Latvijā popularitātes ziņā visstraujāk attīstās planšetdatori
Interesantākie dati noteikti ir ierīču popularitātes pieaugums salīdzinot ar pērno gadu. Absolūtajos skaitļos uzvarētājs ir mobilais telefons, kam seko galda dators un portatīvais. Planšetes ir tālu pašā apakšā kopā ar e-grāmatu lasītājiem. Tomēr ja salīdzina izaugsmi, tad paveras pavisam cita aina - visstraujāk aug tieši planšetdatori - pieaugums pret iepriekšējo gadu ir vairāk kā 30 procenti.
Otrais tuvākais sekotājs ir portatīvie datori (23%), kas arvien intensīvāk sāk izskaust galda datorus (-2%). Diemžēl viedtālruņu izaugsme nav šobrīd izmērāma, jo pērn netika veikta to uzskaite.
Interesanti ir arī demogrāfiskie dati. Izrādās, ka sievietes biežāk par večiem lieto gan mobilos telefonus, gan galda datorus un portatīvos datorus. Savukārt viedtālruņos un planšetēs veči tomēr iet nedaudz pa priekšu.
Dalot pēc vecuma visai skaidri iezīmējas, ka jo vecāks cilvēks, jo mazāk viņam rūp viedtālruņi un portatīvie datori. Diemžēl varam tikai minēt vai tas ir pieraduma vai citu apstākļu dēļ.
Viena tendence, kas izriet no visiem datiem ir skaidra - MP3 atskaņotāji izmirst. To vietu aizņem mobilais tālrunis.
Ko Latvijas iedzīvotājs sagaida no sava viedtālruņa?
Veselības aprūpē vairāk kā 70% lietotāji vēlas iespēju pierakstīties pie ārsta ar viedtālruni. Ideja vienkārša - atver aplikāciju, izvēlies laiku, "klik" un esi pierakstījies un automātiski pievienojis atgādinājumu kalendārā. Šeit diemžēl būs jāgaida līdz infrastruktūru ieviesīs attiecīgās veselības aprūpes iestādes. Viens gan, jau tagad ir iespēja pieteikt vizīti pie ārsta ar viedtālruni - vienkārši piezvanot.
Vairāk kā puse vēlas redzēt viedtālrunī savu slimības vēsturi. Šim nolūkam jau šodien ir pieejamas aplikācijas, atliek vien saņemties tās lietot. Protams, datu ievade būs jāveic pašam.
Ceļošanai viedtālruni grib izmantot daudzi. Primārā vēlme - biļetes. Cik tas būtu skaisti, ja visos transportos varētu vienkārši izlīdzēties ar aplikāciju, kas apstiprina pirkumu ar svītrukodu, NFC vai kādā citā veidā, kas neprasa drukātā papīrīša pieskatīšanu. Labā ziņa - lielai daļai transporta uzņēmumu jau ir šāda iespēja. Piemēram, "AirBaltic" ļauj reģistrēties un iekāpt lidmašīnā vienkārši ar aplikācijas palīdzību.
Ko vēl grib viedtālruņu lietotāji? 58% vēlas maksāt veikalā ar telefona palīdzību. Tehniski šai vēlmei nav nekādu šķēršļu. Piemēram tie paši pārtikas lielveikali varētu ieviest nevis vienkārši lojalitātes kartes, kas aizņem vietu makā vai kabatā, bet viedtālruņa aplikāciju, kas ne tikai reģistrētu mūsu pirkumus un piedāvātu pielāgotās akcijas, bet arī ļautu norēķināties. Daļēji pasaulē šāda sistēma tiek lietota, gan izmantojot NFC, gan vienkārši ar svītrukodu tālruņa ekrānā. Ideja ir vienkārša un nespēju vien sagaidīt, kad tā kļūs par ikdienu arī mūsu pusē.
Lielbritānijā viedtālruņu tirgus sasniedzis 58%
Tāpat zināms, ka britiem patīk iepirkties interneta veikalos - vidēji gada laikā pircēji tērē vairāk kā 1000 mārciņas online pirkumiem.
'Twitter' ievieš savus fotofiltrus
Šādi "Twitter" cenšas mazināt "Instagram" ietekmi, cerot, ka daļa lietotāju atteiksies no konkurējošā sociālā tīkla lietošanas un izmantos "Twitter" gan saziņai, gan foto "apstrādei". Pagaidām gan prognozes ir piesardzīgas, jo "Instagram" lietotāji ir visai uzticīgi savai platformai.