Kā DELFI kļuva par sociālo tīklu pirmrindniekiem
Kā DELFI kļuva par sociālo tīklu pirmrindniekiem
Kamēr DELFI svin savu divdesmitgadi, portāla sociālajiem tīkliem šis ir simbolisks desmitgades moments. Tieši 2009. gadā tika veikts pirmais "Twitter" ieraksts, un līdz pirmajai "Facebook" ziņai arī vairs nebija ilgi jāgaida. Ja šobrīd mediju atrašanās sociālajos tīklos šķiet pašsaprotama un loģiska, tad to parādīšanās laikā šis lēmums nebija tik viennozīmīgs.
Izplatītākās bažas, aizvien lielāku lomu interneta patērētāja ikdienā aizņemot
sociālajiem tīkliem, bija par to, ka lasītājam zudīs interese apmeklēt pašu mediju. Tāpēc atrašanās "Facebook" vai "Twitter" tika vērtēta piesardzīgi. Laimīgā kārtā jau tajā laikā DELFI rindās bija gana drosmīgi ļaudis, kā rezultātā DELFI bija starp pirmajiem Latvijas medijiem, kuri uzsāka sava satura izplatīšanu sociālajos tīklos.

Desmit gadi nav ilgs laiks, taču pietiekams, lai redzētu pamatīgas svārstības sociālo
tīklu pasaulē. Piemēram, pretēji visām prognozēm, dienaskārtībā ir atgriezusies
"Twitter" platforma. Tāpat arī pirmajās rindās izdzīvota lielā cīņa starp "Draugiem.lv"
un "Facebook" par līdera lomu valstī, kurā ilgstoši Latvija spītēja vairumam pasaules
un par primāro sociālo tīklu izvēlējās pašu darinājumu. Kas zina, varbūt arī
"Draugiem.lv" renesanse nav aiz kalniem?

2019. gada rudenī DELFI var sekot tādās platformās kā "Facebook", "Instagram", "Twitter", "Draugiem.lv", kā arī pavisam nesen – "TikTok". Ņemot vērā sociālo tīklu mainīgo vidi, mēs uzskatām, ka ir būtiski savus resursus nekoncentrēt vienuviet. Tas apvienojumā ar vēlmi meklēt jaunu auditoriju un riskēt vainagojās ar reģistrāciju jauniešu iecienītajā uzlecošajā platformā. Pagaidām šķietami veiksmīgi, jo pirmie divi tūkstoši sekotāju ir iegūti jau pirmajās nedēļās, par līdz šim populārākajiem video kļūstot Edgara Bāliņa Halovīna kostīmu ieteikumiem un video reportāžas fragmentam no "Digital Freedom Festival".

Pirmie desmit gadi sociālajos tīklos ir pierādījuši, ka esam produktīvi. Komanda no viena cilvēka ir izaugusi līdz četriem, kopējais sekotāju skaits mūsu profilos krietni pārsniedz 600 tūkstošus, bet sasniegto cilvēku daudzums – vēl vairāk.
Mūsu darbu ir pamanījuši arī nozares eksperti, jo tieši mūsu virzienā visus gadus ir ceļojusi "Zīmolu topa" balva, tā atzīstot, ka esam ietekmīgākais medijs sociālajos tīklos.
Šo gadu laikā, pieaugot cipariem, pieaugusi arī atbildība. Gan mums individuāli, gan sociālajiem tīkliem globāli. Tieši mediji ir tie, kuriem pirmajiem ir jāziņo par tādām parādībām kā viltus ziņas, propaganda un citiem jauniem informācijas kara paņēmieniem, ko sniedz katra jaunā platforma. Tāpēc sociālo tīklu komandas darbs no vienkāršas satura izplatīšanas pirms desmit gadiem šodien ir kļuvis par kaut ko daudz vairāk.

Pirms 2018. gada Saeimas vēlēšanām DELFI, sadarbojoties ar "Facebook", veica plašu informatīvo kampaņu sociālajos tīklos, kuras mērķis bija mācīt atpazīt viltus ziņas. Tāpat arī 2019. gada rudenī, sadarbojoties ar sociālā tīkla pārstāvjiem, DELFI ir pielikuši palīdzīgu roku krāpniecības shēmu likvidēšanā.
Ir grūti spriest, kur sociālie tīkli atradīsies pēc desmit gadiem, taču mums ir skaidrs viens – DELFI tur būs jāatrodas pirmajā rindā.