"Jau pagājis gads kopš iepriekšējās reportāžas. Latvijas pusē ceļu darbi ir bijuši, bet laikam tikai līdz pašvaldību vēlēšanām. Rezultāta nav, segums joprojām slikts," secina Aleksejs, kurš portālam "Delfi" pirms gada iesūtīja reportāžu no precīzi tās pašas vietas. "Šogad konkrētais ceļa posms iezīmīgs ar tur notikušo traģisko avāriju. Ja ceļa posmu būtu saveduši kārtībā, varbūt tāda traģēdija nebūtu notikusi," prāto Aleksejs.

Aizvadītajās svētku brīvdienās, viesojoties Ipiķu apkārtnē, Aleksejs novēroja, ka satiksme ir intensīva. Ceļu Latvijas pusē klāja ledus, kurā var spoguļoties. "Jautājums VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) - vai kaut ko darīsiet ar ceļu, kurš savieno divas valstis?"

LVC ceļu sola atjaunot nākamgad, portāls "Delfi" noskaidroja uzņēmumā. Ceļa posms iekļauts nākamā gada 25 miljonu eiro vērtās grants ceļu uzlabošanas programmas plānos. Iecerēts atjaunot grants segumu un sakārtot ūdens novades sistēmu. Darbus finansēs no valsts budžeta.

Tiesa, sākotnējā LVC iecere bijusi ceļu sakārtot ar Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu pārrobežu sadarbības programmas "Interreg" ietvaros. Šie līdzekļi gan vēlāk pārvirzīti gājēju ielas izbūvei starp Valku un Valgu.

"Autoceļa Virķēni–Meizakila (V173) posmu no no Ipiķiem līdz Meizakilai (14,2.-23,3. kilometrs) bija paredzēts atjaunot ES pārrobežu sadarbības programmas "Interreg" ietvaros ar ES līdzfinansējumu vēl šajā plānošanas periodā (2014.-2020.). Bet šie līdzekļi tika pārdalīti par labu gājēju ielai, kas savienos Valku un Valgu," informēja LVC Komunikācijas daļas pārstāvis Voldemārs Šķēle.