Foto: Publicitātes foto

"Porsche" savu sportisko automobiļu 70 gadu jubilejā pasniedzis sev dāvanu – konceptauto "911 Speedster". Tas veido saikni starp pašu pirmo rodsteru Nr. 1 "Porsche 356", kas saņēma ekspluatācijas atļauju 1948. gada 8. jūnijā, un mūsdienu "Porsche" automobiļiem.

Ar tīro koncepciju un vēsturiski precīzo izpildījumu konceptauto "911 Speedster" tieši un skaidri atspoguļo Štutgartes sporta automobiļu ražotāja zīmola būtību. Konceptauto divkrāsu virsbūve slēpj piedziņas tehnoloģiju, kas ir aizgūta no pašreizējiem "GT" modeļiem. Tā ir izstrādāta "Porsche" motorsporta centrā, kur radies arī "911 GT2 RS" un pavisam nesen – "GT3 RS".

Konceptauto "911 Speedster" nosvinēja pasaules pirmizrādi oficiālajās "Porsche" sporta auto 70 gadu jubilejas svinībās Cufenhauzenē. Konceptauto ļauj gūt priekšstatu par potenciālo sērijveida automobili, lai gan šis modelis netiks prezentēts līdz 2019. gadam. Nākamajos mēnešos tiks pieņemts lēmums, vai turpināt tā izstrādi.

Konceptauto "911 Speedster" raksturīgās iezīmes ietver īsāku loga rāmi ar slīpāku vējstiklu un attiecīgi saīsinātiem sānu logiem. Šīs īpašības padara sporta konceptauto profilu vēl spēcīgāku ar ļoti zemu spārnu līniju, kas atgādina tā priekštečus, piemēram, "Porsche 356 1500 Speedster".

Īpašs oglekļa šķiedras aizmugures pārsegs savienojas aiz priekšējiem sēdekļiem, nosedzot pretapgāšanās aizsargkonstrukciju un veidojot tā dēvēto dubultburbuli, kas ir šo sporta automobiļu tradicionāls konstrukcijas elements kopš 1988. gada "911 Speedster." Divas kontrastējošas melnas līstes starp izciļņiem auto aizmugurē papildina aerodinamisko apdari, un caurspīdīgajā organiskā stikla vējvirzī ir iegravēts logotips "70 years of Porsche" ("Porsche" 70 gadu).

Sekojot vēsturiskā oriģināla paraugam, konceptauto "911 Speedster" ir uzstādīts viegls horizontālais salona pārsegs, nevis paceļamais jumts. Šis pārsegs aizsargā automobiļa salonu no lietus, kad auto ir novietots stāvvietā, un ir piestiprināts ar astoņiem stiprinājumiem "Tenax".

"Speedster" filozofijas principi ir ievēroti arī salonā: automobilī nav ne navigācijas, ne radio, ne gaisa kondicionēšanas sistēmas. Kausveida sēdekļi ir izgatavoti no oglekļa šķiedras, un gaišbrūnie anilīna ādas pārvalki "Cognac 356" ir pārņemti no automobiļa klasiskajiem priekštečiem.

Konceptauto platā virsbūve ir aizgūta no kabrioleta "911 Carrera 4", lai gan konceptauto spārni, motora pārsegs un aizmugures pārsegs ir izgatavots no viegla oglekļa šķiedras kompozītmateriāla. Krāsojums tradicionālajā "GT" sudraba un baltajā krāsā atgādina "Porsche" agrīnos sacīkšu automobiļus, tāpat kā daudzas citas rūpīgi izstrādātās detaļas, piemēram, piecdesmito gadu stila centrālais degvielas tvertnes vāciņš, kas atrodas priekšējā pārsega vidū, ārējo spoguļu klasiskā "Talbot" forma vai galveno priekšējo lukturu oriģinālais noformējums.

Priekšējo lukturu pārseguma caurspīdīgās un necaurspīdīgās virsmas veido krustam līdzīgu efektu un ir atsauce uz "Porsche" agrīnajos motorsporta gados izplatīto praksi. Tolaik oriģinālie priekšējie lukturi pirms sacīkstēm tika pārlīmēti, lai tos pasargātu no akmens šķembām un nepieļautu stikla saplīšanu. Platie vidus statņi un aizmugure ir rotāta ar pulētu, zeltītu uzrakstu "Speedster".

Zem konceptauto "911 Speedster" virsbūves atrodas vismodernākie komponenti. Šasija galvenokārt ir ņemta no "911 GT3". Uz iespaidīgajiem 21 collas "Fuchs" dizaina diskiem ir kontrastējošas, spīdīgas, pulētas āboliņa lapu formas detaļas. Pirmo reizi šie diski ir veidoti ar centrālo stiprinājumu.

"GT" izstrādātāji ir devuši šim konceptam arī izplūdes sistēmu ar titāna sakausējuma izplūdes caurulēm un spēka pārvadu, kas ietver sešpakāpju manuālo transmisiju. Šī minimālistiskā konceptauto sešcilindru horizontālais motors nodrošina vairāk nekā 500 ZS jaudu un sasniedz līdz 9000 apgr./min ātrumu.

Pašlaik īpašā izstādē "Porsche" muzejā uzņēmums atspoguļo neskaitāmus stāstus un panākumus, ar ko "Porsche" kopš 1948. gada ir izšķirīgi ietekmējis sporta automobiļu attīstību un turpina to darīt joprojām. Izstādes mērķis ir parādīt "Porsche" izcilos sasniegumus pēdējo septiņdesmit gadu laikā.

Turklāt visu 2018. gadu sporta automobiļu ražotājs atzīmē šo gadadienu ar neskaitāmiem pasākumiem visā pasaulē. Nedēļas nogalē, 16. un 17. jūnijā, sporta automobiļu ražotājs uzņems darbiniekus, Cufenhauzenes rajona iedzīvotājus un potenciālos klientus svinībās Štutgartes rūpnīcā un tās apkārtnē.

Jubileja tiks svinēta arī Ātruma svētkos, kas no 12. līdz 15. jūlijam norisināsies Gudvudā, Apvienotajā Karalistē, un "Rennsport Reunion" Kalifornijā no 27. līdz 30. septembrim. Svinības noslēgsies ar sarīkojumu "Sound Night", kas 13. oktobrī pirmo reizi notiks "Porsche" arēnā Štutgartē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!