Pasaulē ir milzums nelielu firmiņu, kas mazās sērijās izgatavo dažādus ekstravagantus automobiļus. Visvairāk šādu vidusmēra lietotājam ne īpaši saprotamu un visnotaļ dārgu spēkratu top Lielbritānijā, taču pa kādai autobūves darbnīcai var atrast gandrīz katrā valstī ar pietiekami lielu turīgu ļaužu slāni. Šoreiz stāsts ir par holandiešu lidmašīnu pēctecis Spyker.

1875. gadā Spijkeru brāļu Jēkaba un Hendrika-Jana Amsterdamā dibinātā kompānija pēc karaliskās ģimenes pasūtījuma izgatavoja pat apzeltītu karieti (starp citu, tā joprojām tiek izmantota kronēšanas ceremonijās), bet vēlāk, gadsimtu mijā, radīja arī pašgājēja ekipāžu. Interesanti, ka tikai dažus gadus vēlāk viņi uzkonstruēja savu pirmo pilnpiedziņas automobili. Labākai firmas zīmes atpazīstamībai kompānijas nosaukums tika nomainīts uz Spyker.

Pirmā pasaules kara laikā uzņēmums paralēli ražoja arī kaujas lidmašīnas un lidmašīnu dzinējus. Par tā saistību ar aviāciju vēl joprojām liecina emblēma, kurā attēlots propellers. Diemžēl līdzīgi, kā tas noticis ne ar vienu vien autofirmu, arī šis uzņēmums 1925. gadā beidza savu darbību. Tomēr Spyker vārds nebija nolemts aizmirstībai...

Mūsdienās nav nekas neparasts, ja jaunu modeļu izcelšanai mārketingā izmanto leģendārus un reizēm pat piemirstus ar autobūvi vai autosportu saistītus nosaukumus un uzvārdus. Tā 2000. gadā Nīderlandē tika atvērta jaunu ekskluzīvo mašīnu ražotne, kuru tās īpašnieki prezentēja kā vēsturiskās firmas Spyker pēcteci.

Īsā laikā uzņēmumā tika izgatavotas piecas neparastā automobiļa Spyker C8 modifikācijas (Spyder, Spyder T, Laviolette, Double 12R un Double 12S). To cenu diapazons ir no 215 līdz 300 tūkstošiem eiro. Šie superauto citu līdzīgo vidū izceļas ar sportisko braukšanas īpašību un komforta apvienojumu. Parasti pieņemts, ka šāda veida mašīnām galvenais ir sportiskums un augstie tehnoloģiskie risinājumi, kas trasē ļauj demonstrēt sacīkšu mašīnas cienīgu sniegumu, bet, par spīti astronomiskajai cenai, braucējiem tiek piedāvāts visai askētisks salons. Spyker vienā mašīnā izdevies apvienot labāko ielas sporta automobiļu jaudu, gaitas īpašības un vadāmību ar luksusa mašīnu komfortu un greznību.

Automobiļa pamatā ir alumīnija paneļu monokoka virsbūve. Divsviru piekarē tiek izmantoti Koni amortizatori. Līdzīgi kā vairākums šādu ekskluzīvu spēkratu ražotāju, arī Spyker daudz izmanto lielo firmu automašīnu detaļas – sākot ar svarīgākajiem agregātiem un beidzot ar parastākajiem slēdzīšiem. Tiesa, holandieši lieto tikai dārgu modeļu komponentus, un viņu superautomobilī nevar redzēt, piemēram, parastu masveida mašīnu pagriezienu slēdžus kā dažam labam citam pāris simtus tūkstošu vērtam braucamrīkam. Tostarp Spyker C8 tiek aprīkots ar Audi S8 dzinēju un pārnesumkārbu.

Pašlaik kompānijai ir divdesmit dīleri dažādās pasaules valstīs, kas kopīgiem spēkiem pagājušajā gadā pārdevuši četrdesmit C8 automašīnas.

Tehniskie parametri

Spyker C8 Spyder
Gabarīti (mm) 4185 x 1880 x 1080Bāze (mm) 2575Pilna masa (kg) 1250Dzinējs benzīna, V8; 4172 cm3Jauda (ZS/apgr. min-1) 400/7000Griezes moments (Nm/apgr. min.-1) 480/4000Transmisija mehāniskā, sešpakāpjuRiepas priekšā 235/35 ZR 19Riepas aizmugurē 265/30 ZR 19Maksimālais ātrums (km/h) 300Uzrāviens 0 – 100 km/h (s) 4,5

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!