Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Toyota" paziņojusi, ka šobrīd kopējais uzņēmuma hibrīda automobiļu pārdošanas apjoms pasaulē pārsniedzis piecus miljonus pārdotu eksemplāru.

Šobrīd "Toyota" un "Lexus" piedāvā 19 dažādus hibrīda pasažieru automobiļu modeļus un vienu kontakthibrīda (plug-in) modeli apmēram 80 valstīs un reģionos visā pasaulē.

"Toyota" apņēmusies arī turpmāk papildināt savu produktu klāstu un vairot to valstu un reģionu skaitu, kuros iespējams iegādāties hibrīda automobiļus.

Kopš šā brīža līdz 2015. gada beigām "Toyota" visā pasaulē atklās kopā vēl 18 jaunus hibrīda modeļus, tostarp vienu degvielas šūnu automobili, kas darbojas ar ūdeņradi.

"Toyota" lēš, ka līdz šim pārdotie kompānijas hibrīda automobiļi kopā ļāvuši samazināt globālo sasilšanu izraisošo CO2 emisiju apjomu par aptuveni 34 miljoniem tonnu – tādu daudzumu būtu izdalījuši līdzīga izmēra un braukšanas veiktspējas automobiļi ar benzīna dzinēju. "Toyota" arī aprēķinājusi, ka hibrīda automobiļi ir ietaupījuši aptuveni 12 miljardus litru benzīna, ja salīdzina tos ar līdzīga izmēra benzīna automobiļu patēriņu.

Atgādinām, ka 1997. gada augustā Japānā "Toyota" prezentēja "Coaster Hybrid EV" un tā paša gada decembrī – "Prius" – pasaulē pirmo sērijveida hibrīda pasažieru automobili.

"Pirmās paaudzes "Prius" mēs radījām ar mērķi padarīt to par 21. gadsimta automobili un kā apliecinājumu "Toyota" atbildei uz vides problēmām," komentē "Toyota" priekšsēdētāja vietnieks Takeši Učijamada, kurš bija atbildīgs par pirmās paaudzes "Prius" izstrādi. "Hibrīda sistēma mums bija jāveido no nulles, kas uzdevumu padarīja ārkārtīgi sarežģītu. Tomēr izaicinājumu pieņēmām. Pirmās paaudzes "Prius" atklāšanas radītā ietekme pārspēja mūsu cerības – patērētāju izrādītā izpratne lika stabilus pamatus vispārējai hibrīdu atzīšanai, un kopš tā laika patērētāji ir turpinājuši atbalstīt "Toyota" hibrīda automobiļus. Par to es esmu viņiem ārkārtīgi pateicīgs."

Kopš 2000. gadā Eiropa tika iepazīstināta ar pirmās paaudzes "Prius", līdz 2013. gada marta beigām "Toyota" un "Lexus" Eiropā pārdevuši 544 184 hibrīda automobiļu, kas ir vairāk nekā 10% no kopējā hibrīdu pārdošanas apjoma visā pasaulē.

Šobrīd hibrīda automobiļi Eiropā ir sasnieguši līdz šim maksimālo virsotni ar nepārprotami rekordlielu hibrīdu pārdošanas apjomu kopš 2010. gada. Bija nepieciešami aptuveni septiņi gadi, lai Eiropas tirgus sasniegtu pirmo 100 000 hibrīdu pārdošanas atzīmi, taču pērn, tikai 2012. gadā vien, "Toyota Motor Europe" pārdeva 109 478 hibrīda automobiļu.

Eiropas klāsts patlaban ietver sešus "Toyota" un sešus "Lexus" pilnā hibrīda automobiļus. 2013. gada pirmajā ceturksnī "Toyota" un "Lexus" hibrīda automobiļu pārdošanas apjoms Eiropā salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo ceturksni pieaudzis par 82%. "Toyota" un "Lexus" hibrīda modeļi šobrīd veido 21% no Eiropā pārdotajiem automobiļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!