Foto: AFP/Scanpix
Pagājušajā nedēļā svētku un citu izklaižu dēļ izpalika "mobilā nedēļa" tāpēc šonedēļ saraksts būs mazliet garāks. Jāsāk noteikti ar datiem par to kā veicies ar viedtālruņu pārdošanu. Ir lieli jaunumi, daži gaidīti, daži pārsteidzoši.

2012. gada 3. ceturksnī pārdotie viedtālruņi


Foto: Reuters/Scanpix

2012. gada 3. ceturksnī pārdotie viedtālruņi:

"Samsung" 56,2 mlj.

"Apple" 26,9 mlj.

"Huawei" 16 mlj.

"Sony" 8,8 mlj.

ZTE 8,0 mlj.

HTC 7,8 mlj.

RIM 7,4 mlj.

LG 7,2 mlj.

"Lenovo" 7,0 mlj.

"Nokia" 6,3 mlj.

Būtiskākais - "Samsung" joprojām ir stabils līderis. "Apple" mazliet sarucis, neskatoties uz iPhone 5 iznākšanu. "Huawei" trešais? Jā, šo vārdu jāsāk iegaumēt (izrunā to apmēram šādi - "uvavei"). "Sony" pamatīgi saņēmušies - iespējams, ka atbrīvošanās no "Ericsson" ir bijusi veiksmes atslēga. "Nokia" nokritusi uz 10. vietu. Ja vien jaunie "Windows Phone" 8 neizrādīsies maģiski, nākamajā ceturksnī somus topā vairs neredzēsim… Tomēr var būt arī skarbāk - "Motorola" jau ir izkritusi no Top 10.

2012. gada 3. ceturksnī pārdoto viedtālruņu OS


Foto: Publicitātes attēli

2012. gada 3. ceturksnī pārdoto viedtālruņu OS:

"Android" 70%

iOS 15,7%

"Blackberry" 4,3%

"Bada" 3%

"Symbian" 2%

"Windows Phone" 1,9%

Būtiskākais - būtībā tikai viens - "Symbian" joprojām ir populārāki par "Windows Phone", kurš, savukārt, piedzīvoja 30% kritumu, salīdzinot ar iepriekšējo ceturksni. Lumia 920 - pasteidzies!

'Nokia' nāk klajā ar karšu aplikāciju


Foto: AFP/Scanpix

Turpinot vēl mazliet par "Nokia" - visai negaidīti "Nokia" nāca klajā ar karšu aplikāciju iOS ierīcēm. "Nokia" jau izsenis ir attīstījusi labu karšu un navigācijas sistēmu un šobrīd šī pieredze tiek piedāvāta arī konkurentiem. "Nokia" Here ir bezmaksas kartes ar navigāciju un iespēju lietot bezsaistes režīmā.

'Android' vadošais arī Indijā


Foto: Reuters/Scanpix

Publiskoti arī visai interesanti dati par potenciāli lielāko viedtālruņu tirgu pasaulē - Indiju. Absolūtie skaitļi gan nav zināmi, taču viedtālruņu OS sadalījums Indijā ir šāds:

"Android" 56%

"Symbian" 17%

"Blackberry" 12%

"Bada" 9%

iOS 3%

"Win" 3%

Kā jau visur citur, "Android" ir valdošais, taču interesanti, ka otrajā vietā seko "Symbian", kuru pārējā pasaule ir jau teju aizmirsusi.

Ķīnā 'Google' iekaro 90% tirgus



Tāpat "Android" dominē arī Ķīnā. Tur "Google" mobilā operētājsistēma iekarojusi 90% tirgus. Tomēr pašai "Google" no tā nav īpaši liela labuma, jo Ķīnā ir aizliegti visi "Google" pakalpojumi. Arī Ķīnas viedtālruņos nav pieejami "Google" produkti, un "Android" tiek izmantots vien kā bezmaksas platforma dažādu viedtālruņu izveidei.

Tomēr ir arī mazs cerības stariņš - "Google" piederošā "Motorla" laidusi klajā pirmo viedtālruni Ķīnas tirgum.

'Google' 'Android' SDK līgumā iekļauj jaunu punktu

Foto: AFP/Scanpix

Lai mazliet mazinātu šo problēmu "Google" savā "Android" SDK līgumā iekļāvusi jaunu punktu, kas īpaši aizliedz izstrādātājiem veidot jaunas un atšķirīgas "Android" versijas.

Skeptiķi norāda, ka ar šis ir kārtējais lēmums, kurš ir klajā pretrunā ar "Google" apgalvojumu, ka "Android" ir brīva un atvērta sistēma.

'Misrosoft' šefs Balmers norāda, ka iPhone ir pārāk dārgs

Foto: AFP/Scanpix

Tāpat Balemrs deva zināt, ka "Microsoft" pieļauj iespēju uzsākt pašiem savu viedtālruņu ražošanu. Pagaidām gan tas ir vairāk draudu formā - mājiens tiem ražotājiem, kas izmanto "Windows Phone", bet nespēj radīt pietiekoši iekārojamus produktus - taču redzot, ka "Microsfot" nekautrējas ražot paši savu planšetdatoru, arī viedtālrunis, iespējams, nav aiz kalniem.

Kā mainījusies viedtālruņu OS tirgus daļa?

Foto: Publicitātes attēli

iOS: no 17% nokrities uz 16%
RIM: no 19% nokrities uz 4%
"Symbian": no 38% nokrities uz 3%
"Windows" (M+P): no 8% nokrities uz 2%
"Android": no 4% izaudzis līdz 72%

Vēl pieminēšanas vērta ir "Samsung Bada", kas trīs gadu laikā no 0 izaugusi līdz 3%.

'Samsung' vislielākie reklāmas tēriņi

Foto: Publicitātes attēli

Šeit gan jāpiemin, ka "Samsung" šogad sponsorēja Olimpiskās spēles, kas noteikti aizņem lielu daļu tēriņu. Tomēr, reklāma ir reklāma.

'Twitter' joprojām rāda muskuļus

Foto: AFP/Scanpix

"Tweetro" - "Windows 8" pielāgota tvitera aplikācija sasniedza "Twitter" noteikto maksimālo lietotāju ierobežojumu - 100 tūkstošus. Sākotnējā "Twitter" paziņojumā bija teikts, ka sasniedzot šo limitu, izstrādātājiem "jānāk ar mums parunāt".

"Tweetro" izstrādātāji aizgāja parunāt. Atbilde? Lūdzu, nomirstiet. Nu, ne gluži tādiem vārdiem, bet ar tādu domu. "Twitter" absolūti nerūp aplikācijas un viņu mērķis ir piespiest visus lietotājus lietot tikai "web versiju". Skumji, ar lieliskām aplikācijām "Twitter" ir lielisks rīks informācijas iegūšanai un apmaiņai. Tomēr kā jau bija skaidrs - ar to naudu nenopelnīsi. Bet "Twitter" grib daudz naudas. Vismaz tikpat, cik Facebook.

Jauna nelaime - interneta pārlūkošana pie stūres

Foto: Publicitātes foto

Esiet modri uz ceļa!

10 Ķīnas zīmoli, kas jāiepazīst


Foto: Publicitātes attēli

Nobeigumā mazliet ķīniešu ābece.

Lūk, 10 Ķīnas zīmoli, kas tuvākajā laikā būs jāpazīst, jo gadā tie saražo vismaz 200 miljonus viedtālruņu: "Lenovo", "Huawei", ZTE, "Coolpad", TCL, "Gionee", "Tianyu", OPPO, "Xiaomi", BBK.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!