Foto: DELFI
Kompaktklases automobiļi popularitāti savulaik ieguva savas pieejamās cenas un praktisko īpašību dēļ. Šobrīd kompakts automobilis ne vienmēr nozīmē, ka tas ir lēts. Par šīs klases ilggadējo etalonu "VW Golf" dārgāki ir, piemēram, "Audi A3" un "BMW" 1.sērija. Šo vācu marku tiešais konkurents "Lexus" arī debitējis kompaktajā klasē – ar "CT 200h" modeli.

Turklāt šo debiju "Lexus" piesaka ar vērienu – "CT 200h" esot "pasaulē pirmais luksusa kompaktklases pilnais hibrīds". "Audi" un "BMW", kuri saviem kompaktklases modeļiem piedāvā plašu plejādi benzīna un dīzeļa dzinēju, līdz šim nav piedāvājuši hibrīda spēka agregātu. Turklāt "Lexus CT 200h" atšķiras ar to, ka šim modelim vismaz pagaidām ir pieejams tikai un vienīgi tikai hibrīda spēka agregāts.

Dizains

Taisnības labad uzreiz jāatzīmē, ka "Lexus CT 200h" izstrādāts uz kopīgas bāzes ar "Toyota Auris HSD" hibrīdu. Tomēr "Lexus" šajā gadījumā nav pārzīmolota "Toyota" šī vārda tiešajā nozīmē. "Lexus CT 200h" virsbūves priekšdaļa praktiski pilnībā atkārto jau no "IS" modeļa pazīstamās dizaina aprises. Arī aizmugurējā daļā tas atšķiras samērā ievērojami – tam ir izstiepti lukturi un difuzors buferī, tādējādi uzsverot "Lexus" pozicionēto sportiskumu.

Foto: DELFI

Savukārt interjerā tas ir īsts "Lexus" – ar acīm neko līdzīgu ar "Toyota Auris HSD" neatradīsiet. Priekšējais panelis, vidus konsole un kulise veidota labākajās "driver's car" tradīcijās. Turklāt "Lexus" apdares materiāli ir ļoti kvalitatīvi un arī montāžas kvalitāte ir līdzvērtīgi salīdzināma ar "Audi" un "BMW" tiešajiem konkurentiem, lai arī "Lexus" šajā klasē ir tikai debitants.

Tehnika

Tehniskais izpildījums, lai arī savā klasē ir jaunums, tomēr auto būvē ir jau visiem labi pazīstams. Pirmkārt, "Lexus CT 200h" ir tāds pats hibrīda spēka agregāts un transmisija kā pirms neilga laika debitējušam "Toyota Auris HSD". Savukārt otrais šo "Hybrid Synergy Drive" sistēmu aizguvis no "Toyota Prius", kuram šī tehnoloģija ir jau ceturtajā paaudzē.

Foto: DELFI

Lai arī "Lexus CT 200h" tiek pozicionēts kā sportisks hečbeks, tā hibrīda spēka agregāts ir ar tādu pašu jaudu kā iepriekšminētie "Toyota" modeļi – 136 ZS. Hibrīda agregāts apvieno 1,8-litru benzīna dzinēju, elektromotoru un niķeļa metālhidrīda akumulatoru komplektu un variatora transmisiju. Tam visam ražotājs sniedz garantiju līdz trim gadiem vai 100 tūkstoš kilometru nobraukumam, atsevišķām hibrīda komponentēm tiek dota līdz pat piecu gadu garantija. Kā liecina "Toyota" pieredze, "Prius" bez "Hybrid Synergi Drive" elementu, tostarp akumulatoru, maiņas spēj nobraukt vairāk kā pusmiljonu kilometru, tā kā šo uzticamības garantu pārmanto arī "Lexus".

Komforts

Komforta ziņā "Lexus" pilnībā attaisno savas markas statusu arī "CT 200h", kas ir mazākais šīs markas modelis. Lai arī pirms iesēšanās pirmo reizi šajā modelī bija aizdomas, ka "Toyota" ar "Lexus" emblēmu vien būs, salona konfigurācija un apdares materiālu kvalitāte patīkami pārsteidza. Tas ir pirmais praktiskais brīdis, kad saproti, kāpēc par šo "Lexus" hečbeku būtu jāmaksā vairāk kā 30 tūkstoši eiro, lai arī ar veselo prātu apzinies, ka lielu daļu tā cenas veido tieši hibrīda tehnoloģiju ražošanas izmaksas.

Foto: DELFI

Viduskulisē pārejošā konsole vadītāju no priekšējā pasažiera "Lexus CT 200h" automobilī atdala tā, kā nevienā citā šīs klases "premium" hečbekā. Parasti šāds risinājums tiek izmantots augstākas klases un gabarītu modeļos, tādējādi šajā gadījumā vēl vairāk pasvītrojot "CT 200h" "luksusa" statusu.

Kā īpašs jauninājums "Lexus CT 200h" interjerā ir multimediju saskarnes vadības svira, kas atgādina tradicionālu datora peli. Tiesa, ar to nevar braukāt pa virsmu, tomēr ergonomiski tā jāsatver tāpat kā datora pele. Ierasto klikšķu vietā tam ir vadības svira, kuru ar pirkstiem grozot, attiecīga bultiņa virzās pa septiņu collu ekrānu. Šīs "Remote Touch" vadības sviras abās pusēs ir dublējoši "Enter" taustiņi, ar ko izvēlēto ekrānā aktivizēt. Šo vadības ierīci ērti ir izmantot kā vadītājam, tā arī priekšējam pasažieriem.

Navigācijas, borta datora un multimediju sistēma saskarne septiņu collu ekrānā ir samērā novecojušā dizainā. Atgādina programmatūru no laikiem, kad tās tika uzstādītas no disketēm. Modelī, kurš ir principiāli jauns attiecīgajai markai un segmentam vispār, šāda "skabarga acī" tomēr atgādina par zināmu "Lexus" un "Toyota" unifikāciju.

Foto: DELFI

Īpašs lepnums "Lexus" automobiļiem ir "Mark Levinson" audio sistēma. "CT 200h" modelim tā pieejama dārgākajā, "Executive" aprīkojumā. Audio sistēmai šādā gadījumā ir 13 skaļruņi, sešu kompaktdisku mainītājs un MP3 atbalsts. Jāteic, ka šī sistēmas kvalitāte izjūtama, mūziku klausoties tikai samērā lielā skaļumā. Skanējums tad ir patīkams būtībā visā frekvenču diapazonā. Pieklusinātā jeb optimālā režīmā, kad automobiļa pasažieri var vēl nepieceltā balsī savstarpēji sarunāties, audio sistēma skan kā parasts "standarts".

Braukšanā

Braucot ātrumā līdz 45 km/h, "Lexus CT 200h" pamatā izmanto tikai elektromotoru. Šādā režīmā tas spēs nobraukt līdz divu kilometru distanci. Akumulatora komplekts tiek lādēts ar bremžu enerģijas rekuperācijas sistēmu. Tomēr arī ātrumā līdz 45 km/h, ja nepieciešams spējāks paātrinājums, piemēram, braukšanas uzsākšana pie luksofora, pieslēgsies benzīna dzinējs.

Iekšdedzes dzinējs atslēdzas un pieslēdzas nemanot. Aprodot ar šo automobili, vairs nespēj atšķirt, kad vienmērīgā braukšanas režīmā benzīna dzinējs ir vai nav pieslēdzies. Daļēji šim apstāklim jāpateicas labajai skaņas izolācijai "Lexus" hečbekā. Tomēr dzinēju noteikti dzirdēsiet, ja nepieciešams straujāks paātrinājums, piemēram, apdzenot. Benzīna dzinējs pieslēdzas uzreiz ar augstiem apgriezieniem, kaut arī tradicionālam līdzvērtīgas jaudas benzīna motoram tie tik lieli nebūtu nepieciešami. Šāds apstāklis skaidrojams ar variatora transmisiju, kura ne uzreiz pielāgo vajadzīgo pārnesuma attiecību.

Foto: DELFI

"Lexus" parūpējies arī par šai klasei atbilstošu vadāmību – stūre ir informatīva un balstiekārta gana sportiska, kas, paldies Dievam, Latvijas apstākļos ceļa nelīdzenumus jūtami "nesit cauri". Vēl sportiskākai braukšanai vadītājs var izvēlēties "Sport" režīmu, kad mērinstrumentu panelis no zilas krāsas iedegsies sarkanā, bet digitālo ekonometru panelī momentāni nomaina tahometrs. Šajā režīmā stūre un akseleratora pedālis kļūst atsaucīgāks, kā benzīna dzinēju salonā biežāk sadzirdēsit darbojamies. Tomēr dinamikas ziņā "Lexus CT 200h" nav diez ko sportisks – piemēram, līdz 100 km/h tas ar saviem 136 ZS paātrinās 10,3 sekundēs – šo rezultātu pārspēs jebkura "Audi A3" vai "BMW" 1.sērijas modifikācija.

Ražotājs šim automobilim sola četru litru patēriņu uz 100 km jebkurā braukšanas ciklā (pilsēta, šoseja, vidējais). Uz "papīra" neviens līdzvērtīgs "Audi" vai "BMW" ar automātisko pārnesumkārbu ne tuvu nespēj tādu patēriņu nodrošināt. "DELFI Auto" divu dienu brauciena laikā dažādos braukšanas režīmos, tomēr lielākoties pārvietojoties pilsētā, vidējo patēriņa rādījumu uzrādīja 5,1 līdz 5,7 litru uz 100 km robežās.

Secinājumi

"Lexus CT 200h" ir salīdzinoši dārgs kompaktklases automobilis absolūtajos skaitļos. Tas maksā no 30 515 eiro līdz pat 44 631 eiro ar "Executive" aprīkojuma pakotni, "Pre-Crash" sistēmu un jumta lūku – šādā komplektācijā būtībā ir viss, ko "Lexus" spēj piedāvāt šim modelim.

Šis automobilis būs īpaši piemērots tiem, kuri pamatā pārvietojas pilsētas satiksmē, kur izmantot elektromotora un "Start&Stop" sistēmas priekšrocības. Visādi citādi Latvijā braucienu attālumi ir salīdzinoši tik mazi, kad iegādē ekonomiskāk izdevīgāks būs līdzvērtīgs hečbeks ar benzīna vai dīzeļa dzinēju.

"Lexus CT 200h" un daži konkurenti izmēros

 GarumsPlatumsAugstumsRiteņu g-bāze
Lexus CT 200h4 3201 7651 4402 600
BMW 1.sērija (5-durvju)4 2391 7481 4212 660
Audi A3 Sportback4 2921 7651 4232 578
VW Golf (5-durvju)4 1991 7861 5122 575
Toyota Auris HSD4 2451 7601 5102 600

Tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

 Lexus CT 200h Executive
Garums (mm)4 320
Platums (mm)1 765
Augstums (mm)1 440
Riteņu garenbāze (mm)2 600
Hibrīda spēka agregāts1,8-litru benzīna dzinējs plus elektromotorsmaks. jauda 136 ZSmaks. grieze 207 Nm
Degvielabenzīns
Piedziņapriekšpiedziņa
Maksimālais ātrums (km/h)180
Dinamika 0-100 km/h, s10,3
Degvielas patēriņš (l/ 100 km)Pilsētā – 4,1Uz šosejas – 4,0Vidēji – 4,1
BremzesVentilējamie diski priekšā un aizmugurē
BalstiekārtaPriekša McPherson statņi, spirālatsperesAizmugurē dubultsviru
Stūres iekārtaZobstienis, EPS (Elektriskais pastiprinātājs)

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!