Foto: Valsts policija
Katru gadu Latvijas autoceļu tīklā būtu jāatjauno vai jārekonstruē asfalta klājuma ceļi vismaz 1100 kilometru apjomā, jāatjauno grants segums 1700 kilometru garumā un jāatjauno 65 tiltu klāja konstrukcijas vai jāatjauno tilti.

Kopumā šie darbi izmaksātu aptuveni 300 miljonus latu gadā, aprēķinājusi Satiksmes ministrija.

Neieskaitot līdzekļus, kas nepieciešami autoceļu ikdienas uzturēšanai un pārvaldīšanai, kā arī projektu vadībai un būvuzraudzībai, laika posmā no 2014. līdz 2020. gadam autoceļos jāinvestē vairāk nekā miljards latu, lēš Satiksmes ministrija.

Tādēļ ministrija valdībā bija vērsusies ar informatīvo ziņojumu, kurā uzskaitīti visi valsts, reģionālās un vietējās nozīmes autoceļi, kurus būtu nepieciešams sakārtot 2014. -2020. gadā.

Valdība šo informāciju pieņēmusi zināšanai. Tomēr, saskaņā ar Finanšu ministrijas valsts sekretāres vietnieces Baibas Bānes teikto ir jāņem vērā, ka, paredzot ceļiem Satiksmes ministrijas prasīto summu, budžetā vairs nepietiktu līdzekļu nevienai citai prioritātei. Tādēļ par konkrētām summām, kuras varētu atvēlēt ceļu sakārtošanai, lems, skatot 2014.gada un turpmāko gadu budžetus.

Patlaban sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī ir vairāk nekā 46% galveno autoceļu, teju 54% reģionālo autoceļu un 45,3% vietējās nozīmes autoceļu. Slikto ceļu dēļ autovadītāji ik gadu ciešot aptuveni pusmiljardu latu lielus zaudējumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!