Līdz šim dīzeļvilciens Rīga-Gulbene-Rīga kursēja vien divas reizes nedēļā - piektdienās un svētdienās uz Gulbeni, bet sestdienās un pirmdienās atpakaļ. Pārējās dienās satiksmi līdz Gulbenei nodrošināja ar autobusu no dzelzceļa stacijas Pļaviņas.

Tagad paredzēts, ka dīzeļvilciens varētu kursēt katru dienu plkst.5:10 no Madonas un plkst.19:00 no Rīgas. Atlikušajā ceļa posmā pasažieru pārvadājumus nodrošinās ar autobusu, kura grafiku pieskaņos dīzeļvilciena pienākšanai un atiešanai.

Četras reizes gadā - uz Jāņiem, Ziemassvētkiem, Lieldienām un Bānīša svētkiem – dīzeļvilciens kursēs līdz Gulbenei, jo pasažieru skaits šajās dienās parasti trīskāršojas.

Sākotnēji jauno satiksmes organizācijas modeli analizēs un pētīs, lai pārliecinātos par tā ekonomisko pamatotību, un nepieciešamības gadījumā varētu ieviestas vēl kādas izmaiņas, norāda direkcija.

Priekšlikums par nepieciešamību pārplānot satiksmi Gulbenes virzienā izskanējis pārrunās ar Gulbenes novada domes pārstāvjiem un guvis atbalstu arī no Vidzemes plānošanas reģiona speciālistu puses, informē direkcija.

Paredzēts, ka jaunais satiksmes organizācijas modelis ļaus efektīvāk izmantot pasažieru pārvadājumiem piešķirtos budžeta līdzekļus, nodrošinot pasažieriem ērtākas pārvietošanās iespējas.

Jau vēstīts, ka 2011.gadā, salīdzinot ar 2010.gadu, finansējums sabiedriskā transporta pakalpojuma organizēšanai Latvijā ir samazināts par 9,2 miljoniem latu, un valsts budžeta dotācijas samazinājums, kā arī pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazinātās likmes pieaugums un dzelzceļa infrastruktūras maksas pieaugums lika pārplānot sabiedriskā transporta maršrutu tīklu.