Lai nodrošinātu normālu satiksmes plūsmu un piekļuvi Latvijas Nacionālajai bibliotēkai un Akustiskajai koncertzālei, lielāko daļu satiksmes infrastruktūras Daugavas kreisajā krastā ir nepieciešams izbūvēt no jauna, liecina pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma veiktie projektēšanas uzņēmuma SIA "E. Daniševska birojs" un SIA "Solvers" transporta izpētes rezultāti.
"Uzskatu, ka satiksmes infrastruktūra ir jāizbūvē pirms ēku būvniecības pabeigšanas - vispirms ceļi, tad ēkas," transporta izpētes rezultātu prezentācijā norādīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Birks. Vicemērs arī atzina, ka šī transporta infrastruktūra ir svarīga ne tikai lokālo transporta problēmu risināšanai šo ēku tuvumā, bet arī maģistrālās satiksmes problēmu risināšanai.

"Lai realizētu nepieciešamo satiksmes infrastruktūru, ir svarīgs valsts līdzfinansējums. Būtu tikai loģiski, ka valsts piedalītos nepieciešamās satiksmes infrastruktūras izbūvē, lai nodrošinātu normālu satiksmi un piekļuvi valsts nozīmes objektiem, valsts piedalītos arī nepieciešamās satiksmes infrastruktūras izbūvē," uzsvēra Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs. Viņš arī informēja, ka šie transporta izpētes rezultāti tiks izskatīti arī RD Satiksmes un transporta lietu komitejā.

Kā informēja projektēšanas uzņēmuma "E. Daniševska birojs" vadītājs Elmārs Daniševskis, lai nodrošinātu satiksmes plūsmu, kā arī piekļuvi Latvijas Nacionālajai bibliotēkai un Akustiskajai koncertzālei, ir nepieciešams novirzīt kravas transporta un caurbraucošā transporta plūsmas pa citu maršrutu, aizliedzot kravas transporta satiksmi pa Akmens tiltu.

Lai to veiktu, kopumā ir nepieciešams rekonstruēt vai izbūvēt pilnībā no jauna 17 transporta infrastruktūras objektus. Piemēram, jāizbūvē Raņķa dambja un Vienības gatves savienojums, Vienības gatves un Mūkusalas ielas savienojums, Uzvaras bulvāra-Raņķa dambja-Vienības gatves divlīmeņu mezgls, tramvaju sliežu ceļa izbūve Bāriņu ielā, posmā no Uzvaras bulvāra līdz A.Grīna ielai, jāizbūvē transporta tilts pār Āgenskalna līci pret Trijādības ielu u.c.

Tāpat Daniševskis ieteica, ka, lai atvieglotu Akustiskās koncertzāles pieejamību apmeklētājiem, būtu nepieciešams izskatīt sabiedriskā transporta maršruta variantu ar pieturvietu blakus Akustiskajai koncertzālei Kuģu ielā; pasākumu laikā organizēt speciālo autobusa maršrutu no Torņakalna stacijas līdz koncertzālei u.c. Gājēju ērtai piekļūšanai pie objektiem paredzēts izveidot gājēju tiltiņu pār Āgenskalna līci uz AB dambi no Ķīpsalas, kā arī izveidot gājēju tuneļus zem Akmens tilta un Uzvaras bulvāra.

Daniševskis uzsvēra, ka ir svarīgi, lai satiksmes infrastruktūra būtu izbūvēta jau pirms 2010. gada, kad paredzēts šos abus objektus nodot ekspluatācijā. Līdzīgi arī Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītāja vietnieks Jānis Asaris uzsvēra, ka ir svarīgi, lai satiksmes infrastruktūra tiktu realizēta pirms jaunās apbūves, pretējā gadījumā šo objektu apkalpei un apmeklētājiem nepieciešamā transporta slodze papildus negatīvi iespaidos Rīgas vēsturisko centru un apbūvi tā aizsardzības zonā, kā rezultātā ar vibrācijām un gaisa piesārņojumu var tikt apdraudēts kultūrvēsturiskais mantojums.

"Tāpēc nav pieļaujama liela apjoma būvniecība pirms transporta infrastruktūras sakārtošanas un ir būtiski, lai arī valsts piedalītos šo satiksmes infrastruktūras objektu realizācijā," uzskata Asaris.

Viņš atzina, ka pozitīvi vērtējams ir tas, ka pirms divu tik nozīmīgu kultūras objektu būvniecības savlaicīgi tiek domāts par transporta risinājumiem. Viņš arī norādīja, ka pozitīvi vērtējams ir Raņķa dambja un Vienības gatves savienojums, un tā projektēšana un būvniecība būtu jārisina nekavējoties. Viņaprāt transporta izpēte saistībā ar šiem abiem objektiem noteikti ir jāizanalizē arī plašāk -visa Daugavas kreisā krasta apbūves kontekstā, īpaši tās komerciālā un dzīvojamā daļa.

Arī RD Satiksmes departamenta direktora vietnieks Edgars Strods uzsvēra - "lai nodrošinātu normālu piekļuvi un satiksmes plūsmu šo abu objektu apkārtnē, ir jārealizē pazemes savienojums starp Raņķa dambi, Vienības gatvi un Mūkusalas ielu. Bez šī savienojuma pārējie transporta infrastruktūras uzlabojumi nesniegs risinājumu iespējamām satiksmes problēmām."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!