Foto: LETA

Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnija "Rail Baltica" stiprinās baltiešus kā pilnvērtīgus Eiropas iedzīvotājus un veicinās Baltijas valstu pilnīgu integrāciju Eiropas loģistikas sistēmā, trešdien konferencē "Projekta "Rail Baltica/Rail Baltic" progress 2016" uzsvēra Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).

Premjers stāstīja, ka valsts izaugsme nav iespējama bez dzelzceļa, kas vieno cilvēkus, pilsētas un valstis. Tāpēc Kučinskis izsaka pateicību Baltijas valstu iedzīvotājiem un "Rail Baltica" īstenošanā iesaistītajiem, kas ar savu attieksmi iestājas par valsts ekonomisko izaugsmi.

Pēc premjera teiktā, "Rail Baltica" projektu sagaida daudz izaicinājumu, tomēr vēl vairāk - iespēju. "Šis projekts ar Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu palielinās Baltijas valstu iekšzemes kopproduktu, cels nodarbinātības līmeni, veicinās mobilitāti, nostiprinās eksportspējīgo uzņēmumu pozīcijas Eiropas tirgū un stiprinās ģeopolitisko stabilitāti. Svarīgi, lai Baltijas valstis neatkārtotu vēsturiski pieļautas kļūdas, kad domstarpības liedza realizēt liela mēroga kopprojektu. "Rail Baltica" jākļūst par Baltijas valstu vienotības simbolu," uzsvēra Kučinskis.

Premjera ieskatā, Baltijas valstīm "Rail Baltica" īstenošanā jādemonstrē cieša sadarbība, jo tas ir kritisks faktors, lai nodrošinātu ES dalībvalstu un institūciju finansējumu projekta īstenošanai.

Kučinskis atzinīgi novērtēja faktu, ka Latvija pirmā ir apstiprinājusi "Rail Baltica" izvietojumu, pašvaldību iesaisti projekta trases noteikšanā, kā arī ir radīts skaidrs ietvars projekta iepirkumu organizēšanā.

"Baltijas valstis tikai kopīgi var sasniegt izvirzītos mērķus, lai 2025.gadā pa "Rail Baltica" varētu doties no Tallinas uz Kauņu un pēc tam tālāk uz Eiropas vidieni," uzsvēra premjerministrs.

Kā ziņots, trešdien Rīgā notiek konference "Projekta "Rail Baltica/Rail Baltic" progress 2016", kurā atbildīgo ministriju pārstāvji un projekta realizētāji pārrunā sasniegto progresu katrā no Baltijas valstīm, apliecinot Baltijas valstu vienotību projekta ieviešanā, informēja Satiksmes ministrijā.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni. "Rail Baltica" būs elektrificēta divu ceļu dzelzceļa līnija gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!