Foto: Publicitātes foto
"Audi TT" apvidus automobiļa prototips lauž ierasto kārtību, apvienojot kupejas sportiskumu un kompaktās klases apvidus automobiļa praktiskumu. Četrdurvju modelis, kas prezentēts Pekinas autoizstādē, aprīkots ar hibrīda spēka agregātu.

"Audi TT offroad concept" aprīkots ar "plug-in" hibrīda spēka agregātu, kas kopumā attīsta 408 zirgspēku jaudu un 650 ņūtonmetru griezes momentu, bet vidēji patērē tikai 1,9 litrus benzīna uz 100 kilometriem.

""Audi TT" apvidus automobiļa prototips sniedz ieskatu tajā, kādu mēs varētu iedomāties jauno "TT" saimes modeli," uzsver "Audi" Tehniskās izstrādes nodaļas valdes loceklis Ulrihs Hakenbergs. "Tas apvieno "TT" sportiskos gēnus ar "Audi" kompaktās klases apvidus auto priekšrocībām. "Plug-in" hibrīdpiedziņa ar induktīvās uzlādes iespēju ir milzīgs solis uz priekšu automobiļu rūpniecības nākotnē. Mēs izvēlējāmies prezentēt "Audi TT" apvidus automobiļa prototipu Ķīnā, mūsu otrajā lielākajā pašmāju tirgū, jo tā pārstāv rītdienas mobilitāti pilsētā — tā ir ilgtspējīga, dinamiska, inteliģenta un vienota."

"Audi TT offroad concept" no vietas līdz 100 km/h paātrinās 5,2 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 250 km/h atzīmes. "Audi TT" apvidus auto var nobraukt 50 kilometrus tikai ar elektroenerģiju, līdz ar to neradot izmešus, bet kopumā nobraucamais attālums ar pilnu degvielas tvertni ir 880 kilometri.

Divu litru turbopūtes dzinēja jauda ir 292 ZS, bet griezes moments — 380 Nm. Īpašs atdalošais sajūgs savieno iekšdedzes dzinēju ar elektrodzinēju, kura jauda ir 40 kW, bet griezes moments — 220 Nm.

Šaurais diska formas elektromotors ir iebūvēts sešpakāpju "e-S tronic" sekvenciālajā pārnesumkārbā. Divu sajūgu pārnesumkārba nogādā griezes momentu uz priekšējiem riteņiem. Uz "Audi TT" apvidus automobiļa aizmugurējās ass atrodas otrs elektrodzinējs, kas nav savienots ar piedzņas mehānismu. Tā jauda ir 85 kW, bet griezes moments — 270 Nm

Aizmugurējās ass priekšpusē ir ar šķidrumu dzesējams litija jonu akumulators, kuru veido astoņi moduļi. Tas nodrošina priekšējās un aizmugurējās ass svara sadales attiecību 54:46, kā arī zemu smaguma centru.

Akumulatorā iespējams uzglabāt līdz 12 kWh elektroenerģijas, ar ko ir iespējams nobraukt 50 kilometrus. Lādēšanai stacionāri iespējams izmantot "Audi wall box" uzlādes kasti, kas nodrošina ērtu uzlādi un ir piemērota dažādiem spriegumiem un kontaktligzdām.

Automobiļa prototips ir veidots izmantošanai arī ar "Audi" bezvadu uzlādes sistēmu, kas ir induktīva lādēšanas sistēma, kurai nav nepieciešams īpašs savienojums. Sistēma — plātne ar induktivitātes spoli un invertors (maiņstrāvas pārveidotājs) — tiek novietota "Audi TT" apvidus automobiļa prototipa stāvvietā un pievienota strāvas avotam. Brīdī, kad automobilis uzbrauc uz plātnes, lādēšanas process tiek uzsākts automātiski. Maiņstrāvas magnētiskais lauks brīvajā telpā virs iekārtas rada 3,3 kW maiņstrāvu, kas nonāk transportlīdzeklī. Strāva tiek pārveidota un ievadīta automobiļa elektriskajā sistēmā.

Kad akumulators ir pilnībā uzlādēts, lādēšana tiek automātiski izbeigta. Tas aizņem aptuveni tikpat daudz laika, cik, lādējot ar vadu, un autovadītājs šo procesu var jebkurā brīdī pārtraukt. "Audi" bezvadu uzlādes sistēma ir par 90% efektīvāka, un to neietekmē laikapstākļi, piemēram, lietus, sniegs vai apledojums. Maiņstrāvas lauks, kas rodas, automobilim atrodoties virs plātnes, nav kaitīgs ne cilvēkiem, ne dzīvniekiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!