Foto: Publicitātes foto
Ģimenes ir īpaši prasīgas izvēloties automašīnu, jo savas vēlmes ir gan vecākiem, gan bērniem – jādomā, kā salikt katram nepieciešamās mantas un vēl iespējams jāņem līdz kāds mājdzīvnieks.

Izpatikt visiem ir liela māksla un katrs auto ražotājs piedāvā savu variantu. Arī "Renault", kuri šogad iepazīstina Latvijas pircējus ar jau ceturtās paaudzes "Scenic". Ražotājs apgalvo, ka tajā apvienots vērtīgākais no trim iepriekšējām "Scenic" paaudzēm – dizains, drošība un praktiskums.

Līdz ar jaunā modeļa iznākšanu "Renault" atskatās uz "Scenic" tapšanas vēsturi – kā vīzija kļuva par realitāti.

Pirmā paaudze (1991 - 2003)

Viss sākās ar pirmās paaudzes "Scenic", kuru pasaule ieraudzīja koncepta auto formā 1991. gada Frankfurtes autošovā. Tomēr pagāja pieci gadi līdz ģimeņu un citu braukt gribētāju rīcībā nonāca jaunais, kompaktais minivenu pārstāvis. Kas interesanti, šo nosaukumu konceptauto ieguva nevis tādēļ, ka tā labāk skan, bet gan saīsinot terminu: "Safety Concept Embodied in a New Innovative Car".

Vadītāja un pasažieru augsta sēdpozīcija, aktīvās un pasīvās drošības sistēmas, otrreiz pārstrādājami materiāli – tas viss garantēja to, ka 1997. gadā "Scenic" tika atzīts par Eiropas gada auto.

"Scenic" otrā paaudze (2003 - 2009)

Nākamais modelis bija vienīgais minivens segmentā, kurš spēja piedāvāt trīs dažādas versijas: vienu īso, 4,3 metru ar piecām sēdvietām, un divas garās – 4,5 metru ar piecām vai septiņām sēdvietām.

Ceļošanas komforts bija atslēgas vārds, tāpēc auto tika aprīkots ar virkni tam laikam moderno tehnoloģiju – parkošanās asistentu, bi-ksenona gaismām, riepu spiediena kontroli un kruīza kontroli.

Trešā paaudze (2009 - 2016)

Patērētāji ar jauno modeli tika iepazīstināti 2009. gada Ženēvas autošova laikā. Laiki mainījās un bija jāspēj pielāgoties patērētāju vajadzībām. Jaunie "Scenic" un "Grand Scenic" sniedza papildu komfortu pasažieru kājām un labāku redzamību auto priekšpusē.

Tam bija iespējams nolocīt visus pasažieru sēdekļus, iegūstot plakanu virsmu un milzum daudz iespējas dažādu lietu pārvadāšanai. Šis "Scenic" bija funkcionālāks un stilīgāks. Protams drošības jautājums netika aizmirsts nevienā brīdī – "EuroNCAP" testos tika iegūtas maksimālās piecas zvaigznes.

Atpakaļ nākotnē – ceturtā paaudze no 2017. gada

Turpinot priekšgājēju iesākto, "Renault" nav aizmirsis savas stiprās puses, kas ir ne tikai franču dizains, bet arī komforts, inovācijas un drošība.

Šis ir pasaulē pirmais auto modelis savā segmentā, kura standarta komplektācijā ietilpst 20 collu riteņi. Virsbūve ietonēta divos toņos un harmoniskā interjera apdare pasvītro šī auto moderno raksturu.

Automašīnas iekšiene ir īpaši funkcionāla, automātiski nolokāmi sēdekļi, iegūstot plakanu bagāžas nodalījumu lietām, ko pārvadāt. Tāpat USB uzlādes pieslēgvietas un lidmašīnas stila galdiņi aizmugurē sēdošajiem ir tikai dažas no lietām, kuras ģimenes izbraucienam būs svarīgas.

"Renault Scenic" galvenā dizainere Agneta Dalgrēna ar lepnumu atzīst, ka izdevies mainīt tradicionālo šīs klases auto dizainu: "Būt tēvam vai mātei bērniem, nenozīmē, ka nevēlies pārvietoties ar seksīgu automašīnu!"

Arī jaunais "Renault Scenic" ir saņēmis piecas zvaigznes "EuroNCAP" drošības novērtējumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!