Foto: Publicitātes foto

Līdz ar jaunās paaudzes "Opel Astra", kas tiks prezentēts rudenī notiekošajā Frankfurtes autoizstādē, šajā modelī debitēs arī "IntelliLux" diožu lukturi, kas nodrošina pretīmbraucējus nežilbinošas tālās gaismas. "Opel" būs viens no pirmajiem autoražotājiem, kas šādas tehnoloģijas lukturus ieviesīs kompaktklases automobiļu segmentā.

Katrs jaunās "Opel Astra" priekšējais lukturis sastāv no astoņiem LED segmentiem, un tas kopā ir apvienots jaunā sistēmā, kas automātiski un nepārtrakti pielāgo gaismas stara garumu un sadali ikvienai satiksmes situācijai. Šajā procesā tā darbojas kopā ar "Opel Eye" priekšējo kameru, kas, piemēram, konstatē citu transportlīdzekļu kustību, lai attiecīgie diožu segmenti, kuri varētu apžilbināt tuvojošos vadītāju, automātiski varētu tikt izslēgti un ieslēgti.

Tiklīdz transportlīdzeklis vairs neatrodas pilsētā, tālo gaismu apgaismojums automātiski tiek ieslēgts – un arī paliek ieslēgts. Braucot ar "Astra" ar "IntelliLux" lukturiem ar ātrumu 80 km/h, vadītājs pamana priekšmetus ceļa malās 30 līdz 40 metrus ātrāk nekā ar parasto halogēna vai ksenona tuvo gaismu apgaismojumu. Tas vadītājiem nodrošina papildu 1,5 sekundes, lai reaģētu, piemēram, uz ceļu pēkšņi šķērsojošu dzīvnieku.

Kad kamera konstatē gaismas avotu, kas nāk no aizmugurē vai pretī braucošiem transportlīdzekļiem, atsevišķas LED gaismas attiecīgajā zonā tiek atslēgtas, vienkārši "izgriežot" zonu ap šiem transportlīdzekļiem. Pārējā ceļā daļa un apkārtne joprojām ir spilgti izgaismota.

LED matricu gaismu augstā efektivitāte nodrošina papildu drošību un komfortu. Sistēma ne vien spilgtāk izgaismo apkārtni nekā parastā apgaismojuma sistēma, turklāt tai ir arī ievērojami ilgāks mūžs nekā parastajām apgaismojuma sistēmām, bet arī ievērojami garāks kalpošanas ilgums nekā lukturiem ar halogēna vai ksenona spuldzēm.

Vēl viena priekšrocība ir tā, ka lukturī vairs nav nepieciešamas mehāniskas kustības – atsevišķi LED segmenti tiek izslēgti atkarībā no situācijas, kas arīdzan nodrošina tādu izturību, kas ievērojami pārsniedz mašīnas mūža ilgumu.

Visbeidzot, jaunā apgaismojuma sistēma arī dizainerus padarījusi ļoti laimīgus. Līdz šim lukturu korpusa gabarītus noteica tehnoloģija, kas bija tajos iekšā, bet tagad luktura redzamās daļas izmērus pamatā nosaka esošā spuldze. Pateicoties mazajiem LED elementiem, kas tiek izmantoti matricu gaismās un tam, ka vairs nebūs nepieciešamas mehāniskas, sarežģītas kontroles ierīces, kurām nepieciešams daudz vietas, lukturus būs iespējams veidot smalkākus un vieglākus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!