Foto: EPA/Scanpix/LETA

Globālajos akciju tirgos izteiktu pārākumu peļņā un izaugsmē pēdējā gada laikā uzrādīja septiņi amerikāņu tehnoloģiju milži. Starp tiem bija arī Īlona Maska "Tesla". Šīs septiņas kompānijas analītiķi sāka dēvēt par "lielisko septītnieku". Taču, kamēr pārējās kompānijas turpina izaugsmi un uzrāda visai labus rezultātus, "Tesla" sāk iepalikt. Daži saka, ka tagad ir jārunā par "lielisko sešinieku".

Masks ar sevis izveidoto un loloto “Teslu” teju vienpersoniski elektroauto no joka pārvērta iekārojamā precē, tādējādi mudinot arī citus ražotājus ķerties pie savu gan luksusa, gan vienkārši dārgā gala elektroautomobiļu izstrādes.

Ilgtermiņa investoriem, kas iepirka kompānijas akcijas par 1,2 dolāriem 2010. gadā, ieguldījums bijis ļoti ienesīgs, jo akcijas cena ir pieaugusi 145 reizes. Pat piecgades investori, kas akcijas iepirka 2019. gadā, pieklājīgi nopelnījuši, jo kopš tā laika vērtība pieaugusi par vairāk nekā 850%, proti, no 18 dolāriem līdz 175 dolāriem (2. aprīlī).

Tomēr analītiķi un investori sāk kļūt nedaudz skeptiski par uzņēmumu, kas jau tā bija uzskatāms par pastarīti, ja salīdzina ar "lieliskā septītnieka" kompanjoniem – "Apple", "Alphabet", "Amazon", "Nvidia", "Meta" un "Microsoft".

Kas ir "lieliskais septītnieks"?

2023. gadā "Bank of America" analītiķis Maikls Hartnets piezīmēs bankas klientiem sāka lietot frāzi "Magnificent Seven" ("lieliskais septītnieks"), lai aprakstītu septiņu lielo tehnoloģiju kompāniju akcijas. Nosaukums tika aizgūts no 1960. gadu vesterna ar tādu pašu nosaukumu.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!