Liepājā iecerēts veidot Baltijā vecākā tramvaja muzeju, kā arī piesaistīt līdzekļus infrastruktūras modernizācijai.
Liepāja kopā ar Lietuvas pilsētu Klaipēdu Eiropas Savienības programmā "Interreg IIIA" plāno iesniegt projektu par videi draudzīga publiskā transporta ieviešanu un attīstību Baltijas jūras piekrastes pilsētās.

Projekta kopējās izmaksas ir 300 000 eiro jeb 210 840 latu. Liepāja projektā cer piesaistīt līdzekļus Lielās ielas krustojumā tramvaja līnijas rekonstrukcijai - 200 metru sliežu nomaiņai, tramvaja muzeja izveidei, apkopojot informāciju par tramvaja nozīmi un vēsturi pilsētā, kā arī sīka pētījuma veikšanai par plānotajām un esošajām pasažieru plūsmām, satiksmes intensitāti un efektivitāti dažādos diennakts laikos.

Liepājas tramvaja tīkls ir vecākais Baltijā. Tramvaja līnija izveidota 1899.gadā, tās kopējais garums ir 13,8 kilometri. Liepājā pašvaldība regulāri iegulda līdzekļus tramvaja līnijas rekonstrukcijā, tomēr ieguldīto līdzekļu daudzums ir nepietiekams, lai modernizētu tramvaja līniju atbilstoši vides un satiksmes drošības prasībām (samazināt trokšņa līmeni vēsturiskajā centrā, pilnveidot un uzlabot videi draudzīgu sabiedrisko transportu utt.), pašvaldībai norādīja uzņēmums "Liepājas tramvajs".

2005.gadā Liepājā pilnībā rekonstruēti aptuveni 600 metru tramvaja sliežu ceļu.

Plānošanas periodā no 2007. līdz 2013.gadam Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) programmā plānots rekonstruēt un pagarināt Liepājas tramvaja līniju līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam.

Tomēr, lai veiktu šādu rekonstrukciju, jāveic pētījums par jau esošo pasažieru plūsmu, vēlamo satiksmes intensitāti tramvaja maršruta līnijā dažādos diennakts laikos, jāveic esošo sliežu ceļu pilna inventarizācija un jānosaka vēlamie maršruti Liepājas pilsētā, lai varētu pilnvērtīgi plānot tramvaja attīstību, informēja "Liepājas tramvaja" direktors Aigars Puks.

Plānotais "Interreg IIIA" programmas projekts ļaušot ieguldīt papildu līdzekļus viena tramvaja satiksmes krustojumu rekonstrukcijā pilsētas vēsturiskajā centrā - Lielajā ielā. Līdz šim arī neesot veikta Liepājas tramvaja attīstības vēstures materiālu sistematizācija un apkopošana. Ļoti maz informācijas ir par pašas līnijas izveidošanu un attīstību.

Plānotā vēstures materiālu izpēte un sakārtošana ļaušot plašāk popularizēt vienu no Liepājas pilsētas vērtībām arī pilsētas viesiem un tūristiem, ļaus iekārtot jaunu tūrisma apmeklējuma objektu - tramvaja muzeju.

Šajā projektā kā pārrobežas sadarbības partneris būs Klaipēdas pilsētas dome, kas ļaušot sadarbības partnerim izzināt un iegūt pieredzi tramvaja tīkla darbībā, videi draudzīga sabiedriskā transporta infrastruktūras veidošanā, attīstot un pilnveidojot sabiedriskā transporta iespējas Klaipēdas pilsētā.

Projektu plānots realizēt no šā gada septembra līdz 2007.gada decembrim.

Plānotais projekta finansēšanas avots ir 75% Eiropas Savienības finansējums, 15% Liepājas pašvaldības un "Liepājas tramvaja" līdzekļi, bet 10% iecerēts piesaistīt no valsts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!