Pa "Latvijas Dzelzceļa" (LDz) infrastruktūru pērn pārvadāti 55,6 miljoni tonnu kravu un 17,1 miljons pasažieru. Uzņēmuma neto apgrozījums bija 217,8 miljoni eiro, bet peļņa - 2,1 miljons eiro, informēja uzņēmumā.

Salīdzinot ar 2014. gadu, kravu pārvadājumu apjoms tonnās samazinājies par 2,4%, bet pārvadāto pasažieru skaits samazinājies par 11,2%, savukārt neto apgrozījumus samazinājies par 3,1%.

Pērn LDz guvis 2,1 miljonu eiro peļņu pēc nodokļiem. Tas ir par 8,6 miljoniem eiro mazāk nekā gadu iepriekš, taču esot jāņem vērā, ka 2014. gadā LDz peļņu būtiski ietekmēja pārvērtēto sliežu ceļa mašīnu ieguldīšana meitassabiedrības SIA "LDZ Infrastruktūra" pamatkapitālā, kas bija vienreizējs darījums un nebija saistīts ar reālu naudas plūsmu, skaidro uzņēmumā. 2015. gadā šādu darījumu nebija.

Kopējais LDz izpildīto kapitālieguldījumu apjoms 2015. gadā sasniedza gandrīz 217 miljonus eiro, kas ir lielākais investīciju apjoms LDz pastāvēšanas laikā. Finanšu resursi ir ieguldīti pamatlīdzekļu atjaunošanā, modernizācijā, iegādē, nemateriālajos ieguldījumos un jaunu objektu būvniecībā. Kapitālieguldījumu avoti bija Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļi - 65,8%, valsts līdzfinansējumus - 3,6%, kā arī pašu līdzekļi un aizņemtais kapitāls - 30,6%. Šo kapitālieguldījumu ietvaros realizēta virkne projektu: uzbūvēta stacija "Bolderāja 2" ar savienojošiem ceļiem uz Krievu salu, veikta Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija ar sliežu ceļu rekonstrukciju, maģistrālā datu pārraides tīkla modernizācija, Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna rekonstrukcija, kā arī veikti sliežu ceļu rekonstrukcijas darbi, kā rezultātā palielināts kustības ātrums, drošība un uzlabota caurlaides spēja.

Saistībā ar vērienīgajām investīcijām un ES fondu naudas plūsmu LDz kopējā likviditāte uz pārskata perioda brīdi ir samazinājusies līdz 0,3. Īstermiņa saistībās ir iekļauti nākamo periodu ieņēmumi 16,6 miljonu eiro apmērā, kas saistīti ar ES projektu un valsts budžeta līdzekļu ieguldījumiem dzelzceļa publiskajā infrastruktūrā, tāpēc finanšu līdzekļu aizplūšana šo saistību segšanai nākamajā gadā nav paredzama.

Uzņēmumā skaidro, ka 2015. gadā ir paveikts lielākais kapitālieguldījumu apjoms LDz pastāvēšanas laikā. Noslēguma maksājumu - 32,8 miljonus eiro - par ES līdzfinansētiem investīciju projektiem LDz saņems tikai 2016. gadā. 2016. gada pirmajā pusgadā plānots atgūt ieguldītos līdzekļus. Ja nebūtu radusies nepieciešamība no saviem līdzekļiem investēt 32,8 miljonus eiro, likviditāte, neiekļaujot nākamo periodu ieņēmumus, būtu 1.

Koncerns LDz sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!