Foto: DELFI

Pirms vairākiem gadiem Latvijas publiskajā telpā uzvirmoja tā dēvētā "operas puisīša" skandāls, kura pamatā bija puskaila zēna attēls uz "Leļļu operas" reklāmas plakāta. Tagad sabiedrība ir sašutusi par jaunu reklāmu - AS "Dzintars" attēlojis puspliku meitenīti.

Pašmāju kosmētikas un parfimērijas firma "Dzintars" aicina piedalīties konkursā "Ceļo kopā ar "Dzintars"", to ilustrējot ar puskailu meitenīti, kura guļ pludmalē ar krēma tūbiņu rokā. Pēc satraukuma internetā uzņēmums attēlu izņēma.

Provokatīvais foto ir sacēlis vētru mikroblogošanas vietnē "Twitter", kur cilvēki reklāmas attēlu jau nodēvējuši par pornogrāfisku. "Tā taču ir domāta reklāma. Ja tā būtu privāta ģimenes bilde mājas fotoalbumā, būtu O.K.," raksta kāda sociālās vietnes lietotāja. "Mani vienīgo mulsina pusplika meitenīte un uz viņu krītošā vīrieša ēna?" jautā kāda cieta lietotāja.

Tiesa gan, citi aktīvisti "Twitter" norāda, ka "tikai absolūti sabojāta psihe var te kaut ko saskatīt. Ko Tavējā saka par kailiem zīdaiņiem"?

AS "Dzintars" pārstāve Elīna Lukjanovica portālam "Delfi" norādīja, ka reklāmā nesaskata neko nepiedienīgu. "Tā ir mūsu mārketinga vadītājas meita, bilde nāk no ģimenes albuma," paskaidroja kosmētikas firmas pārstāve.

Viņa sabiedrības sašutumu uzskata par nepamatotu, jo nesaskata bildē nepiedienības. Lukjanovica piebilda, ka tad vajadzētu būt problēmām arī ar autiņbiksīšu reklāmām, kurās redzami puskaili mazuļi.

Vēlāk Lukjanovica portālam "Delfi" atzvanīja un pavēstīja, ka pretrunīgi vērtētais attēls ir izņemts. Viņa atzina, ka sabiedrība uzņēmuma ideju ir pārpratusi, tāpēc arī nolemts konkursā šo fotouzņēmumu neizmantot.

Jāatgādina, ka 2008.gadā policija sāka kriminālprocesu par bērna kailfoto izmantošanu LNO izrādes "Leļļu opera" reklāmā. Policistu uzmanību minētajai reklāmai piesaistījuši ārvalstu pilsoņi, kuri, ierodoties Rīgā, šīs operas izrādes reklāmu bija ievērojuši lidmašīnās piedāvātajos preses izdevumos.

Savukārt reklāmas autore un izrādes scenogrāfe Katrīna Neiburga tolaik pauda, ka nesaskata reklāmā pornogrāfiju. Taču sabiedrība un bērnu tiesību aizstāvji viņai nepiekrita un nosodīja šādu reklāmu.

Tiesa gan, pēc pāris gadiem šis kriminālprocess izčabēja, jo valstī taupības nolūkos savulaik likvidēta īpaša Kultūras ministrijas (KM) paspārnē esoša ekspertu komisija, kurai vienīgajai saskaņā ar likumu ir tiesības noteikt, kas ir pornogrāfisks, un kas ne.






Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!