Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalns padarīs konkurētspējīgāku tranzīta ceļu uz Latvijas ostām, otrdien uzkalna atklāšanas pasākumā sacīja VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) vadītājs Edvīns Bērziņš.

Viņš uzsvēra, ka Rīgas Šķirotavas stacija ir lielākais un nozīmīgākais dzelzceļa satiksmes mezgls kravas vilcienu formēšanā un nogādāšanā uz Rīgas ostām.

Savukārt satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) norādīja, ka ekonomiskās izaugsmes sekmēšanai, piesaistot kravas un ceļot to apgrozījumu, ir būtiska kvalitatīva dzelzceļa infrastruktūra, kā arī moderna transporta un loģistikas pakalpojumu nodrošināšana.

"Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalns paātrinās gan kravu apstrādes procesu, gan atvieglos uzņēmuma darbinieku darbu," atzina ministrs.

Projekta kopējās izmaksas pārsniedza 40,3 miljonus eiro, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas līdzfinansējums bija 24 miljoni eiro, valsts budžeta līdzfinansējums - 6,85 miljoni eiro, bet LDz līdzfinansējums - 9,53 miljoni eiro.

Projekta īstenošanas rezultātā Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna pārstrādes spēja palielināsies līdz 3500 vagoniem diennaktī, ticis samazināts trokšņa līmenis, izbūvēti pieci kilometri jaunu sliežu ceļu, modernizēta vadības un kontroles sistēma, uzstādīta jauna vagonu bremzēšanas sistēma.

Projekta ģenerāluzņēmējs ir AS "BMGS", bet uzkalna centralizācijas un vadības sistēmas ražotājs ir kompānija "Siemens".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!