Foto: stock.xchng

Triju Baltijas valstu kopuzņēmums ''RB Rail'' izsludinājis iepirkumu izpētei par dzelzceļa līnijas uzlabošanas iespējām posmā ''Polijas/Lietuvas valstu robeža-Kauņa-RRT Palemona'', pavēstīja uzņēmuma pārstāve Ilze Rassa.

''Šī posma tehniskie parametri būtiski atšķiras no ''Rail Baltica'' projektam noteiktajiem tehniskajiem parametriem (jauna Eiropas standarta sliežu platuma ātrgaitas divsliežu elektrificēta dzelzceļa līnija ar plānoto ātrumu 240 kilometru stundā (km/h), kas aprīkota ar Eiropas dzelzceļa satiksmes vadības sistēmu (ERTMS)). Piemēram, šobrīd maksimālais iespējamais ātrums pasažieru pārvadājumiem šajā posmā ir 120 km/h pret nepieciešamajiem 240 km/h, turklāt dzelzceļa līnija ir viensliežu, nevis divsliežu, ar viena līmeņa, nevis divu līmeņu šķērsojumiem,'' klāstīja Rassa.

Pētījuma mērķis ir analizēt posma ''Polijas/Lietuvas valstu robeža-Kauņa-RRT Palemona'' uzlabošanas iespējamību un noteikt nepieciešamās prasības, lai panāktu pilnīgu atbilstību ''Rail Baltica'' projektam.

''Tā kā ''RB Rail'' ir piešķirts mandāts vadīt ERTMS sistēmu konsolidētos iepirkumus un organizēt to instalācijas procesu visā ''Rail Baltica'' trasē, kopuzņēmumam ir pienākums pārliecināties par to, vai un kādā veidā iespējams nodrošināt, lai Lietuvā uzbūvētā Eiropas standarta platuma sliežu dzelzceļa līnija posmā ''Polijas/Lietuvas valstu robeža-Kauņa-RRT Palemona'' pilnībā atbilstu ''Rail Baltica'' parametriem, pirms tiek sākts ERTMS sistēmu iepirkuma process,'' skaidroja Rassa.

ERTMS signalizēšanas risinājums visas ''Rail Baltica'' dzelzceļa līnijas garumā ''RB Rail'' jāiepērk un jāuzstāda centralizēti, lai tiktu nodrošināta gan pilnīga pārrobežu sistēmu savstarpēja savietojamība, gan ietaupījums, iepērkot šīs dzelzceļa infrastruktūras apakšsistēmas elementus konsolidētos iepirkumos.

Atbilstoši informācijai Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā prognozētā līgumcena iepirkumā ir 650 000 eiro.

Pieteikumi konkursā jāiesniedz līdz 16. martam.

"Rail Baltica" būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot "Rail Baltica II" pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai "Rīga", Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināļi, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!