Foto: Publicitātes foto
IT pasniedzējs Henns Sarvs (Henn Sarv), kurš ir "Toyota Prius" īpašnieks kopš 2005. gada, ir teicis, ka hibrīdauto ir jāiepazīst un ar laiku vadītājs sāk braukt ar to citādi – ekonomiskāk. Piemēram, sākumā pedāļu reakcija šķiet nedaudz nepierasta, jo bremzēšanas vadība ir elektroniska, un autovadītāja acu priekšā pastāvīgi ir pieejams pārskats par to, kad automobilis izmanto elektromotoru un kad benzīna dzinēju.

Neskatoties uz jauno hibrīdauto ļoti nelielo degvielas patēriņu, ir gadījumi, kad jauna hibrīdauto īpašnieki ir pārsteigti par nedaudz palielinātu degvielas patēriņu, kurš sasniedz 5 līdz 6 l / 100 km.

Atbilde ir vienkārša – vadītājs nav pielāgojis savu braukšanas stilu. Ražotāja norādīto degvielas patēriņu, kurš var būt vismaz par 1 litru mazāks nekā iepriekš minētais, izdodas sasniegt, izmantojot ekonomiskas braukšanas principus – tos pašus, kurus iesaka visiem autovadītājiem neatkarīgi no tā, vai viņiem ir hibrīdauto vai automobilis ar dīzeļdzinēju vai benzīna dzinēju. Labprāt jums vēlreiz atgādināsim ekonomiskas braukšanas pamatus.

Bremzēšana
Ekonomiskas braukšanas pirmais princips: sākt bremzēšanu savlaicīgi un bremzēt plūdeni. Tieši hibrīdauto gadījumā tam ir būtiska nozīme, jo bremzēšanas laikā bremzēšanas enerģija tiek atgūta un izmantota hibrīdauto akumulatoru uzlādēšanai.

Ripošana brīvgaitā
Ieteicams ļaut automobilim ripot brīvgaitā pirms sarkanā signāla luksoforā, jo braukšanas sākšana no stāvoša stāvokļa patērē vairāk degvielas.

Vienmērīgs paātrinājums
Braucot ar hibrīdauto, ietaupījumu nodrošina laidena braukšana un vienmērīgs paātrinājums, tieši tādēļ ir ieteicams ieturēt pietiekamu distanci no priekšā braucošā auto, lai jūs nebūtu atkarīgs no priekšā braucošā autovadītāja braukšanas stila.

Patiesībā hibrīdās sistēmas priekšrocības ir labi sajūtamas gan uz šosejas, gan pilsētā, taču pilsētā tās ir vēl izteiktākas bremzēšanas un ātruma samazināšanas dēļ – katru reizi, kad automobiļa ātrums samazinās. Atšķirībā no parastajiem auto, kur kinētiskā enerģija bremzēšanas sistēmā siltuma veidā pazūd vidē, hibrīdauto šī enerģija tiek izmantota atkārtoti – reģeneratīvās bremzēšanas laikā sistēma darbojas pretējā virzienā un novirza bremzēšanas enerģiju akumulatoru uzlādei.

Labs palīgs hibrīdauto salonā ir arī informācijas displejs, kurā redzams, kāds enerģijas avots attiecīgajā brīdī tiek izmantots un kad notiek akumulatora uzlāde. Displejā ir arī redzams, kad autovadītājs brauc vistaupīgāk jeb "ECO" režīmā, kas savukārt disciplinē izmantot ekonomiskas braukšanas principus un sasniegt ražotāja apsolīto degvielas patēriņu.

Pēc Henna Sarva vārdiem, hibrīdauto ietaupījums ir adekvāts, ja vadītājs izmanto ekonomiskas braukšanas principus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!