Karstā ūdens piegādes pārtraukšana rīdziniekiem, kas regulāri maksājuši rēķinus, vērtējama kā patērētāju tiesību aizsardzības likuma pārkāpums, uzskata Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).

PTAC pārstāve Sanita Biksiniece sacīja, ka no šī likuma 7.panta 2.daļas izriet, ka patērētājs, kurš ir kā trešā persona AS "Rīgas siltums" un namu apsaimniekotāja slēgtajos līgumos par siltuma piegādi un kurš ir kārtojis savas saistības, nav atbildīgs par citu patērētāju nenokārtotajām saistībām.

Līdz ar to personām, kas maksājumus veikušas, konkrētais pakalpojums ir jāsaņem, uzsvēra PTAC pārstāve.

Viņa piebilda, ka "Rīgas siltumam" būtu jāatrod likumīgs veids, piemēram, līgumsodu sistēma vai kāds cits, kā panākt parādu samaksāšanu, nevis jāpārtrauc siltuma piegāde tiem namu apsaimniekotājiem, kuru apkalpoto namu iemītnieki nav maksājuši, ja nav iespējams silto ūdeni atslēgt nemaksātājiem.
Tomēr PTAC šajā gadījumā ir tikai tiesīgs sniegt viedokli par situāciju, taču reālu iespēju ietekmēt Rīgas pašvaldības uzņēmuma rīcību un nodrošināt patērētāju interešu aizstāvību un viņu tiesību ievērošanu situācijā, kad vienas personas parāda dēļ siltā ūdens padeve tiek pārtraukta visiem pārējiem nama iedzīvotājiem, kas par to maksājuši, centram nav.

Biksiniece sacīja, ka arī situācijā, ja pie PTAC vērsīsies kāds iedzīvotājs, sūdzoties par siltā ūdens piegādes pārtraukšanu, PTAC būs tiesīgs vienīgi rakstīt vēstuli Rīgas domei un norādīt, ka tiek pārkāpts Patērētāju tiesību aizsardzības likums.

Lai gan tieši PTAC ir atbildīgs par šī likuma ievērošanas uzraudzību, centram nav tiesību "aiztikt" pašvaldības uzņēmumus, tostarp "Rīgas siltumu", skaidroja Biksiniece.

Kā liecina PTAC statistikas dati, centrā ar sūdzībām par nekvalitatīviem īres un komunālajiem pakalpojumiem līdz 1.septembrim bija saņemta 171 iedzīvotāja sūdzība. No tām PTAC bija izskatījis tikai 54, no kurām 10 gadījumos sniedzis skaidrojumu. Biksiniece pieļāva, ka, visticamāk, iesniedzējiem norādīts, ka sūdzības izskatīšana nav PTAC kompetencē.

No PTAC apkopotās informācijas izriet, ka citām institūcijām izskatīšanai PTAC nosūtījis 36 sūdzības, bet septiņu sūdzību izskatīšana līdz 1.septembrim atteikta. Viena sūdzība PTAC septembra sākumā centrā vēl tika izskatīta.

Biksiniece solīja noskaidrot atlikušo 117 sūdzību likteni.

Jau ziņots, ka nenomaksātu rēķinu dēļ AS "Rīgas siltums" pagājušajā nedēļā pārtrauca siltuma piegādi 37 "Māju servisa KSA" apsaimniekotajām mājām, līdz ar to vairāk nekā 6000 iedzīvotāju palika bez karstā ūdens.

"Rīgas siltuma" tarifs no 15.oktobra pieaugs vidēji par 28,5%, līdz ar to būs 45,57 lati par megavatstundu.

Saskaņā ar "Rīgas siltuma" apkopotajiem datiem šī gada februārī standarta pašvaldības dzīvojamā mājā siltums mēnesī izmaksāja 50-70 santīmus par kvadrātmetru, attiecīgi no 15.oktobra šis rādītājs varētu sasniegt 65-91 santīmu par kvadrātmetru. Siltuma patēriņš esot atkarīgs no mājas energoefektivitātes, bet izmaksas par elektroenerģiju iepriekšējā ziemā svārstījās no 0,4 līdz 1,2 latiem par kvadrātmetru mēnesī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!