Foto: PantherMedia/Scanpix
Latvijas lielākās alus darītavas "Aldaris" stratēģijas maiņa, koncentrējoties uz ekskluzīvu alus šķirņu ražošanu, būtisku ietekmi uz pārējiem tirgus dalībniekiem neatstās, sacīja Latvijas Alus darītāju savienības vadītājs Pēteris Liniņš.

"Es domāju, ka tas ["Aldara" stratēģijas maiņa] uz citiem tirgus dalībniekiem negatīvu ietekmi neatstās," sacīja Liniņš.

Latvijas Alus darītāju savienības vadītājs piebilda, ka "Aldara" solis ir ražotāja likumsakarīga reakcija uz tirgus tendencēm, jo pēdējos gados Latvijā ekskluzīvo augstākās kvalitātes alus šķirņu jeb tā saucamais "premium" alus segments aug, kas liecina par iedzīvotāju pirktspējas uzlabošanos.

"Tas ir neizbēgami, ka ražotāji seko līdzi tirgus tendencēm un atbilstoši tām izdara secinājumus, kādas šķirnes alu ražot," sacīja Liniņš, piebilstot, ka "Aldaris" stratēģijas maiņu ir uzsācis patlaban, jo, visticamāk, savlaicīgi gatavojas nākamajai alus sezonai. Liniņš arī pastāstīja, ka arī citās jaunajās Eiropas Savienības dalībvalstīs, līdzīgi kā Latvijā ir novērojams pieprasījuma pieaugums pēc "premium" šķirnes alus.

Savukārt uzņēmuma "Cēsu alus" valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere sacīja, ka informācija par viena no lielākajiem Latvijas pārtikas ražošanas uzņēmumu iespējamo daļējas ražošanas pārcelšanu uz citām valstīm nav laba ziņa Latvijas ekonomikai. "Tas skaidri ataino ilgstošas negatīvas tirgus tendences un zemo patērētāju pirktspēju," atzina Sietiņsone-Zatlere.

Viņa teica, ka faktiski visos dzērienu tirgos Latvijā valda stagnācija, tāpat ir neskaidras arī nākotnes prognozes par tirgus attīstību, jo Veselības ministrija nesen nāca klajā ar ierosinājumu visos dzērienu segmentos būtiski palielināt akcīzes nodokli.

"Daļēji tā ir kopējās valsts stratēģiskās attīstības nestabilā redzējuma ietekme, kas iespaido gan uzņēmējdarbības vidi, gan arī visu valsts iedzīvotāju dzīves kvalitāti un nākotnes plānus, kā arī neprognozējamās un nesaudzīgās Latvijas nodokļu politikas sekas," sacīja Sietiņsone-Zatlere, piebilstot, ka šo notikumu tālākā ietekme uz Latvijas alus tirgu kopumā būs atkarīga no tā, cik patiesi būtiski patērētājiem būs lietot tieši Latvijā ražotus produktus.

"Apmēru ziņā alus tirgū straujš kritums nav prognozējams, drīzāk mainīsies zīmolu patēriņa un ietekmes struktūra," sacīja Sietiņsone-Zatlere.

Arī "Piebalgas alus" alus darītavas īpašnieks un bijušais zemkopības ministrs Jānis Dūklavs  pastāstīja, ka pārmaiņas "Aldara" stratēģijā varētu radīt izmaiņas alus patēriņa struktūrā.

Dūklavs arī norādīja, kā rāda citu valstu pieredze, cilvēki, kuri var atļauties "premium" segmenta alu, parasti priekšroku dod mazajās alus darītavās ražotajam alum. Pagaidām ir pāragri spriest, kā patērētāji novērtēs jauno alu, teica Dūklavs.

Jau vēstīts, ka Latvijas lielākā alus darītava "Aldaris" ir nolēmusi mainīt stratēģiju un koncentrēties uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un premium alus šķirņu brūvēšanu, investējot trīs miljonus eiro vēsturiskās alus darītavas atjaunošanā, lētākā cenu segmenta produkcijas ražošanu pārceļot uz citām alus darītavām un pārskatot ražošanas darbinieku skaitu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!