Foto: Shutterstock
Pavasaris ir lielisks laiks, lai izvērtētu savu ikdienas ēdienkarti un iekļautu tajā veselīgākus ēdienus. Taču ēst veselīgi – tas nenozīmē vien grauzt spinātus. Lūk, septiņi ēdieni, kuru vienā porcijā būs mazāk nekā 400 kalorijas – trešā daļa no dienā nepieciešamā!

Nelielas korekcijas ēdienkartē palīdzēs ieviest vienu produktu aizstāšana ar citiem. Piemēram, ja ziemā esam raduši ēst cūkgaļu un kartupeļus, nomaini tos pret zivīm, liesāko vistas un tītara gaļu, kā arī dārzeņiem, kas nav tik bagātīgi ar cieti. Neaizmirsti arī par olām, riekstiem un augļiem!

Cik tad kaloriju ir šo septiņu ēdienu vienā porcijā?

  • Tomātu un vistas gaļas sautējums – 213 kalorijas;
  • Siltie lapu salāti ar vistas krūtiņu – 355 kalorijas;
  • Cukīni un bazilika plācenīši ar mārrutku mērci – 312 kalorijas (vienā porcijā ir 4-5 plācenīši);
  • Rīsu, grūbu, tomātu un fetas siera salāti Vidusjūras gaumē – 277 kalorijas;
  • Jasmīnu rīsu un garneļu voks taizemiešu gaumē – 262 kalorijas;
  • Krāsnī cepti dārzeņi ar dažādiem rīsiem un lēcām – 386 kalorijas;
  • Dārzeņu nūdeles ar tītara gaļas bumbiņām – 206 kalorijas.


Izvēlies kārdinošāko un steidz pagatavot! Pirms tam gan pārliecinies, cik personām paredzēta recepte, lai droši zinātu, ka norādītais kaloriju daudzums būs spēkā.

Tomātu un vistas gaļas sautējums

Foto: Woman's Weekly/REX/Vida Press


Burvīgs un vienkāršs pusdienu vai vakariņu sautējums. Sautētie tomāti veidos biezu mērci, bet olīvas un kaperi piešķirs maltītei nedaudz asumiņa.

Lasīt vairāk

Siltie lapu salāti ar vistas krūtiņu

Foto: Woman's Weekly/REX/Vida Press


Vienkārši, garšīgi un veselīgi siltie lapu salāti ar sulīgiem vistas krūtiņas gabaliņiem. Patīkamu garšu gaļai piešķirs krēmsiers, kas paslēpts zem vistas krūtiņu ādas.

Lasīt vairāk

Cukīni un bazilika plācenīši ar mārrutku mērci

Foto: Woman's Weekly/REX/Vida Press


Sātīgas sāļās cukīni pankūkas jeb plācenīši ar svaigo baziliku. Pankūkas pikantākas padara tajās esošais čili, kā arī mārrutku mērce, ar ko tās pasniedz.

Lasīt vairāk

Rīsu, grūbu, tomātu un fetas siera salāti Vidusjūras gaumē

Foto: Woman's Weekly/REX/Vida Press


Salāti, kurus ēdot, katrs kumosiņš atgādinās par laiski saulainām dienām pie Vidusjūras. Tie būs ne tikai garšīgi, bet arī veselīgi, pateicoties sastāvā esošajām grūbām, rīsiem, garšaugiem un dārzeņiem. Bet citronu sulas un olīveļļas mērce piedos gardu spirgtumu.

Lasīt vairāk

Jasmīnu rīsu un garneļu voks taizemiešu gaumē

Foto: Woman's Weekly/REX/Vida Press


Sātīga un sildoša maltīte, kas garšos pēc Taizemes. Apceptajām garnelēm un rīsiem asumu piešķirs sakapātais čili un ķiploks, bet Āzijas garšu – taizemiešu zivs mērce.

Lasīt vairāk

Krāsnī cepti dārzeņi ar dažādiem rīsiem un lēcām

Foto: Woman's Weekly/REX/Vida Press


Rīsu maltītēm ne vienmēr jāsastāv tikai no viena veida rīsiem. Dažādo pusdienas vai vakariņas, pagatavojot maltīti no brūno, sarkano un savvaļas rīsu maisījuma. To pēc tam iemaisi krāsnī ceptos dārzeņos, pievieno mazliet neierastus papildinājumus, piemēram, riekstus un granātābola sēkliņas, un garšu ceļojums var sākties!

Lasīt vairāk

Dārzeņu nūdeles ar tītara gaļas bumbiņām

Foto: Woman's Weekly/REX/Vida Press


Sulīgas un gardas tītara gaļas bumbiņas, pasniegtas kopā ar cukīni un balto redīsu nūdelēm, kas sajauktas ar konservētu tomātu mērci. Veselīgi, gardi un interesanti – trīsvienība, kas padara ikvienu maltīti lielisku.

Lasīt vairāk

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!