Foto: DELFI
Par ātrās ēdināšanas bistro zīmola "Subway" franšīzi interesi sākuši izrādīt Latvijas reģionu uzņēmēji, "Swedbank Business Network" biznesa kontaktu rītā par aktualitātēm franšīzes jomā stāstīja zīmola "Subway" pārstāvis Latvijā Nauris Liberts.

Tiesa, viņš nevarēja pateikt, kuru reģionu un pilsētu uzņēmēji interesi ir izrādījuši, kā arī to, kad varētu parādīties pirmie "Subway" bistro ārpus Rīgas, bet piebilda, ka ārpus galvaspilsētas "Subway" noteikti tiks atvērti, jo šī zīmola īpašnieki ASV ir pārliecināti par "Subway" veiksmīgo potenciālu un attīstību Latvijā.

Liberts norādīja, ka Latvijā patlaban ir sešas "Subway" bistro vietas, bet 111 valstīs visā pasaulē ir vairāk nekā 44 000 "Subway" bistro. ASV īpašnieku mērķi ir līdz 2017.gadam sasniegt 50 000 lokācijas vietu.

Lai kļūtu par "Subway" franšīzēs ņēmēju, uzņēmējiem jārēķinās, ka kopējās investīcijas bistro izveidē var būt no 75 000 līdz 220 000 eiro, kas ir atkarīgs no vietas izvēles, telpu platības un citiem faktoriem.

Vienreizējā licences maksa ir 7500 eiro, bet periodiskais maksājums, kas jāveic katru mēnesi, ir 8% no bistro apgrozījuma.

Zīmola "Subway" franšīzes ņēmējs var rēķināties, ka franšīzes devējs no savas puses nodrošinās apmācības, kas pieejamas Kembridžā, Anglijā, kā arī Milfordā un Konektikutā, ASV. Tāpat franšīzes devējs nodrošinās konsultācijas, iekārtu pasūtīšanu, dokumentu sakārtošanu, darbinieku atlasi.

Kādu laiku pēc jauna bistro atvēršanas "Subway" franšīzes devējs palīdzēs pareizi veikt iknedēļas inventarizāciju un atlikumu uzskaiti.

Taču franšīzes ņēmējam noteikti ir jāievēro un jānodrošina "Subway" franšīzes sistēmas standartā noteiktās kvalitātes prasības klientu apkalpošanā, vadībā, ikdienas darbā un higiēnā.

Jau vēstīts, ka Latvijā patlaban ir trīs zīmola "Subway" franšīzes partneri: "Submarine Latvia", kas pārvalda trīs vietas, SIA "SUB Latvia", kas pārvalda divas, un SIA "PLG Group", kas pārvalda vienu "Subway" bistro.

Pirmo ātrās ēdināšanas ķēdes "Subway" bistro Latvijā, Rīgā, 2014. gada 27. jūnijā oficiāli atklāja viens no trīs "Subway" franšīzes dalībniekiem Latvijā - "Submarine Latvia".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!