Šo prāvu ar nepacietību gaidījuši investori, kas cenšas no pasaulē lielākā autoražotāja kompensācijās piedzīt vairākus miljardus eiro.

Reģionālā tiesa Braunšveigā izvērtēs, vai uzņēmumam bija agrāk jāinformē investori par kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūrām, kas tika uzstādītas 11 miljoniem automobiļu, kuri tika pārdoti visā pasaulē.

Pirmajā tiesas prāva dienā "mēs ceram iegūt pirmās tiesnešu norādes par viņu viedokli attiecībā uz faktiem un tiesisko situāciju," pavēstīja investīciju fondu "Deka" pārstāvošais advokāts Andreass Tilps.

Šajā tiesas prāvā paredzēts atbildēt uz vairāk nekā 200 jautājumiem, kas saistīti ar aptuveni 3650 prasībām kopumā aptuveni deviņu miljardu eiro vērtībā.

Investori vēlas kompensācijas saistībā ar "Volkswagen" akcijas cenas kritumu par 40%, kas divu dienu laikā tika piedzīvots 2015. gada septembrī, samazinot uzņēmuma tirgus vērtību par vairākiem miljardiem eiro.

Pēc fondu tirgus slēgšanas piektdien, 2015. gada 18. septembrī, ASV varasiestādes izvirzīja apsūdzības kompānijai par kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūru uzstādīšanu, kas ļāva ar dīzeļdzinējiem aprīkotiem automobiļiem testu laikā samazināt kaitīgo izmešu apjomu, kas reālos lietošanas apstākļos palielinājās.

Investori apgalvo, ka viņi varēja izvairīties no šiem zaudējumiem, ja vien "Volkswagen" vadītāji, kuriem ir juridiskas saistības nekavējoties dalīties ar informāciju, kas var ietekmēt akcijas cenu, būtu viņus laicīgi informējuši par šo krāpniecību.

Līdz šim "dīzeļgeitas" skandāls "Volkswagen" izmaksājis jau vairāk nekā 27 miljardus eiro, kas ietver naudassodus, automobiļu atpirkšanu un atsaukšanu, kā arī tiesāšanās izdevumus, galvenokārt ASV.

Sagaidāms, ka Braunšveigas reģionālā tiesa lēmumu šajā lietā pieņems nākamgad.