Foto: AP/Scanpix
Šoreiz daudz interesantas statistikas par ierīču lietotājiem Latvijā. Galda datori un spēļu konsoles mirst, taču planšetdatori nāk virsū ar joni.


Latvijā popularitātes ziņā visstraujāk attīstās planšetdatori


Foto: Reuters/Scanpix

SKDS un LMT piedāvā interesantu pētījumu par ierīču lietotājiem Latvijā. Apkopoti populārāko ierīču dati dažādos griezumos - salīdzinot ar pērno gadu, pa vecuma grupām utt. Pilnai laimei iztrūkst vien dati par fotokamerām, kas mūsdienās arī arvien biežāk kļūst atkarīgas no tīkla.

Interesantākie dati noteikti ir ierīču popularitātes pieaugums salīdzinot ar pērno gadu. Absolūtajos skaitļos uzvarētājs ir mobilais telefons, kam seko galda dators un portatīvais. Planšetes ir tālu pašā apakšā kopā ar e-grāmatu lasītājiem. Tomēr ja salīdzina izaugsmi, tad paveras pavisam cita aina - visstraujāk aug tieši planšetdatori - pieaugums pret iepriekšējo gadu ir vairāk kā 30 procenti.

Otrais tuvākais sekotājs ir portatīvie datori (23%), kas arvien intensīvāk sāk izskaust galda datorus (-2%). Diemžēl viedtālruņu izaugsme nav šobrīd izmērāma, jo pērn netika veikta to uzskaite.

Interesanti ir arī demogrāfiskie dati. Izrādās, ka sievietes biežāk par večiem lieto gan mobilos telefonus, gan galda datorus un portatīvos datorus. Savukārt viedtālruņos un planšetēs veči tomēr iet nedaudz pa priekšu.

Dalot pēc vecuma visai skaidri iezīmējas, ka jo vecāks cilvēks, jo mazāk viņam rūp viedtālruņi un portatīvie datori. Diemžēl varam tikai minēt vai tas ir pieraduma vai citu apstākļu dēļ.

Viena tendence, kas izriet no visiem datiem ir skaidra - MP3 atskaņotāji izmirst. To vietu aizņem mobilais tālrunis.



Ko Latvijas iedzīvotājs sagaida no sava viedtālruņa?


Foto: EPA/LETA

Apkopoti arī dati par to, ko Latvijas viedtālruņa lietotājs sagaida no savas ierīces. Šos datus ļoti uzmanīgi vajadzētu izpētīt aplikāciju izstrādātājiem un attiecīgo industriju uzņēmumiem.

Veselības aprūpē vairāk kā 70% lietotāji vēlas iespēju pierakstīties pie ārsta ar viedtālruni. Ideja vienkārša - atver aplikāciju, izvēlies laiku, "klik" un esi pierakstījies un automātiski pievienojis atgādinājumu kalendārā. Šeit diemžēl būs jāgaida līdz infrastruktūru ieviesīs attiecīgās veselības aprūpes iestādes. Viens gan, jau tagad ir iespēja pieteikt vizīti pie ārsta ar viedtālruni - vienkārši piezvanot.

Vairāk kā puse vēlas redzēt viedtālrunī savu slimības vēsturi. Šim nolūkam jau šodien ir pieejamas aplikācijas, atliek vien saņemties tās lietot. Protams, datu ievade būs jāveic pašam.

Ceļošanai viedtālruni grib izmantot daudzi. Primārā vēlme - biļetes. Cik tas būtu skaisti, ja visos transportos varētu vienkārši izlīdzēties ar aplikāciju, kas apstiprina pirkumu ar svītrukodu, NFC vai kādā citā veidā, kas neprasa drukātā papīrīša pieskatīšanu. Labā ziņa - lielai daļai transporta uzņēmumu jau ir šāda iespēja. Piemēram, "AirBaltic" ļauj reģistrēties un iekāpt lidmašīnā vienkārši ar aplikācijas palīdzību.

Ko vēl grib viedtālruņu lietotāji? 58% vēlas maksāt veikalā ar telefona palīdzību. Tehniski šai vēlmei nav nekādu šķēršļu. Piemēram tie paši pārtikas lielveikali varētu ieviest nevis vienkārši lojalitātes kartes, kas aizņem vietu makā vai kabatā, bet viedtālruņa aplikāciju, kas ne tikai reģistrētu mūsu pirkumus un piedāvātu pielāgotās akcijas, bet arī ļautu norēķināties. Daļēji pasaulē šāda sistēma tiek lietota, gan izmantojot NFC, gan vienkārši ar svītrukodu tālruņa ekrānā. Ideja ir vienkārša un nespēju vien sagaidīt, kad tā kļūs par ikdienu arī mūsu pusē.



Lielbritānijā viedtālruņu tirgus sasniedzis 58%


Foto: Reuters/Scanpix

Ienākušies dati arī par viedtālruņu statistiku Lielbritānijā. Tur viedtālruņu tirgus ir sasniedzis jau 58% (pie mums 16%), savukārt planšetes 19% (pie mums 3%).

Tāpat zināms, ka britiem patīk iepirkties interneta veikalos - vidēji gada laikā pircēji tērē vairāk kā 1000 mārciņas online pirkumiem.

'Twitter' ievieš savus fotofiltrus


Foto: DELFI

Kā jau tika baumots - "Twitter" ievieš savus fotofiltrus. Tagad iOS "Twitter" aplikācijas lietotāji var apstrādāt savas bildītes ar dažādiem fotofiltriem. Kā jau ierasts, uzsvars likts uz retro izskata atdarināšanu.

Šādi "Twitter" cenšas mazināt "Instagram" ietekmi, cerot, ka daļa lietotāju atteiksies no konkurējošā sociālā tīkla lietošanas un izmantos "Twitter" gan saziņai, gan foto "apstrādei". Pagaidām gan prognozes ir piesardzīgas, jo "Instagram" lietotāji ir visai uzticīgi savai platformai.

'Apple' līderi starp visām LTE ierīcēm


Foto: Publicitātes foto

Kārtējo reizi pārsteidzoši lielu tirgus daļu ieņem "Apple" ierīces. Izrādās, ka no visām LTE ierīcēm pasaulē, "Apple" ražojumi aizņem vairāk kā 26%. Turklāt "Apple" ir tikai viens LTE tālrunis - iPhone 5.

Kā jau visā mobilo ierīču tirgū kopumā, arī LTE lauciņā līderos ir Samsung. Korejieši ieņem vairāk kā 40% no visa LTE tirgus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!