1. TEC-2 2. kārtas izmaksu pamatotība

TEC-2 2. kārtas rekonstrukcija izmaksas tiek prognozētas būtiski lielākas nekā 1. kārtā, lai gan jaudas ir ļoti līdzīgas. Pie tam 1. kārta tika nodota "treknajos" gados, bet 2. kārta tiks celta "liesajos" gados. Varbūt Ekonomikas ministrija saņemsies publiskot abu kārtu detalizētas tāmes?

2. TEC-2 2. kārtas projekta bezjēdzība

Cik daudz tiek noslogota TEC-2 1. kārta? Cik siltuma Rīgai ir vajadzīgs un vai ir tā deficīts? Ja siltumu nebūs, kur likt, tad 2. kārtas stacija siltumu vienkārši "laidīs gaisā", kas būtiski samazinās lietderības koeficientu un palielinās saražotās elektroenerģijas izmaksas.

3. Tautsaimniecības attīstības bremzēšana

Vai tiešām labāk ir pa tiešo izvest naudu, maksājot par gāzi, nevis attīstīt biomasas ražošanu un izmantošanu uz vietas Latvijā? Kāds ir izrēķinājis biomasas ražošanas pilnu ekonomisko efektu - jaunas darba vietas (it sevišķi laukos), nauda paliek un turpina apgrozīties Latvijā?

4. Enerģētiskās neatkarības un energoapgādes drošības mazināšana

Vai tik mēs nebūsim vienīgā valsts Eiropas Savienībā, kas pati labprātīgi palielinās savu enerģētisko atkarību no viena piegādātāja austrumos, kas pie tam ir monopolstāvoklī?

5. Eksportspējīgo nozaru iznīcināšana

Vai lielie elektroenerģijas patērētāji atceras nepatīkamo tarifu kāpumu šī gada pavasarī? Varbūt tas bija dēļ TEC-2 1. kārtas atbalsta maksājumiem, kas iekļauti "Augstsprieguma tīkls" tarifa daļā? Tikai mieru - TEC-2 2. kārta arī saņems tik pat lielus atbalsta maksājumus, jo tā paspēja nokārtot papīrus pirms nesen no likuma izņēma atbalstu lielām gāzes koģenerācijas stacijām. Cienījamie uzņēmēji, gatavojiet vēl papildus 30-40 miljonus katru gadu par TEC-2 2. kārtu. Zaudēsiet konkurētspēju? Tās nav Latvijas valdības un Latvenergo problēmas.

6. Koruptīvas sistēmas saglabāšana "Latvenergo"

Apkārt klejo nostāsti par sadārdzinātu elektroenerģijas pieslēgumu izbūvi, "konkurējošo" izpildītāju vienošanos par cenu līmeni un sadalījumu pa reģioniem. Laikam jau tas viss ir nepamatotas baumas, vai ne? Arī Latvenergo vadības apcietināšana ir nepamatots politiskais pasūtījums bez jebkāda pamata?

7. Valsts atbalsta nosacījumu pārkāpšana

2009. gada beigās veiktie grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 10.marta noteikumos Nr.221 "Noteikumi par elektroenerģijas ražošanu un cenu noteikšanu, ražojot elektroenerģiju koģenerācijā", ar kuriem var iepazīties šeit. Bīdīti cauri tieši pirms svētkiem? Kārtējā sagadīšanās? Bet mums pārējiem par laimi - šis valsts atbalsts, pretēji spēkā esošajai likumdošanai, nav saskaņots ar Eiropas Komisiju. Interesanti, kā to varētu izmantot?

Tā kā "Latvenergo" akcionārs netieši ir ikviens Latvijas iedzīvotājs, tad man ir jautājums visiem - Vai līdzšinējā "Latvenergo" darbība apliecina to, ka uzņēmums darbojas savu akcionāru interesēs?


Es un noteikti arī citi labprāt piedalītos publiskā TEC-2 rekonstrukcijas projekta apspriešanā, lai caurspīdīgā procesā varētu parādīt, ka ar TEC-2 2. kārtu viss ir kārtībā - datu analīze ir veikta korekti un nav selektīva, secinājumi ir pamatoti, kā arī izvēlētie risinājumi tiešām atbilst Latvijas valsts interesēm. Vienīgā problēma - neesmu pārliecināts, vai Latvenergo un Ekonomikas ministrija būs ar mieru sniegt nepieciešamo informāciju, jo vienmēr var piesegties ar komercnoslēpumu vai informācijas neatklāšanu "valsts interesēs".