Foto: AFP/Scanpix

Katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs internetā iepērkas ļoti bieži un regulāri. Visvairāk šo iespēju izmanto galvaspilsētas iedzīvotāji, visretāk – iedzīvotāji Latgalē, liecina DNB bankas aptaujas rezultāti.

Gan vietējos, gan ārvalstu interneta veikalos bieži iepērkas gandrīz katrs piektais (18,2%) aptaujātais Latvijas iedzīvotājs, bet ļoti bieži – katrs desmitais. Katrs trešais aptaujātais interneta veikalu pakalpojumus izmanto laiku pa laikam. 13,1% respondentu interneta veikalos iepērkas reti, bet 14,3% – ļoti reti. Katrs desmitais aptaujātais Latvijas iedzīvotājs interneta veikalos nekad nav iepircies.

Visbiežāk internetā iepērkas rīdzinieki (35,8%) un vidzemnieki (33,4%), kuri vairāk nekā citu novadu iedzīvotāji norādījuši, ka to dara ļoti bieži vai bieži. Savukārt visvairāk respondentu, kuri internetā neiepērkas nekad, mīt Latgalē (18,3%), bet vismazāk – Kurzemē (4,8%) un Rīgā (6,2%). Apkopotie pētījuma dati rāda arī to, ka visbiežāk interneta veikalus izmanto cilvēki ar augstiem ienākumiem, kuri pārsniedz 1000 eiro un 1501 eiro uz vienu cilvēku ģimenē.

Kopumā vairāk saviem pirkumiem internetu izmanto vīrieši. Bieži vai ļoti bieži internetā iepērkas katra ceturtā sieviete, bet vīrieši – gandrīz katrs trešais (32,7%). Visretāk internetā iepērkas vecākā gada gājuma respondenti (56 līdz 65 gadi).

Gluži pretēja aina ir jaunāko respondentu vecuma grupās. Ļoti bieži vai bieži internetā pirkumus veic katrs trešais respondents vecumā no 18 līdz 24 gadiem un katrs otrais līdz trešais respondents vecumā no 25 līdz 35 gadiem. Turklāt tikai 2,3% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vecumā no 25 līdz 35 gadiem nekad nav izmantojuši interneta veikalu pakalpojumus.

Jautāti par interneta pirkumu apmaksu, visvairāk respondentu (51%) atzina, ka biežākais pirkumu apmaksas veids ir pārskatījums no internetbankas – to visbiežāk var izmantot, iepērkoties vietējos interneta veikalos. Otrais visbiežāk izmantotais apmaksas veids ir kartes datu ievade (29%), bet trešais - tiešsaistes norēķinu pakalpojumi, kuri visbiežāk jāizmanto, veicot pirkumus ārzemju interneta veikalos, piemēram, "PayPal" (15,2%).

Aptauju pēc DNB bankas pasūtījuma veica "Berg Research" no 2015. gada 30. novembra līdz 7. decembrim. Tajā piedalījušies 505 respondenti vecumā no 18 līdz 65 gadiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!