Foto: Publicitātes foto
Ne vienmēr dārgāks apvidus auto ilgtermiņā būs izdevīgāks, tomēr lielākais vairums izvēlās tieši dārgākas, bet atpazīstamākas auto markas, liecina pasaulē atzītās metodikas TCO jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķini, portālu "Delfi" informēja "Sixt" vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

Salīdzinot novembrī apvidus auto klasē pārdotāko "VW Tiguan" un otru pārdotāko auto – "Škoda Yeti" – izmaksas, "VW Tiguan" TCO ir par 73,99 LVL/mēnesī jeb 887,88 LVL/gadā lielāks nekā "Škoda Yeti". Starpību lielākoties veido "VW Tiguan" ievērojami augstākā pārdošanas cena.

No pagājušajā mēnesī reģistrētajām apvidus klases automašīnām 194 no kopumā 203 iegādātajām "VW Tiguan" automašīnām tika iegādātas Valsts policijas vajadzībām, savukārt "Škoda Yeti" iecienījušas arī privātpersonas – 12 no 31 iegādājušās fiziskas personas.

Salīdzinot divu pārdotāko apvidus klases automašīnu "VW Tiguan" un "Škoda Yeti" auto dzīves cikla izmaksas jeb TCO, jāsecina, ka "VW Tiguan" TCO ir par 73,99 LVL/ mēnesī augstāks, salīdzinot ar "Škoda Yeti". Tas skaidrojams ar ievērojami augstāku pārdošanas cenu (par 4201,85 LVL bez PVN augstāka), kas attiecīgi veido par 93,02 LVL lielāku mēneša maksājumu. Lai arī "VW Tiguan" apkopes, normāla nolietojuma remontdarbu un riepu servisa izmaksas ir par 19,96 LVL/ mēnesī zemākas par "Škoda Yeti", ilgtermiņā "VW Tiguan" ir dārgāks. Tas nozīmē, ka ne vienmēr dārgāka automašīna ilgtermiņā būs izdevīgāka; bieži vien tās cenu un arī patērētāju izvēli izšķir automašīnas zīmola atpazīstamība.

Novembrī kopumā Latvijā reģistrētas 917 jaunas vieglās pasažieru automašīnas. Ekonomiskajā klasē novembrī visvairāk iegādāti "VW Polo" (23 auto) un "Renault Clio" (9), kompaktklasē līderi ir "VW Golf" (67) un "KIA Ceed" (18), vidējā klasē "VW Passat" (27) un "Toyota Avensis" (13), vieglo komercauto klasē pieprasītākie bijuši "VW Caddy" (51) un "Citroen Berlingo" (16). Apvidus auto klasē visvairāk pārdoti "VW Tiguan" (203) un "Škoda Yeti" (31).

Klase

Marka, modelis

Skaits

Sixt TCO*

Ekonomiskā klase

VW Polo

23

356,82

Renault Clio

9

348,40

Kompaktklase

VW Golf

67

419.46

KIA Ceed

18

382,30

Vidējā klase

VW Passat

27

499,49

Toyota Avensis

13

488,31

Komerctransports

VW Caddy

51

400,74

Citroen Berlingo

16

395,12

Apvidus auto (SUV)

VW Tiguan

203

511,43

Škoda Yeti

31

437,44

TCO aprēķins pierāda to, ka automašīna ar augstāku pārdošanas cenu, bet zemākām ekspluatācijas izmaksām, ne vienmēr būs ekonomiski izdevīgāka par automašīnu, kuras pārdošanas cena ir zemāka. Racionālai auto izvēlei jāņem vērā ne tikai tādi faktori kā auto pārdošanas cena, bet arī tā atpirkuma vērtība, degvielas patēriņš, apdrošināšana, kā arī apkopju, remontdarbu izmaksas.

"Sixt" TCO aprēķins ir metodoloģija, kurā tiek ņemts vērā līzinga mēneša maksājums, degviela, nodokļi un valsts nodevas, tehniskās apskates, apdrošināšana (OCTA, KASKO), kā arī tādi pakalpojumi kā normāla nolietojuma remontdarbi, apkopes, riepas, to maiņa un uzglabāšana un 24h palīdzība uz ceļa, lai aprēķinātu vidējās auto izmaksas mēnesī. Metodoloģija ir vispārināma, un ar tās palīdzību ir iespējams salīdzināt dažādu marku un modeļu automašīnas, lai izvēlētos izdevīgāko.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!