Foto: DELFI
Pagājušajā nedēļā ienācās pērnā gada un ceturkšņa viedtālruņu pārdošanas dati, kas gan nenes lielus pārsteigumus augšgalā. Apakšā savukārt ir šādas tādas izmaiņas. Par to un vēl citiem interesantiem faktiem zemāk.

Aizvadītā ceturkšņa viedtālruņu pārdošanas dati


Foto: Publicitātes attēli

Vispirms par pēdējo ceturksni - to, kura beigās zem miljoniem eglīšu slēpās jauni, spoži viedtālruņi.

2012. gada 4. ceturksnī pārdotākie viedtālruņi:
"Samsung" 63,9 miljoni, 29,7%
"Apple" 47,8 miljoni, 22,2%
"Huawei" 20,2 miljoni, 9,4%
ZTE 12,4 miljoni, 5,8%
"Lenovo" 9,4 miljoni, 4,4%
"Sony" 8,7 miljoni, 4%
LG 8,6 miljoni, 4,2%
HTC 7,0 miljoni, 3,3%
RIM 6,9 miljoni, 3,2%
"Nokia" 6,6 miljoni, 3.1%

2012. gada 4. ceturksnī pārdotāko viedtālruņu OS:
"Android" 147,3 miljoni, 68,5%
iOS 47,8 miljoni, 22,2%
"Blackberry" 6,9 miljoni, 3,2%
"Windows Phone" 5,7 miljoni, 2,6%
"bada" 3,1 miljoni, 1,4%
"Symbian" 2,2 miljoni, 1%

Ievērojāt kā vairs nav sarakstā? "Motorola". Čušs. Viens no mobilās pasaules pionieriem kļuvis absolūti nebūtisks, pat neskatoties uz to, ka nonācis "Google" paspārnē.

Īkšķus jāturpina turēt par HTC, kurš joprojām turpina krist arvien zemāk. Pavisam drīz tiks prezentēta jaunā HTC viedtālruņu paaudze un spriežot pēc baumām tie būs lieliski. Cerēsim, ka tā domās arī pircēji.

Tas pats attiecas uz RIM, kurš nesen transformējās un visas likmes liek uz jauno BB10 OS. Iespējams gan, nu jau ir par vēlu.

'Samsung' - 2012. gadā pārdotāko viedtālruņu topa līderis


Foto: DELFI

Tālāk par gadu kopumā. Salīdzinot ar pērno gadu tirgus kopumā ir audzis par vairāk kā 40 procentiem. Turpmākai izaugsmei gan vēl ir daudz vietas, jo "stulbtelefoni" joprojām ieliek viedtālruņiem. Bet tālu nav tā diena, kad visi telefoni būs viedtālruņi un "parastie" būs jāmeklē ar uguni.

2012. gadā pārdotākie viedtālruņi:
"Samsung" 215 miljoni, 31,4%
"Apple" 135,8 miljoni, 19,8%
"Huawei" 55,2 miljoni, 8%
"Nokia" 35 miljoni, 5,1%
ZTE 34,9 miljoni, 5,1%
RIM 33,2 miljoni, 4,8%
"Sony" 31,9 miljoni, 4,6%
HTC 31,5 miljoni, 4,6%
LG 27,6 miljoni, 4%
"Lenovo" 24,9 miljoni, 3,6%
Kopā 686,7 miljoni

2012. gadā pārdotāko viedtālruņu OS:
"Android" 452 miljoni, 66%
iOS 136 miljoni, 20%
"Blackberry" 33 miljoni, 5%
"Symbian" 19 miljoni, 3%
"bada" 16 miljoni, 2%
"Windows Phone" 16 miljoni, 2%

Interesanti, ka gadā kopumā "Windows Phone" joprojām zaudē "Samsung" lolotajai "bada". Tiesa, kā redzējām pēdējā ceturkšņa datos, WP sāk uzņemt apgriezienus un sāk apsteigt gan bada, gan "Symbian".

Mobilo telefonu pārdošanas apmēri sarūk


Foto: LETA

Neskatoties uz lielo viedtālruņu izaugsmi, mobilo tirgus kopumā pirmo reizi
sācis sarauties
. Pavisam nedaudz gan, taču, iespējams, ka esam sasnieguši "kritisko masu" un turpmākā izaugsme būs vairāk lineāra.

Pērn mobilo telefonu pārdošanas apjomi kopumā sarukuši par 1,7% līdz 1,75 miljardiem vienību.

'Apple' 2012. gadā bijis lielākais datoru ražotājs



Vēl viena lielo skaitļu čupa - kā izskatās tirgus, ja kopā saskaita visus mūsdienu "datorus" - galddatorus, klēpjdatorus, planšetdatorus un viedtālruņus. Izskatās interesanti.

Visvairāk "datoru" ražo... "Apple". Veselus 22% no visiem 2012. gadā pārdotajiem "datoriem". Uz papēžiem min sīvākie konkurenti - "Samsung" ar 20%. Tālāk? Tālāk ir "pārējie". "Lenovo" - 6%, HP - 5%, "Dell" - 3%, "Sony" - 3%.

Dalot pēc ierīcēm 2012. gads izskatās šāds - 57% viedtālruņu, 29% datoru, 14% planšetdatoru. Ievērojāt tendenci? Planšetdatori šo pāris gadu laikā ir tikuši jau līdz pusei no parasto datoru tirgus. 2013. gada datos, iespējams, rezultāts jau būs 1:1, un tālāk… tālāk vecais labais dators pamazām aizies nebūtībā.

HP ražos ierīces ar 'Android' OS


Foto: Publicitātes attēli

Iespējams, tieši tāpēc, ka "dators mirst", datorražotājs HP nolēmis nākotnē ražot mobilās ierīces ar "Android" OS. Vislielākais ieguvējs no tā, protams, ir "Google", savukārt potenciālais zaudētājs - "Microsoft", kura "Windows Phone" joprojām nespēj uzņemt pietiekošus apgriezienus.

'Google' par savu meklētāju ik gadu 'Apple' maksā miljardu dolāru


Foto: AFP/Scanpix

Vēl mazliet par "Google" un lielajiem skaitļiem. Meklēšanas lauks interneta pārlūkā ir zelta vērts. Burtiski. Droši vien visi jau zina, ka meklētāju autori maksā milzu naudu par to, lai tieši viņu rīks būtu kā noklusētais meklētājs dažādās ierīcēs. Gudri cilvēki ir
saskaitījuši
cik "Google" maksā "Apple", par to, lai "Google" meklētājs ieņemtu goda vietu "Apple" mobilajās ierīcēs. Cik?

Vienu miljardu dolāru gadā. Nav slikti, vai ne? Abi uzņēmumi esot vienojušies par fiksētu maksu par katru pārdoto ierīci, attiecīgi, jo vairāk ierīču "Apple" pārdot, jo vairāk naudas saņem no "Google". Interesantā pasaulē dzīvojam…

Arī BMW kopē 'Apple'


Foto: Publicitātes foto

Bieži dzirdam par to, ka kāds cenšas kopēt "Apple". Sākot ar ierīcēm un beidzot ar veikaliem un to izskatu. Nupat kaliforniešiem ir uzradies jauns "kopētājs" - BMW. Nē, nopietni.

Nu labi, BMW negrasās ražot "melnus četrstūrus ar noapaļotiem stūriem", taču uzņēmums nolēmis ieviest savu dīleru salonos "ģēnijus".

"Apple" veikalos ir īpaši apmācīti darbinieki, kas palīdz klientiem ar dažādiem tehniskiem jautājumiem - šos darbiniekus "Apple" sauc par "ģēnijiem". Līdzīgu sistēmu grib arī BMW, nozīmējot konkrētu cilvēku, pie kura vērsties salona apmeklētājam ar visdažādākajiem jautājumiem.

Ideja savā ziņā ir lieliska, jo kompetents un izpalīdzīgs salona darbinieks ir lieliski noderīgs, vienīgi jābrīnās ko gan salonos dara jau esošie pārdevēji? Neko nezin, un nevienam nepalīdz?

10 tūkstoši dolāru par 'Vertu' tālruni?


Foto: Publicitātes attēli

Pērn par sevi atgādināja pēdējā laikā aizmirstais telefonu ražotājs "Vertu". Kā zināms "Vertu" reiz "Nokia" paspārnē ražoja superdārgas "Nokia" kopijas, taču nesen uzņēmums tika nodots citu īpašnieku paspārnē. Tas deva iespēju krāmēties ar lietām, kuras Nokia neatzina. Konkrēti - "Android" OS.

"Vertu" Ti ir jauns viedtālrunis ar titāna korpusu, 3,7 collu ekrānu, S4 procesoru un "Android" operētājsistēmu. Cena? 10 tūkstoši dolāru. Kāpēc? Jo ir cilvēki, kas dzīvo pēc principa "kāpēc ne?"

Brazīlijā 'iphone' reģistrēts jau pirms 10 gadiem


Foto: AFP/Scanpix

Mazas
nedienas vajā "Apple" Brazīlijā
, kur uzņēmumam liegta iPhone preču zīme. Izrādās, ka "iphone" kāds brazīļu uzņēmums reģistrējis jau desmit gadus atpakaļ un negrasās šo vārdu tā vienkārši atdot. Iespējams, ka kašķis beigsies ar licencēšanas vienošanos.

'Posterous' pēc pārpirkšanas beidz savu darbību


Foto: AFP/Scanpix

Kārtējo reizi nepatīkamas ziņas no interneta jaunākā varmākas - "Twitter". Jau iepriekš uzņēmums sāka
izrādīt attieksmi
skaidri norādot, ka nekrāmēsies ar pieklājību.

Pērnā gada sākumā "Twitter" pārpirka blogošanas platformu "Posterous". Visiem tika solīta skaista un saulaina nākotne. Izrādās, ka saulainā nākotne bija ļoti īsa, jo piektdien "Posterous" paziņoja, ka pārstās eksistēt un visi ir laipni lūgti iet ieskrieties. Nu, mazliet citiem vārdiem.

'Microsoft' šefs lieto 'Apple' razojumus


Foto: Reuters/Scanpix

Nobeigumā mazliet par to, kad pūcei ziedēs aste. Izrādās, ka meži ir pilni ar krāšņām pūcēm, jo bijušais "Microsoft" šefs
atzinies
, ka lietojot "Apple" ierīces. Turklāt visas. Tiesa, tikai epizodiski - vienkārši, lai iepazītos ar konkurentu produkciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!