Foto: LETA

Pilnsabiedrība "DMU vilcieni" Eiropas Savienības līdzfinansētajā dīzeļvilcienu modernizācijas projektā pabeigusi četru "Pasažieru vilciena" (PV) dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu un pārējos divus sastāvus plānots nodot aprīlī, informēja Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas valdes locekle Natālija Petrova.

Patlaban esot pabeigta pirmā vilciena sertifikācija un tiek gatavoti tehniskie dokumenti, lai tos iesniegtu Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā, lai apstiprinātu jauno vilcienu vagonu tipu saskaņā ar valdības noteikumiem.

Paralēli jau kopīgi ar PV esot sāktas tehniskās pieņemšanas procedūras, lai maksimāli saīsinātu vilcienu nodošanas laiku pēc sertifikāta saņemšanas.

Petrova skaidro, ka darbi pilnībā ir pabeigti pie četru sastāvu modernizācijas un tie ir gatavi, lai sāktu izmēģinājuma braucienus. Patlaban izmēģinājuma braucieni ir veikti arī ar otro modernizēto sastāvu, jo pirmā sastāva sertifikācijas procesā bija jāpārbauda modernizēto vilcienu darbība, sakabinot kopā vairākus vilcienu sastāvus. Sertifikācijas process paredzēts tikai pirmajam sastāvam, bet izmēģinājuma braucieni - visiem.

Šonedēļ esot pabeigti dīzeļvilcienu spēka iekārtas jeb dzinēja palaišanas darbi, un nākamnedēļ tie būšot gatavi, lai veiktu tālāku iestatīšanu un izmēģinājuma braucienus. Sestajam vilcienu sastāvam plānots visus darbus pabeigt līdz marta beigām. Saskaņā ar grafiku pēdējo sastāvu paredzēts nodot maija beigās, taču šobrīd uzņēmuma vadība provizoriski prognozē, ka tas būs iespējams jau aprīlī.

Patlaban nopietnas problēmas modernizācijas procesā neesot fiksētas. Notiekot darbs pie vilcienu nodošanas procesa, kas saistīts ar dažādu jautājumu apspriešanu, un nereti veidojoties arī strīdīgas situācijas. "Pastāv diskusijas starp pusēm, taču tas ir normāls darba process, un mēs nesaskatām problēmas," uzsver Petrova.

Kā ziņots, uzņēmums PV ar Eiropas Savienības līdzekļiem līdzfinansēto, gandrīz 22 miljonus eiro vērto dīzeļvilcienu ritošā sastāva modernizācijas projektu varēs īstenot līdz 30.jūnijam, tā pērn decembra beigās nolēma valdība.

Kā norāda Satiksmes ministrija, PV un darbu veicēja - pilnsabiedrības "DMU vilcieni" - līguma summa ir 21 979 348 eiro. Saskaņā ar PV sniegto informāciju modernizācijas darbu izpildei līdz pagājušā gada beigām iztērēti 19 613 885 eiro, kas ir 89% no līguma kopējās summas. PV ir veicis maksājumus "DMU vilcieni" par 9 150 610 eiro, tajā skaitā attiecināmās izmaksas 8 568 496 eiro, no kurām Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 7 283 222 eiro.

Termiņa pagarinājums bija nepieciešams sakarā ar to, ka vagonu sertifikācijas procesa īstenošanai ir nepieciešams lielāks laika periods, nekā sākotnēji tika plānots. Pirmās modernizētās vagonu grupas sertifikācijas process un izmēģinājumu braucieni bija uzrādījuši nepilnības, kuras nepieciešams novērst, un šī darba veikšanai, pēc "DMU vilcienu" sniegtās informācijas, ir nepieciešams laiks.

Kā iepriekš atzina "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns, ņemot vērā dīzeļvilcienu modernizācijas aizkavēšanos, uzņēmums "Pasažieru vilciens" no Eiropas Savienības līdzekļiem varēs izmantot šim projektam 50%, bet pārējo daļu nāksies aizņemties.

Lubāns gan uzsver, ka līdzekļi, kas tika apgūti no Kohēzijas fonda, šim projektam ir liels ieguvums, jo modernizēšanai līdzekļi būtu nepieciešami jebkurā gadījumā.

Modernizācijas darbu līgumam iepriekš bija paredzēts Kohēzijas fonda līdzfinansējums 85% apmērā no attiecināmo izdevumu summas un 70% no kopējās plānotās līguma summas. No vilcienu modernizētājiem gan plānots pieprasīt soda naudu, kas tuvosies 10% no darījuma summas. Konkrētas zaudēto ES līdzekļu summas PV pagaidām nenosauc.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!