Foto: AFP/Scanpix
Cilvēki šogad retāk un pārdomātāk veic pirkumus, taču mēdz iegādāties dārgākas preces, pastāstīja aptaujātie tirdzniecības centru pārstāvji.

Tirdzniecības centra "Domina Shopping" vadītāja Ilze Brazeviča sacīja, ka cilvēki šogad vairāk līdzekļu atvēl maltītei ārpus mājām vai biroja, kā arī mājas un elektropreču iegādei. "Kopējais pirkumu skaita pieaugums gan nav vērojams, taču pieaug vidējā pirkuma summa, līdz ar to gribās secināt, ka cilvēki izvēlas savus pirkumus rūpīgāk un iespējams pērk mazāk, taču kvalitatīvākas preces vai rūpīgāk plāno iepirkšanos kopumā - retāk apmeklē tirdzniecības centru, taču apmeklējuma laikā veic apjomīgākus pirkumus," sacīja Brazeviča.

Savukārt tirdzniecības centra "Rīga Plaza" vadītāja Egita Puķīte sacīja, ka tirdzniecības centri datus apkopo janvārī, taču jau šobrīd "Rīga Plaza" var secināt, ka cilvēku pirktspēja turpina augt, taču cilvēki kļuvuši piesardzīgāki un pārdomātāki savos pirkumos, priekšroku dodot retākiem, bet dārgākiem pirkumiem.

"Kopumā nomnieku apgrozījumu rādījumi un centra apmeklētāju rādījumi ir saglabājušies kaut ar nelielu, bet tomēr joprojām pieaugošu tendenci," viņa sacīja.

Tirdzniecības centra "Spice" direktore Iveta Lāce atzina, ka saistībā ar pieprasījumu tirdzniecības centri arvien vairāk nostiprina savas pozīcijas pakalpojumu sektorā, ko apliecina šīs jomas nomnieku apgrozījuma pieaugums.

"Iedzīvotāji tirdzniecības centru izmanto kā universālu pakalpojumu sniedzēju, kur var ērti novietot automašīnu un visu izdarīt vienuviet - apmeklēt veselības centru, skaistumkopšanas salonu, banku un pastu, nodot drēbes veļas mazgātuvē un ķīmiskajā tīrītavā, veikt mobilo tālruņu remontu, izgatavot rezerves atslēgas un iegādāties sadzīvē nepieciešamas lietas," sacīja Lāce.

Tāpat viņa piebilda, ka cilvēkiem ļoti patīk iepirkties izdevīgi ar atlaidēm.

"Domina Shopping" ir viens no lielākajiem tirdzniecības centriem Rīgā. Tajā atrodas vairāk nekā 170 veikalu. Tirdzniecības centra "Domina Shopping" pārvaldītājs ir kompānija "Baltic Red".

"Rīga Plaza" atvērts 2009. gada 31. martā. Tirdzniecības centrā ir pārstāvēti modes, aksesuāru un skaistumkopšanas zīmoli. Modes un izklaides centru pārvalda uzņēmums "CBRE", kas ir viens no pasaules lielākajiem uzņēmumiem komercīpašumu pakalpojumu sniegšanas jomā.

"Spice" ir viens no lielākajiem tirdzniecības kompleksiem Latvijā, kas sastāv no diviem tirdzniecības centriem ar kopējo platību virs 107 tūkstošiem kvadrātmetru. Tirdzniecības centrā "Spice" ir izvietoti apģērbu, apavu, bērnu un sporta preču veikali, grāmatnīcas, restorāni u.c., savukārt "Spice Home" ir Baltijā lielākais specializētais mājas preču tirdzniecības centrs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!