Foto: Shutterstock

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums šā gada janvārī, salīdzinot ar 2015. gada janvārī, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie dati.

Pārtikas preču grupā apgrozījums pieauga par 1,1%, bet nepārtikas preču tirdzniecības apjoms palielinājās par 4,4%, tostarp autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,3%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, ir pieaudzis par 0,9%.

"Šā gada janvārī, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2015. gadā, lielākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 19,9%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 17,9%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 5,7%)," klāsta eksperti.

Salīdzinot ar 2015. gada decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās janvārī palielinājās par 1,8%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 0,3%, bet nepārtikas preču apgrozījums pieauga par 2,7%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, janvārī salīdzinājumā ar decembri samazinājās par 20,4%. Gadu iepriekš – 2015. gada janvārī salīdzinājumā ar decembri – apgrozījums saruka par 19,9%.

"Salīdzinot ar mēnesi iepriekš, mazumtirdzniecības apgrozījuma kāpums novērots visās lielākajās apakšnozarēs. Vislielākais apgrozījuma pieaugums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 7,7 %)," min CSP.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!