēju izpildīt savus lidojumu grafikus, jo trūkst personāla. Gan kolektīvās atlaišanas pandēmijas sākumā, gan augstais saslimstības līmenis ar Covid-19 šobrīd ir izraisījis pilotu, stjuartu un bagāžas apkalpes darbinieku deficītu. Tādēļ katru nedēļu tiek atcelti simtiem lidojumu, raksta "Forbes".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!