Foto: DELFI
"Cik un kādus prožektorus tev vajadzēs?" vaicā man asistents kādā autoražotāju iecienītā specializētajā foto studijā netālu no Frankfurtes pie Mainas. Angāra stūrī ieraudzījis milzīgo prožektoru plejādi, ar kuru varētu izgaismot kaut vai Rīgas pils fasādi, apstulbis no tik specifiska jautājuma, atbildu ar bezpalīdzīgu "nezinu". "DELFI Auto" vienīgajiem no Latvijas bija ekskluzīva iespēja aplūkot un safotografēt jauno "Nissan Note" modeli vēl pirms tā oficiālās prezentācijas martā Ženēvas autoizstādē.

Jaunais "Nissan Note" modelis jau ir pazīstams vietējā, Japānas tirgū. Tomēr šī modeļa Eiropas versija, kas tiks prezentēta Ženēvas autoizstādē, neatšķiras tikai ar stūri kreisajā pusē. Frankfurtē "Nissan" pārstāvji uzsvēra, ka Eiropas tirgus ir "sarežģīts" un konkurence tajā ir īpaši sīva, tāpēc mūsu kontinentam automobilis arī atšķirsies būtiskāk no tā jau pazīstamās modifikācijas un vairāk līdzināsies sākotnējam konceptam "Invitation".

Ar ko jums asociējas "Nissan"? Ar ko "Nissan" izceļas uz pārējo konkurentu fona? "Nissan" pārstāvji paši godīgi atzīst, ka vēl pirms pāris gadiem uz šo jautājumu nebūtu īsti iespējams atbildēt. Šobrīd "Nissan" ir definējis un kā mērķi jauno produktu izstrādē izvirzījis, ka no citiem atšķiras ar to, ka ir inovatīvs un aizraujošs. Spilgts piemērs tam ir "GT-R" superauto, ko apskaudīs pat "Porsche 911" īpašnieks. Šīs "Nissan" īpašības izpaužas ne tikai "dārgajā galā" – zināt taču dižpārdokli "Juke". Jaunais "Nissan Note" nebūšot izņēmums, pārliecināts ir ražotājs.

"Nissan Note" izgatavots uz platformas "V-Platform", kas jau pazīstama no "Nissan Micra" modeļa, bet visas "Renault-Nissan" alianses ietvaros – vēl arī no "Renault Clio".

Eiropas versijā "Nissan Note" jebkurā no versijām atšķirsies ar sānskata spoguļiem, kuros integrēti pagrieziena rādītāji. Tāpat šim reģionam paredzētajiem automobiļiem būs citāds radiatora režģis – kā šūniņām režģots, nevis ar horizontālām līnijām kā Japānas tirgū.

Tomēr būtiskākā atšķirība Eiropas versijai būs iespēja "Nissan Note" pasūtināt kādā no divām eksterjera modifikācijām – standarta, kas atšķiras ar iepriekšminētajām pazīmēm, un "Kit" (pagaidu apzīmējums), kas vizuāli līdzināsies konceptam "Invitation".

"Kit" versijā "Nissan Note" iegūs sākotnējam prototipam līdzīgos buferus, miglas lukturu ietvarus, sliekšņu dekoratīvās uzlikas, aizmugurējo spoileri, muskuļoto motora pārsegu un oriģinālā dizaina riteņu diskus. Atkarībā no tirgus "Kit" versija būs vai nu papildus aprīkojums, vai kādas standarta komplektācijas ietvaros. Lēmumu par "Kit" versiju "Nissan Note" modelim autoražotājs pieņēma saistībā ar "Juke" veiksmi, kas arī sērijveida versijā praktiski atkārtoja tā sākotnējo dizaina konceptu.

Eiropā "Nissan Note" būs pieejams ar 1,2-litru trīscilindru benzīna dzinēju, kas atmosfēriskajā versijā attīsta 80 zirgspēku jaudu, bet modifikācijā ar kompresoru – 98 ZS. Tāpat pieejams 1,5-litru dīzeļmotors ar 90 ZS. Ražotājs norāda, ka šis piedāvājums nosegs 70 līdz 80 procentus klientu vēlmju šajā auto segmentā. Speciāli Eiropas tirgum izstrādāta jauna piecpakāpju manuālā pārnesumkārba. Versijai ar kompresormotoru pieejama arī variatora transmisija. Visi dzinēji jau standartā aprīkoti ar "Start&Stop" sistēmu, tādējādi CO2 kaitīgo izmešu daudzumu izplūdē nodrošinot zem 100 g/km.

Bagāžas nodalījuma tilpums 4,1 metru garajam "Nissan Note" pagaidām nav zināms, pat pašam ražotājam. Kāpēc tā? "Kā tā Eiropa Savienība mērīs, tā būs," atbild "Nissan" pārstāvji. Šī neziņa saistīta ar "Nissan Note" aizmugurējo sēdekli, kas bīdāms 15 centimetru diapazonā uz priekšu un atpakaļ, tāpēc bagāžas nodalījuma tilpums variē no 330 līdz aptuveni 430 litriem. Aizmugurējo sēdekļu atzveltnes ir arī nolokāmas.

Arī par salona apdares materiālu kvalitāti vēl pāragri spriest, jo Frankfurtē apskatāmie automobiļi bija pirms ražošanas prototipi, kas salikti rokām. Tajos izmantotie materiāli ir vēl ar pagaidu statusu, jo ražotājs joprojām veic pārrunas ar piegādātājiem par kvalitatīvāku un vieglāku materiālu izstrādi. Tas, ko ražotājs var apsolīt, jaunais modelis būšot ar labāku skaņas izolāciju, kā uzskatāmu piemēru parādot biezākas durvis salīdzinājumā ar priekšteci.

Automobiļa aprīkojumu "Nissan" ieturējis sava zīmola raksturojošā "inovāciju" sauklī. "Nissan Note" būs pirmais un vienīgais spēkrats šajā segmentā, kas aprīkots ar video novērošanas sistēmu pa virsbūves perimetru. Šī sistēma jau ir pazīstama no "Qashqai" modeļa. Sistēmas gūtais attēls tiks parādīts uz 5,8 collu ekrāna, kas ir par 0,8 collām lielāks nekā līdzšinējais. Tāpat šajā ekrānā varēs piekļūt globālajam tīmeklim, piemēram, "Google" meklētājam vai laika prognozēm.

Vēl šim automobilim būs pieejams "aklās zonas" indikators, braukšanas joslas ievērošanas sistēma, kā arī kustības sensori aizmugurē, kas signalizēs par objektiem 180 grādu leņķī, piemēram, atpakaļgaitā izbraucot no stāvvietas.

Kopumā par "Note" modeli "Nissan" pārstāvji rezumē, ka viņi virzās prom no kompaktā vienapjoma automobiļa koncepta, kur līdz šim konkurēja ar "Opel Meriva" un "Honda Jazz", tiecoties šī segmenta labāko hečbeku virzienā, kā galvenos konkurentus norādot "Volkswagen Polo" un "Ford Fiesta".

Tā kā Frankfurtē jauno "Nissan Note" varēja tikai aplūkot un apčamdīt, bet ne izbraukt, vaicāju, ko pats ražotājs sola par tā braukšanas īpašībām. "Nissan" pārstāvis, liekot roku uz sirds, atbildēja, ka salīdzinājums ar "Polo" un "Fiesta" nav tikai tukša runāšana, bet gan solījums par konkurētspēju, tostarp arī braukšanas īpašībās. Izklausās jau labi.

Eiropas tirgum paredzētā "Note" ražošanā nonāks vasaras beigās vai pat rudenī "Nissan" rūpnīcā Lielbritānijā. Interesanti, ka vairāk nekā 80% šajā reģionā pārdoto "Nissan" automobiļu tiek arī saražoti tepat Eiropā. Vaicāti par jaunā "Note" cenu, "Nissan" pārstāvji jau atkal deva mājienu "Polo" un "Fiesta" virzienā.

Ekskluzīvā iespēja Frankfurtē aplūkot jauno "Nissan Note" bija arī unikāla pieredze ielūkoties autoražotāju publicitātes fotogrāfiju tapšanas aizkulisēs. Šis process ir tik resursietilpīgs un iespaidīgs, ka nemācēšu pateikt, vai lielāka māksla ir pareizi ar prožektoriem izgaismot automobili, lai izceltu tā "dinamiskās" līnijas, par kurām stāsta dizaineri un mārketinga speciālisti, vai mākslinieka darbs, kurš studijā uzņemtajām automobiļa fotogrāfijām pēcapstrādē "pielīmē" pilsētas skatu.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!