Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ātrā kreditētāja AS "4finance" izplatītās reklāmas atzinis par tādām, kuras veicina bezatbildīgu aizņemšanos un var būtiski ietekmēt patērētāja lēmumu par kredīta līguma noslēgšanu, jo papildus tikusi piedāvāta iespēja laimēt papildu labumu, laimestu, kas nav tieši saistīts ar kredīta izmantošanu. Par pārkāpumu piemērots sods 8000 eiro apmērā.

Kā paziņojumā skaidro PTAC, lēmums saistīts ar "4finance" organizēto loteriju "Maksā mazāk nekā aizņemies ziemā" ar saukli "Īpašais piedāvājums novembrī!" un "Tikai šomēnes laimē atlaidi kredītam!"

2015. gada 3. decembrī PTAC uzsāka izvērtēt AS "4finance" īstenotās komercprakses atbilstību normatīvajiem aktiem. Centrs konstatēja, ka loterijas laikā patērētājiem tika piedāvāts laimēt papildu labumu – laimestu 40, 60 un 80 eiro apmērā, ja patērētājs pieteiksies AS "4finance" piedāvātajam kredītam noteiktā apmērā un termiņā.

Loterija tika organizēta laika posmā no 2015. gada 1. līdz 30.novembrim un reklāmas izplatītas "4finance" interneta vietnē, plašsaziņas līdzekļos (TV un radio), laikrakstā "Diena", mikroautobusos Rīgā, citās interneta vietnēs ("YouTube", "Draugiem", "Inbox"), kā arī sūtot elektroniskā pasta vēstules.
PTAC aicina reklāmas veidotājus un izplatītājus veidot patērētāju kreditēšanas reklāmu pārdomāti un atbildīgi, ievērojot normatīvo aktu prasības.

Tāpat, lai palīdzētu komersantiem izprast negodīgas komercprakses aizlieguma likuma normas, veidojot kreditēšanas pakalpojumu reklāmas, PTAC ir izstrādājis Vadlīnijas godīgas komercprakses īstenošanai patērētāju kreditēšanas jomā.

Savukārt patērētājus PTAC aicina pirms aizņemties, rūpīgi izvērtēt kredīta nepieciešamību, kā arī kreditēšanas pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!