Foto: LETA
Taksometru nozarē ir jāpanāk taksometru vadītāju sertifikācija, lai blēdīgs šoferis nevarētu nodarboties ar pasažieru pārvadājumiem nevienā kapacitātē, ne tikai taksometru kompānijās, bet arī autobusu pārvadājumos, līdzīgi kā tas ir Igaunijā, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda uzņēmējs Jānis Naglis.

Viņš skaidro, ka vadītājam tiks izsniegts sertifikāts, kas ļauj nodarboties ar taksometru biznesu, vadīt mašīnu. Ja veic negodīgas darbības, piecus gadus tiek noteikta diskvalifikācija darbībām, kas saistītas ar pasažieru pārvadājumiem.

Sertificēšana nenotikšot valsts līmenī, bet gan pašvaldību līmenī. Ministru Kabineta sēdē drīz tikšot skatīts konceptuāls taksometru nozares attīstības dokuments, un tad būs zināms, kad attiecīgos noteikumus skatīs valdībā.

Uz jautājumu, vai nozarē nav pretestība pret šo ieceri, Naglis skaidro, ka piecas sešas kompānijas nodrošina ap 30% Rīgas taksometru tirgus un tās vēlas sakārtot lietas. "Manā skatījumā, tas ir pietiekami liels cipars, lai šī iecere virzītos tālāk pozitīvi. Nav jau citādi kā cīnīties. Ir personāži, kas klīst no vienas kompānijas uz otru kompāniju, un ne vienmēr varam viņus izķert," uzsver uzņēmējs.

Kā ziņots, "Baltic Taxi" valdē darbojas Naglis un Iveta Šipenko, savukārt padomē - Raimonds Lazdiņš, Māris Ārbergs un Laima Kutuzova.

SIA "Baltic Taxi" dibināta 2003.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 522 000 eiro. "Baltic Taxi" pieder AS "Liepājas Autobusu parks" - 68,12%, SIA "JS Advisory" - 29,16%, SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" - 1,91% un Naglim - 0,82%. "Liepājas Autobusu parks" lielākie akcionāri savukārt ir SIA "LAP1R", kurai pieder 49,49% akciju, un Liepājas pilsētas dome, kuras īpašumā ir 34,85% akciju. "LAP1R" īpašnieks ir ar uzņēmēja Andra Šķēles ģimeni saistītā SIA "Inpo17".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!