Foto: AP/Scanpix
Durvis vērusi Maskavas starptautiskā autoizstāde, kas norisināsies līdz pat 7. septembrim un tradicionāli tiek organizēta reizi divos gados. Šogad ekspozīcijas platība sasniedz 120 tūkstoš kvadrātmetru.

Šogad izstādē piedalās 50 autoražotāju, kuri organizējuši vairāk nekā 60 prezentāciju. Starp tām deviņas ir pasaules mēroga, deviņas Eiropas un 43 vietēja mēroga pirmizrādes. Organizatori plāno, ka šo nepilnu divu nedēļu laikā izstādi apmeklēs ap miljons cilvēku.

Piedāvājam ieskatu ar 10 interesantākajiem šajā izstādē prezentētajiem auto konceptiem un prototipiem.

Lada Vesta

Foto: Publicitātes foto

Maskavas autoizstādē pirmizrādi piedzīvoja "Lada Vesta" koncepts kā standarta versijā, tā sacīkšu prototipa modifikācijā. Šī sedana sērijveida versija, kas gaidāma 2015. gadā, tiks izstrādāta uz "AvtoVAZ" pašu izgatavotas platformas. Tomēr tā konstrukcijā būs izmantotas vairākas "Renault-Nissan" alianses automobiļu komponentes.

Sākotnēji tika pieļauts, ka šis modelis "AvtoVAZ" piedāvājumā nomainīs "Lada Priora" modeļa saimi. Tomēr Krievijas autoražotājs "Priora" dzīves ciklu nolēmis palielāt līdz 2018. gadam.

Tāpat šajā izstādē "AvtoVAZ" parādīja "Lada Vesta" sacīkšu auto prototipu ar aptuveni 500 zirgspēku jaudīgu motoru. Nākamgad tamlīdzīgs spēkrats piedalīsies Pasaules salonauto čempionātā (WTCC), kur šobrīd "AvtoVAZ" rūpnīcas komanda startē ar "Lada Granta" veidola bolīdu.
Foto: Publicitātes foto

Lada XRay 2

Foto: Publicitātes foto

Tāpat kā "Lada Vesta", arī "Lada XRay 2" konceptu pēc Krievijas autoražotāja pasūtinājuma izstrādājusi Itālijas kompānija "Vercarmodel".

Šī apvidus automobiļa sērijveida versija būs izgatavota uz "Dacia Sandero" hečbeka bāzes. Tomēr tirdzniecībā tāds automobilis gaidāms ne ātrāk par 2015. gada beigām vai 2016. gada sākumu.

Vēlāk "AvtoVAZ" prezentēs arī "XRay Cross" prototipu, kas būs izgatavots uz "Dacia Duster" apvidnieka bāzes.

Citroen C4 Cactus Aventure

Foto: Publicitātes foto

"Citroen" jau ir prezentējis "C4 Cactus" sērijveida versiju, kas ir apvidus automobiļa izskata spēkrats ar tikai priekšējo riteņu piedziņu un interesantiem "Airbum" dekoratīvajiem paneļiem uz virsbūves sāniem. Šiem paneļiem ir ne tikai estētiska, bet arī praktiska nozīme, pasargājot virsbūvi no nelieliem triecieniem, piemēram, lielveikalu stāvvietās ar citu auto durvīm.

Savukārt Maskavā parādītais "Aventure" koncepts demonstrē vēl robustāku šī automobiļa versiju. Neskatoties uz vienas riteņu ass piedziņu, tas aprīkots ar lielām "BF Goodrich" riepām, kas piemērotas braukšanai pa īstiem bezceļiem. Tāpat automobilim uzstādīts jumta bagāžnieks ar papildus lukturiem.

Diemžēl vai par laimi, mēs tā arī neuzzināsim, cik spējīgs ir šāds auto bezceļos, jo tas ir tikai prototips cilvēku uzmanības pievēršanai sērijveida modelim, ar kuru tā pircēji pamatā pārvietosies pa pilsētas džungļiem.

Subaru Viziv 2

Foto: Publicitātes foto

"Subaru Viziv 2" ir turpinājums konceptam "Viziv", kas tika prezentēts pērnā gada pavasarī Ženēvas autoizstādē. Salīdzinājumā ar priekšgājējiem "Viziv 2" saglabājis virsbūves profilu, tomēr ieguvis uz augšu paceļamas durvis. Tāpat 4,4 metrus garajam prototipam ir citāds interjers salīdzinājumā ar priekštečiem.

Koncepts aprīkots ar hibrīda spēka agregātu, kā sastāvā ir 1,6 litru turbopūtes dīzeļdzinējs un elektromotors, kas vilkmi novada uz priekšējiem riteņiem. Savukārt aizmugurē ir vēl divi elektromotori, kas griež aizmugurējos riteņus. Transmisija – "Lineartronic" variators.

Peugeot 2008 DKR

Foto: Publicitātes foto

Ar šo spēkratu "Peugeot" nākamā gada sākumā plāno startēt Dakaras rallijreidā. 4,1 metru garais "Peugeot 2008 DKR" aprīkots ar 3,2 litru V6 biturbo dīzeļmotoru, kas attīsta 340 zirgspēku jaudu. Spēka agregāts sajūgts ar sešpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu. Sacīkšu automobilis spējīgs paātrināties līdz 200 km/h.

Automobiļa virsbūve izgatavota no oglekļa šķiedras, tāpat tam ir 400 litru degvielas tvertne, balstiekārta ar regulējamiem amortizatoriem, spēcīgas bremzes ar 355 mm diametra diskiem, 17 collu riteņu diski ar 37 collu ārējā diametra "Michelin" bezceļa braukšanas riepām, kurās spiedienu var mainīt ar speciāla taustiņa nospiešanu auto salonā.

Šis prototips franču autoražotājam ir svarīgs ar to, ka "Peugeot" atgriežas Dakaras rallijā pēc 25 gadu pauzes – pēdējo reizi šis franču autoražotājs prestižajās izturības sacensībās startēja 1990. gadā ar "Peugeot 405 T16", izcīnot "Peugeot" uzvaru šajā rallijreidā ceturto gadu pēc kārtas.

Opel Monza

Foto: Publicitātes foto

"Opel Monza" prototips demonstrē markas dizaina attīstības virzienu. Koncepts izgatavots uz modulārās platformas un ir aprīkots ar elektromotoru, kā akumulatorus lādē trīscilindru "SIDI" saimes motors, kas darbojas ar gāzi.

"Opel Monza" priekšējais panelis būtībā ir viens liels ekrāns, kurā ir 18 diožu paneļi – tas stiepjas no vienām durvīm līdz otrām. Uz šiem ekrāniem tiek demonstrēta dažāda veida informācija atkarībā no autovadītāja vēlmēm. Multimediju sistēma ir regulējama kā ar taustiņiem uz stūresrata, tā arī ar balss komandām.

Chevrolet Niva

Foto: Publicitātes foto

Koncerns "General Motors" (GM) un Krievijas autoražotāja "AvtoVAZ" kopuzņēmums "GM-AvtoVAZ" Maskavas autoizstādes oficiāli atklājis apvidus automobiļa "Chevrolet Niva" jaunās paaudzes prototipu, ko autožurnālistu žūrija atzinusi par vislabāko konceptu šajā izstādē.

Automobilim ir pastāvīgā pilnpiedziņa, kā arī bloķējamais starpasu diferenciālis. "Chevrolet Niva" koncepts aprīkots ar 1,8 litru atmosfērisko benzīna motoru, kas attīsta 135 zirgspēku jaudu. Transmisija – GM piecpakāpju manuālā ar pazeminātajiem pārnesumiem. Ražotājs apgalvo, ka šie paši agregāti tiks izmantoti arī sērijveida modelī.

Jaunā "Chevrolet Niva" sērijveida ražošanā tiks uzsākta 2015. gada decembrī, bet tirdzniecībā nonāks 2016. gada sākumā. Tas tiks montēts Krievijā, Toljati ekonomiskajā zonā.

Kia GT4 Stinger

Foto: Publicitātes foto

"Kia GT4 Stinger" izstrādāts autoražotāja dizaina centrā Kalifornijā, ASV. Tas aprīkots ar divlitru četrcilindru benzīna turbomotoru "T-GDI", kas attīsta 315 zirgspēku jaudu. Dzinējs sajūgts ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tāpat sportiskais prototips aprīkots ar četrcilindru "Brembo" bremžu skavām.

"Kia" vairākkārt ir runājis par sava modeļu piedāvājuma papildināšanu ar kādu sportisku kupeju. Pēc provizoriskas informācijas, tamlīdzīgs "Kia" automobilis ražošanā varētu nonākt 2016. vai 2017. gadā.

Renault Sport R.S. 01

Foto: Publicitātes foto

"Renault Sport RS 01" ir sacīkšu automobilis, kas nākamgad startēs "Renault Sport Trophy" čempionātā. Automobilim ir oglekļa šķiedras šasija un vairāk nekā 500 zirgspēku jaudīgs motors, kas aizgūts no "Nissan GT-R" superauto. Šāds spēkrats spējīgs pārsniegt 300 km/h.

Šis sacīkšu automobilis sver nepilnu 1,1 tonnu un ir divus metrus plats. Autoražotājs apgalvo, ka tā aerodinamika ir salīdzināma ar DTM čempionāta bolīdiem, bet veiktspējā tas tiek pozicionēts starp GT3 un DTM spēkratiem.

Audi TT offroad concept

Foto: Publicitātes foto

"Audi TT" apvidus automobiļa prototips lauž ierasto kārtību, apvienojot kupejas sportiskumu un kompaktās klases apvidus automobiļa praktiskumu. "Audi TT offroad concept" aprīkots ar "plug-in" hibrīda spēka agregātu, kas kopumā attīsta 408 zirgspēku jaudu un 650 ņūtonmetru griezes momentu, bet vidēji patērē tikai 1,9 litrus benzīna uz 100 kilometriem.

Apvidus kupeja no vietas līdz 100 km/h paātrinās 5,2 sekundēs, un tās maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 250 km/h atzīmes. Auto var nobraukt 50 kilometrus tikai ar elektroenerģiju, līdz ar to neradot izmešus, bet kopumā nobraucamais attālums ar pilnu degvielas tvertni ir 880 kilometri.

Automobiļa prototips ir veidots izmantošanai arī ar "Audi" bezvadu uzlādes sistēmu, kas ir induktīva lādēšanas sistēma, kurai nav nepieciešams īpašs savienojums. "Audi" bezvadu uzlādes sistēmu neietekmē laikapstākļi, piemēram, lietus, sniegs vai apledojums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!