Foto: Shutterstock

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) speciālisti uzsver nepieciešamību padziļināti vērtēt visus ar attīto odometru jautājumu saistītos aspektus pirms izmaiņu iekļaušanas tehniskās apskates noteikumos, nosakot, ka par mazāku odometra vērtību, nekā fiksēts iepriekš, transportlīdzeklis nevarētu sekmīgi veikt tehnisko apskati, norādīja CSDD pārstāvji.

CSDD skaidro, ka patlaban Eiropas Komisija strādā pie vairākiem priekšlikumiem, tostarp obligātas prasības iekļaušanu transportlīdzekļu odometru datu apmaiņā visās Eiropas Savienības dalībvalstīs.

Direkcijā norāda, ka CSDD atbalsta vienota regulējuma noteikšanu dalībvalstīs, kas nodrošinātu iespēju attiecīgo prasību noteikumos iedzīvināt un arī nodrošināt kontroli. Vienlaikus CSDD speciālisti uzsver nepieciešamību padziļināti vērtēt visus ar šo jautājumu saistītos aspektus, pirms izmaiņu iekļaušanas tehniskās apskates noteikumos.

CSDD skaidro, ka direkcijas darbā ir novēroti arī gadījumi, kad transportlīdzekļa odometra rādījums ir mainījies bojāta mēraparāta paneļa nomaiņas gadījumā vai gadījumos, kad odometra rādījums mēraparāta panelī ir sasniedzis savu tehniski maksimālo iespējamo vērtību.

Tāpat CSDD atzīmē, ka patlaban direkcija nodrošina informāciju par nobraukuma rādījuma vēsturi transportlīdzekļiem, kas ievesti no ārvalstīm.

Kopš 2018. gada CSDD izveidoja piekļuvi "Eucaris Mileage" servisam, nodrošinot informācijas apmaiņu par transportlīdzekļu nobraukuma vēsturi un padarot to pieejamu e-pakalpojumu platformā "e-CSDD" reģistrētajiem lietotājiem.

Direkcijā norāda, ka tieši transportlīdzekļu importa vai eksporta laikā manipulācijas ar odometra datiem ir izplatītākā parādība, līdz ar to datu apmaiņa ir ļoti būtiska.

Tomēr, ņemot vērā faktu, ka dalība šajā servisā dalībvalstīm ir brīvprātīga, informāciju par transportlīdzekļiem un to nobraukuma vēsturi CSDD patlaban saņem no Igaunijas, Nīderlandes, Slovākijas, Beļģijas un Luksemburgas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!