Jau sen esam pieraduši pie ”Mercedes”, ”BMW”, ”Ford” un citu auto marku pārpilnības Latvijas ielās. Pat ”Maserati” un ”Bentley” vairs nav nekas vienreizējs. Portāls ”Delfi” iepazīstina ar astoņām auto markām, kuru modeļi, saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, Latvijā ir tikai vienā eksemplārā.

Tikai pirms pāris nedēļām Latvijā reģistrēts viens no 77 vienībās ierobežotā sērijā izgatavotajiem "Aston Martin One-77" superauto. Šāds automobilis maksā miljonu latu un Latvijā tam veikta pirmreizējā reģistrācija. Maldīgs gan ir priekšstats, ka visi retie auto ir arī dārgi. Vairāki eksotiskie auto modeļi ir pieejami pat par ļoti demokrātiskām cenām. Auto apskatā nav iekļauti arī antīkie automobiļi, kas, iespējams, šo sarakstu ievērojami pagarinātu.

8 Latvijas auto retumi:

Rumānijas apvidnieks


Rumāņu 1996. gada izlaiduma "ARO 10", iespējams, ir viens no pēdējiem šīs markas dzīvajiem bezceļu transportlīdzekļiem. Reiz veiksmīgā Rumānijas kompānija "ARO Campulung Muscel" nu jau kā sešus gadus ir bankrotējusi, un neizskatās, ka vismaz tuvākajā laikā kāds to varētu atjaunot.

Autoražotāja "ARO" vēstures sākums ir 1945. gadā, kad uzņēmumu izveidoja rumāņu un padomju karaspēka militāro transportlīdzekļu remonta vajadzībām. Jau vēlāk - ap 1950. - uzņēmums kļuva par pilntiesīgu auto rūpnīcu. No 1957. līdz 2003. gadam tā pasauli iepazīstināja ar trim apvidus automobiļiem - "ARO IMS", "ARO 10" un "ARO 240"

Sacīkšu visurgājējs


Nelielā Britu kompānija "Bowler" specializējas auto ražošanā apvidus rallijam, tajā skaitā gatavo mašīnas "Dakaras" rallijreidam. Latvijā ir viens šīs auto markas eksemplārs - 2005. gada izlaiduma "Wildcat 200".
Auto bāzēts uz apvidus auto "Land Rover Discovery" bāzes, kā dēļ "Wildcat" var lepoties ar gandrīz ideālu caurgājamību. Turklāt, pat dototies caur dubļiem un pa dziļām smiltīm, sacīkšu visurgājējs var sasniegt vairāk kā 200 km/h lielu ātrumu.

"Ķīnas mūris" Latvijā


Ķīnas auto ražojumiem Eiropa nav labvēlīgākais tirgus. Automašīnas bieži neatbilst Eiropas noteiktajiem standartiem, turklāt to montāžas kvalitāte un piedāvātā servisa līmenis bieži vien ir ļoti zems. Tāpat lielai daļai Ķīnas autoražotāju ir problēmas ar autortiesību ievērošanu, jo tie ieraduši kopēt dažādu Eiropas auto marku ražojumus, piemēram, "Porche" un "BMW".

Viens pretrunīgi vērtētās auto markas "Great Wall Motors" (GWM) brīnums gan 2007. gadā ir reģistrēts. "GWM Hover" apvidus auto daļēji kopē citu ražotāja produktu - daļa no tā virsbūves atgādina "Toyota Land Cruiser", daļa - "BMW X5", kā arī kopētas citu autoražotāju tehnoloģijas dažādu sīkāku detaļu izstrādē.

Kartinga un auto maisījums


Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu vidū ir arī viens, kas pat pēc pasaules standartiem tiek uzskatīts par ļoti retu un ekskluzīvu. "KTM X-Bow" ir viens no interesantākajiem mūsdienu automobiļu rūpniecības brīnumiem.

"X-Bow" ir ārkārtīgi viegls, jo tam nav logu un durvju, kā arī citu lieku detaļu, bet ir 240 zirgspēku motors, kas nodrošina lielisku auto dinamiku. Šīs brīnumainās tehnoloģijas cena ir aptuveni 100 000 ASV dolāri jeb gandrīz 54 000 lati.

Pa Monako ielām bez tehniskās apskates


Par to, ka ekskluzīvais superauto "Pagani Zonda" ar Latvijas numuriem bijis redzēts Monte Carlo ielās, pirms trim gadiem rakstīja gandrīz visi Latvijas mediji.

Automobīlis ir vairāk nekā 600 000 eiro jeb 420 000 latu vērts. Iespējams, patlaban auto ir reģistrēts jau kaut kur Rietumeiropā, jo, saskaņā ar portāla "e.csdd.lv" informāciju, superauto ar numura zīmi "UZ87" pēdējo reizi tehnisko apskati Latvijā izgājis 2007. gada novembrī.

Polijas sveiciens

Polijas padomju laika autorūpniecības brīnums "Polonez" aizsaulē aizgāja jau pagājušā gadsimta 90. gadu vidū, nespējot izturēt konkurenci. Daļu auto ražošanas platformu vēlāk pārņēma dienvidkorejiešu "Daewoo".

Viena no pēdējām "polonēzēm" Latvijā reģistrēta 1995. gadā un drīz jau būs pieskaitāma pie antīkajām automašīnām.

Holandes superkārs


Pirms dažiem gadiem Rīgā savu pārstāvniecību atklāja ekskluzīvo auto ražotājs "Spyker". Acīmredzot Latvijā bija plānots pārdot ne vienu vien "Spiker" auto, kuru izmaksas ir no 200 000 līdz 300 000 eiro. Ideja līdz ar ekonomisko krīzi izgāzās un patlaban Latvijā reģistrēts tikai viens 2008. gada "Spyker C8 Laviolette".

Uzņēmums "Spyker Supercars" pastāv kopš 2000. gada Auto dzinējus tas iepērk no "Audi", bet visu pārējo izgatavo paši. Laika posmā no 2007. gada līdz 2010 gadam daļa uzņēmuma piederēja bēdīgi slavenajam baņķierim Vladimiram Antonovam.

Indijas brīnums


Autoražotāja "Tata Telco Sport" pilnībā izstrādāts un komplektēts Indijā. Latvijā sastopamais 1998. gada izlaiduma "Tata" nedaudz atgādina veco izlaidumu "Land Rover Discovery".

"Tata" ir Indijas populārākā auto marka, turklāt izplatīta arī citviet pasaulē. Ražotājam ir oficiālas pārstāvniecības arī Itālijā un Lielbritānijā. Popularitātei par labu runā arī ekspertu vērtējums, kas parasti ir augsts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!